ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی بدون محدوده‌بندی است

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۵ مردادماه برگزار شده و نتیجه این آزمون‌ها مشخص شده است و دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند، ثبت‌نام در این مدارس محدوده‌بندی ندارد.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در ۴۱ ناحیه و منطقه استان اصفهان، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از ۱۵ خردادماه شروع شد و روند ثبت‌نام این مقطع به پایان رسیده است، ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه هم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و به پایه‌های بالاتر ارتقا می‌یابند.

دانش‌آموزان جامانده از ثبت‌نام نگران نباشند

وی اضافه کرد: ثبت‌نام ورودی‌ها رو به اتمام است و هر دانش‌آموزی که از ثبت‌نام جامانده است، خانواده‌ها نگران نباشند، آموزش و پرورش برای ثبت‌نام فرزند آنها در محل سکونت‌شان آمادگی دارد، لازم است والدین این دانش‌آموزان هرچه زودتر به مدارس مراجعه کنند و فرایند ثبت‌نام فرزند خود را پیگیری کنند زیرا هر چقدر زودتر به مدارس مراجعه کنند دچار چالش‌های کمتری می‌شوند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان در محل سکونت آنها است و چنانچه مدرسه‌ای ظرفیت لازم را داشته باشد اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان خارج از محدوده هم می‌کند.

آغاز ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی از ۱۵ مردادماه

محمودی تاکید کرد: تقریباً از اوایل تیرماه ثبت‌نام مقطع تحصیلی متوسطه اول و از ۱۵ تیرماه با اعلام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان روند ثبت‌نام دوره متوسطه دوم شروع شده و در حال حاضر ثبت‌نام‌ها رو به اتمام است.

وی در خصوص ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه، اظهار کرد: آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۵ مردادماه برگزار شد و نتیجه این آزمون‌ها مشخص شده است و دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، روند ثبت‌نام برای این مدارس محدوده بندی ندارد و دانش‌آموزان در هر مدرسه‌ای که قبول شدند در همان محل می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، گفت: اگر هنوز دانش‌آموزی برای ثبت‌نام اقدام نکرده و جامانده است، برای پذیرش همه دانش‌آموزان استان مدرسه پیش‌بینی شده و هیچ وقت ظرفیت همه مدارس پر نمی‌شود و جای نگرانی نیست و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه یا مراجعه حضوری به مدرسه روند ثبت‌نام را پیگیری کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان میان پایه به جز پایه‌های اول، ششم به هفتم و نهم به دهم برای روند ثبت‌نام نیازی به حضور در مدرسه ندارند و اتوماتیک‌وار ثبت‌نام می‌شوند، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان که نیاز به حضور در مدرسه باشد با توجه به وضعیت کرونایی استان بهتر است تنها والدین به مدارس مراجعه کنند.

مدیران مدارس ثبت‌نام تجمیعی کتب درسی را انجام می‌دهند

محمودی در مورد نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای کتب درسی، گفت: دانش‌آموزانی که هنوز برای تهیه کتب درسی خود را ثبت‌نام نکرده‌اند باید سریع‌تر از طریق سامانه یا مدرسه اقدام به ثبت‌نام کتب درسی کنند تا در این مورد برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشند، البته بسیاری از مدیران مدارس ثبت‌نام دانش‌آموزان را به صورت تجمیعی انجام می‌دهند و کتب درسی را بعد از تحویل گرفتن از اداره مناطق و نواحی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز بحران کرونا ادامه دارد برای سال تحصیلی جدید برای چگونگی فرم مدارس تصمیم گیری نداریم و به مدیران مدارس در این زمینه توصیه‌ای نشده است و هر نوع تصمیم گیری نهایی در مورد فرم مدارس دانش‌آموزان بر عهده شورای مدرسه است.

کد خبر 515170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    مدارس درپرندخیلی والدین اذیت میکنند حتی وقتی خانه هانزدیک مدرسه باشه بازثبت نام نکرده وباعث اذیت وازاراولیامی شوند