گزارش کمیسیون امنیت‌ ملی درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اسماعیل خطیب گفت: شاید تنها وزیر اطلاعاتی پیشنهادی باشد که بعد از انقلاب کار اطلاعاتی را از کف سیستم اطلاعاتی شروع کرده و در نهایت در سطح ملی هم مسئولیت داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی نوبت صبح امروز -یکشنبه ۳۱ مرداد- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد. متن گزارش بدین شرح است:

بر اساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات ارائه می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی در جلسه‌ای با حضور اکثریت اعضا، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات را بررسی نمود. در این جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، برنامه‌ها و راهکارهای خود برای حُسن کارکرد وزارت اطلاعات را ارائه کرد.

آقای خطیب بر اساس استعلام‌های واصله در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه قم و پس از طی مراحل مختلف دروس حوزوی، نزد اساتید برجسته و با شرکت در درس خارج فقه و اصول و اتمام آن نزد بزرگانی از جمله حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی و مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی، دوره خارج فقه و اصول را به پایان می‌رساند و از سال ۵۸ و ۵۹ به کار تبلیغ مشغول می‌شود و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد می‌شود.

سپس توسط سردار شهید حسن باقری وارد کار اطلاعات و عملیات می‌شوند. ایشان در دوره جنگ به افتخار جانبازی نائل می آیند، ایشان برادر شهید و همسر مکرمه شأن نیز خواهر شهید هستند.

ایشان در سال ۱۳۹۱ مسئولیت حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را برعهده می‌گیرند و در سال ۱۳۹۸ نیز در آستان قدس رضوی مشغول فعالیت می‌شوند.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی ایشان

کمیسیون پس از بررسی برنامه‌های ایشان و طرح سوالات و گرفتن پاسخ و استعلامات به توانمندی ایشان برای اجرای این برنامه‌ها و تحقق برنامه‌هایشان نظر مثبت دارد و بر اساس قانون وزارت اطلاعات مصوب سال ۱۳۶۲، وزیر اطلاعات باید ۴ شرط داشته باشد، شرط حد اجتهاد، داشتن عدالت و تقوا، داشتن سابقه روشن از نظر سیاسی و مدیریتی، عدم عضویت در احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی که ایشان هر چهار شرط را دارند و شاید تنها وزیر اطلاعاتی باشند که بعد از انقلاب کار اطلاعاتی را از کف سیستم اطلاعاتی شروع کرده اند و در نهایت در سطح ملی هم مسئولیت داشته اند.

کد خبر 516133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.