برنامه و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست بررسی سوابق و برنامه‎‌های حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: در این نشست پس از استماع برنامه‌‎های وزیر پیشنهادی، اعضای کمیسیون تأکید داشتند که باید فردی وزیر شود که تجربه کافی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور در تشریح نشست امروز -شنبه ۲۳ مردادماه- کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در نشست امروز گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی مشتمل بر مشخصات فردی، سوابق تحصیلی که در علوم تربیتی است به همراه سوابق اجرایی که بالاترین آن مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود را ارائه کرد.

وی افزود: البته گزینه پیشنهادی سوابق تدریس و عضویت در هیأت علمی داشته ولی بالاترین تجربه وی در حوزه اجرایی مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در نشست امروز چالش‌های خاص حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه وی مطرح شد که «بحث ساختار متمرکز و کم‌بهره» و «تقلیل مشارکت والدین به بعد اقتصادی» مورد نظر وزیر پیشنهادی بود.

حاجی پور اضافه کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نیاز معیشتی معلمان را نیز از مشکلات آموزش و پرورش دانست و با توجه به اینکه تعلیم و تربیت تخصصی، نیاز به معلمان متخصص دارد باید به آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: در ادامه نشست امروز نیز اعضای کمیسیون، نظرات خودشان را در مورد وی بسیار شفاف برشمردند و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون آموزش در این نشست تأکید کردند که آموزش و پرورش حوزه‌های بسیار وسیعی دارد که با مشکلات خاصی همراه است، با توجه به اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش و اینکه آینده مملکت را آموزش و پرورش تعیین می‌کند، باید فردی وزیر شود که هم تجربه کافی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

حاجی پور اضافه کرد: در ادامه این نشست نمایندگان به برخی دیگر از مسائل آموزش و پرورش اشاره کردند که نهایتاً آقای باغ گلی وقت خواستند که اطلاعات کسب کرده و در جلسه دیگر با اطلاعات بیشتر در کمیسیون حاضر شوند.

کد خبر 514473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    6 2
    آفرین به نماینده ها . آموزش و پروش مهمترین وزارتخانه کشور نباید به دست هرکسی بیفته یه کسی باید بیاد مثل اقای رئیسی که در حد یک رئیس جمهور با شه . این جا جای انسان بی تجربه نباید باشه . آموزش و پرورش به تنهایی میتونه هم جلوگیرنده فساد باشه هم بهداشت رو اشاعه بده هم شغلها رو زیاد کنه هم تورم رو کم کنه هم زندانها رو خالی کنه و وووووو . به شرط اینکه یک انسان سرپرستش باشه !!!
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    5 1
    باید از دکتر حاجی بابایی توانمند و باتجربه بخواهند تا سکاندار وزارت آموزش و پرورش شوند
  • دارا و سارا IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    در شرایط فعلی حاجی بابایی بهترین گزینه بود که با دولت فعلی و هم با مجلس تعامل داشته باشد هم تجربه کافی داشت ...طرح مجتمع های آموزشی حاجی بابایی طرح شکست خورده شد.. .اما ادغام و انسجام و مدیریت کارآمدی داشت ،معلم و دانش آموزان و کتاب درسی و کلاس درس و نحوه اداره مدرسه بسیار مهم هستند که یک وزیر باید بر اساس قانون و و برنامه ریزی بتواند درک درستی در اداره راهبردی این وزراتخانه مهم داشته باشد که حدود ۲۰درصد جمعیت کشور را در بر می گیرد و پایه نهم برای وزراتخانه بعدی یعنی علوم است ....نمایندگان محترم مجلس دقت کنند...به دور از هرگونه حب وبغز وزیر قوی را اجاره ورود بدهند .
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    مگر این حاجی بابا توی چندی ده چکار کرده که بیاد این کشور نباید نفس تازه بکشد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    وزارت آموزش و پروش خود به تنهایی یک کشور است و وزیری که می خواهد سکاندار این وزارتخانه باشد باید توان و تجربه کافی داشته باشد تا بار سنگین این وزارتخانه را به مقصد برساند. هم در میان فرهنگیان کسانی هستند که این توان و تجربه را با هم دارند و انسان های وارسته ای هستند و هم در میان وزاری پیشین نیز افراد لایق وجود دارند. ولی چرا سراغ فردی با این خصوصیات رفته اند نمی دانم دلیل چیست؟
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    خدا به داد ما برسه اگه باغگلی بخواد وزیر شه آقای حاجی بابایی فقط لیاقت وزارت آموزش و پرورش رو داره امیدوارم نمایندگان با تدبیر رای بدن
  • هموطن IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    وای بر ما با این باغگلی ، این هیچی نمیدونه و بلد نیست