اتو، خانه‌ای را به آتش کشید

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: روشن بودن اتو در نبود صاحبخانه باعث آتش‌سوزی در منزل مسکونی شد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی در ساعت ۲۲:۵۴ دقیقه شب گذشته مبنی بر خروج دود از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی بی‌درنگ ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه پنج را به محل حادثه واقع در خیابان زاگرس اعزام کرد.

وی افزود: به محض رسیدن آتش‌نشانان در محل صاحبخانه نیز در محل حضور یافت، تیم عملیاتی پس از باز کردن در، وارد منزل شده و عملیات اطفای حریق را پس از قطع برق و گاز ساختمان آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ادامه داد: در کمتر از چند دقیقه آتش‌نشانان، شعله‌های آتش که اتاق خواب منزل مسکونی را در بر گرفته بود مهار کرده و از گسترش آن به دیگر نقاط منزل جلوگیری کردند.

قانع با اشاره به اینکه، روشن ماندن اتو در اتاق خواب این منزل مسکونی در نبود ساکنین، باعث انتقال حرارت و آتش گرفتن قسمت‌هایی از اثاث اتاق شده بود، گفت: نیروهای عملیات پس از خاموش کردن آتش، با بکارگیری فن‌های فشار قوی اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان کردند.

وی افزود: شهروندان به خصوص بانوان در هنگام استفاده از تجهیزات برقی مثل اتو، سشوار و غیره که دارای حرارت زیادی هستند، حتماً از خاموش بودن آن‌ها پس از اتمام کار، اطمینان حاصل کنند و تا خنک نشدن این وسایل حرارتی، آنها را در کمد و محل‌های بسته قرار ندهند همچنین باید توجه داشت که هنگام کار در صورت قطع برق حتماً کابل از پریز جدا شود.

کد خبر 516490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.