بررسی برنامه‌های ۴ وزیر پیشنهادی در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات و دفاع در این کمیسیون خبر داد.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: جلسه روز گذشته کمیسیون میزبان وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، ارتباطات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور بود و هر کدام برنامه‌های خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

وی افزود: در ابتدای نشست آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بیان رویکردها و اولویت‌های خود در جهت ایجاد تحول وزارت دفاع، مهمترین دغدغه امروز وزارت دفاع را تقویت بنیه دفاعی مبتنی بر توان داخلی کشور دانست و بر جنبه‌های صیانتی و حفاظتی از سرمایه‌های مادی و معنوی و حفاظت از نیروهای توانمند وزارت دفاع تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سابقه روشن آقای آشتیانی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، گویای اشراف ایشان بر حوزه‌های دفاعی کشور در سطوح مختلف بود. تقویت و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و جنبه‌های صنعتی وزارت دفاع مبتنی بر دانش بومی مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و نمایندگان مجلس نیز با تاکید بر حمایت جدی از توان وزارت دفاع جمع بندی مثبتی نسبت برنامه‌های آشتیانی داشتند.

نجابت با اشاره به حضور خاندوزی در نشست کمیسیون شوراها تاکید کرد: در ادامه جلسه نیز وزیر پیشنهادی اقتصاد حضور یافت و برنامه روشن و شفافی در حوزه‌های مختلف اقتصاد با توجه به مشکلات موجود ارائه کرد که از نقاط قوت برنامه ایشان بود. از جمله اولویت‌های خاندوزی توجه به مسائل بانک‌ها، مالیات، صدور مجوزهای کسب و کار و شفافیت و ارتقای مدیریت و بهره‌وری دارایی‌ها تحت نظر دولت، بیمه، ساماندهی بازار سرمایه، اصلاحات در محیط کسب و کار، اصلاح نظام گمرک و فعال کردن ستاد اقتصادی دولت در جهت هماهنگی بین دستگاهی بود که به صورت روشن در این نشست مطرح شد همچنین وزیر پیشنهادی اقتصاد وعده بهبود ٢٠ درصدی مجوزهای کسب و کار را به نمایندگان داد؛ این در حالی است که اولویت‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و چهار ساله از سوی او مطرح شد و می‌توان گفت جمع بندی کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد مطلوب و مثبت بود.

وی با اشاره به حضور باغ‌گلی در جلسه کمیسیون گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز گذشته حدود ساعت ۱۶ در کمیسیون حضور یافت در ابتدا سوابق او در حوزه تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفت. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتقاد دارد تلفیق تجربه فعالیت در مجتمع آموزشی و فعالیت در دانشگاه می‌تواند گره‌گشای چالش‌های آموزش و پرورش باشد. در کمیسیون موضوع تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس ایشان معتقد بود که تلفیق دغدغه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هم راستا با دیگر متولیان عرصه فرهنگ می‌تواند سبب جهت دهی و هدایت اذهان کودک و نوجوان شود. به نظر می‌رسد ایده‌های ایشان در حوزه تعلیم و تربیت شفاف‌تر از مسائلی مانند تأمین شأن و منزلت فرهنگیان به عنوان یکی از دغدغه‌های نمایندگان بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات، افزود: وزیر پیشنهادی ارتباطات در ۸ سرفصل اقدام به ارائه برنامه‌های قابل سنجش با معیارهای کمی به اعضای کمیسیون کرد. حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و غیره از جمله اولویت‌های ایشان بود. با توجه به تجارب وزیر پیشنهادی ارتباطات، به نظر می‌رسد وی شایستگی خود را قبلاً نشان داده است نهایتاً می‌توان گفت جمع بندی و اقبال کمیسیون از برنامه‌های وی قابل مشاهده بود.

نجابت ادامه داد: در این جلسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفت. نکات و دغدغه‌های نمایندگان شفاف مطرح شد و آقای خطیب نیز اولویت‌های کاری خود را بیان کردند. اولویت داشتن مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بازآرایی یکسری از نظامات برای مقابله با نفوذ، ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور، پرهیز از موازی کاری، کمک به تولید به عنوان چشم بینای نظام برای مانع زدایی، تعامل و همکاری با کمیسیون برای اصلاح قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و تلاش برای ارتقا و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات و غیره از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات بود.

کد خبر 514989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.