داروی رمدسیویر چیست؟ + قیمت، کمبود و عوارض آمپول رمدسیور برای کرونا

رمدسیویر (Remdesivir‎) یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان کرونا در ایران است که با وجود عوارض کلیوی و کبدی تزریق می‌شود و خطر مرگ را در برخی از مبتلایان به کووید-۱۹ کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، ظرف یک سال و نیم گذشته (تا روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۰) بیش از ۴ میلیون و سیصد هزار نفر از مردم ایران به انواع سویه‌های ویروس کرونا مبتلا و بالغ بر ۹۶ هزار نفر از آنان جان باخته‌اند. تاکنون هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا وجود نداشته اما برخی داروها نظیر "رمدسیویر" که در لیست دارویی وزارت بهداشت قرار گرفت، جهت درمان بیماران حاد استفاده می‌شود.

رمدسیویر چیست؟

رمدسیویر (Remdesivir‎) یک داروی ضد ویروس نسبتاً جدید از خانوادهٔ آنالوگ‌های نوکلئوزید است که در آغاز با کد دارویی GS-۵۷۳۴ شناخته می‌شد؛ در سال ۲۰۱۵ اعلام شد نتایج امیدوار کننده ای مبنی بر تأثیر این دارو روی مهار ویروس ابولا در میمون‌های رزوس به دست آمده است.

ویروس ابولا نخستین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی شناسایی شد و حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا کرد که نود درصد این افراد جان باختند.

طی همه‌گیری ویروس ابولا در آفریقای غربی در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ حدود بیست و دو هزار مورد مشکوک به ابولا شناسایی شدند و دست‌کم یازده هزار نفر جان باختند.

محققان بر این باور هستند مخزن طبیعی این ویروس که به‌طور مرگباری در میان انسان‌ها و میمون‌ها در آفریقا شایع است. خفاش‌ها هستند. شیوع و گسترش ویروس ابولا بین انسان‌ها و بین خفاش‌ها و انسان، از طریق مایعات بدن انجام می‌شود.

داروی رمدسیویر

رمدسیویر را شرکت دارویی گیلیاد جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ معرفی کرد، اما به‌تدریج مشخص شد که این دارو خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای RNA از جمله ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِندرا و خانوادهٔ کروناویروسها (شامل کروناویروس مرس و سارس) هم دارد.

هم‌اکنون تأثیر این دارو بر روی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ و عفونت‌های هنیپاویروس در حال مطالعه و بررسی است؛ استفاده از این دارو روند تکثیر ویروس در بدن فرد بیمار را کنترل می‌کند.

داروی رمدسیویر چست؟ + قیمت، کمبود و عوارض آمپول رمدسیور برای کرونا

رمدسیویر داروی کرونا

در آمریکا پس از همه‌گیری کرونا، FDA استفاده از رمدسیویر را برای درمان بیماران بستری شده، تأیید کرد. هرچند استفاده از این دارو در بیش از ۵۰ کشور مجاز اعلام شد، اما بسیاری از کشورها مجوز استفاده از این دارو را صادر نکردند. برای نمونه سازمان بهداشت کانادا، استفاده از رمدسیویر را برای استفاده عمومی، مجاز ندانست.

به طور کلی پزشکان این دارو را امکانی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تلقی نمی‌کنند، بلکه معتقدند استفاده از آن می‌تواند احتمال بهبود و زنده ماندن برخی بیماران مبتلا به کرونا را افزایش و دوره مداوا را چند روز کاهش دهد.

عوارض رمدسیویر

افزایش قند خون، افت فشار خون، تهوع، تب و لرز، تعریق، عوارض کلیوی و کبدی از عارضه‌های احتمالی این دارو است اما در شرایطی که کرونا می‌تواند افراد را به کام مرگ بکشد استفاده از رمدسیویر توصیه می‌شود.

آمپول رمدسیویر

رمدسیویر برای درمان کووید -۱۹ با شدت کم تا متوسط توصیه نمی‌شود و تنها برای بیماران مبتلا به کرونای شدید و بستری در بیمارستان تجویز می‌شود و اگر فرد در بیمارستان بستری نباشد باید حتماً در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک تزریق شود.

آمپول رمدسیویر برای چیست؟

در صورت لزوم و طبق نظر پزشک، برای بیماران مبتلا به کرونا معمولاً تزریق ۶ دز آمپول رمدسیویر تجویز می‌شود.

دوز مصرفی رمدسیویر

رمدسیویر معمولاً یک بار در روز، و به مدت ۵ تا ۱۰ روز تجویز می‌شود. طول درمان و دوز مصرفی افراد، بستگی به شدت بیماری، شرایط بیمار و میزان واکنش بدن به دارو دارد.

نحوه مصرف رمدسیویر

داروی رمدسیویر باید آرام آرام و در یک بازه زمانی ۲۰ دقیقه تا دو ساعت، توسط پزشک یا پرستار در مراکز درمانی تزریق شود.

برای کدام بیمار کرونایی باید رمدسیویر تجویز شود؟

عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در بیماری که اکسیژن نیاز ندارد نیاز به تجویز رمدسیویر نیست و در تجویز دارو فقط درصد درگیری ریه اهمیت ندارد، بلکه تب چند روزه مقاوم به درمان، حال عمومی بیمار، اکسیژن و آزمایشات خون برای تشخیص میزان التهاب در تجویز رمدسیویر اهمیت دارد و این درست نیست که گفته شده است تا ۴٠ درصد درگیری ریه به بیمارستان مراجعه نکنید.

داروی رمدسیویر چست؟ + قیمت، کمبود و عوارض آمپول رمدسیور برای کرونا

قیمت رمدسیویر

قیمت داروی رمدسیویر در بیمارستان‌های دولتی حدود ۷۰۰ هزار تومان است که بخش قابل توجه این مبلغ را بیمه پرداخت می‌کند. اما در بازار آزاد به ویژه اکنون که بیماری در کشور اوج گرفته و کمبود شدید انواع داروهای مربوط به بیماری کرونا حتی سرم احساس می‌شود، رمدسیویر با قیمت‌های میلیونی (بازار سیاه هر شیشه از ۸ تا ۱۲ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد حتی تزریق این دارو در برخی مراکز بسیار گران است. تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی تا ۷۰۰ هزار تومان برای تزریق هر دز رمدسیویر پول دریافت می‌کنند.

کمبود رمدسیویر

با اوج‌گیری شیوع کرونا، داروخانه‌ها با کمبود این دارو مواجه شدند؛ دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تأمین رمدسیویر در داروخانه‌ها گفت: تأمین دارو انجام می‌شود، اما وقتی مصرف رمدسیویر در خردادماه ۶۰۰ هزار عدد بوده و اکنون در اواسط مرداد ماه به دو میلیون و ۲۵۰ هزار عدد می‌رسد، نشان می‌دهد که گایدلاین‌ها را برای تجویز دارو درست رعایت نمی‌کنیم و افزایش ۴ برابری مصرف رمدسیویر را نسبت به خرداد ماه داشتیم.

محسن فتحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از نابسامانی توزیع و قیمت دارو با اوج‌گیری شیوع کرونا در توئیتر نوشت: در حالی که رمدسیویر در داروخانه‌ها کمیاب شده، در بازار آزاد به قیمت چند برابر و به راحتی پیدا می‌شود.

کد خبر 514184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • RO ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    12 25
    من کرونا گرفتم درگیری ریه ۳۰٪این دارو رو تو ۵دوز زدم خوب خوب شدم اما اما بعدش مشکلات گوارشی شدید مشکلات معده ...نفخ معده ...کردم گرید ۲شد وزنم از ۶۴کیلو به ۷۳کیلو رسید افزایش هورمون های چربی بدنم ضعف و تنگی نفس و بیحالی
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      41 21
      اونا همون علائم کروناست وقتی بیماری رو پشت سر میزاری یه جا از بدنت ناقص میشه یکی مشکل معده پیدا میکنه یکی مشکل روده دستگاه گوارش پیدا میکنه خلاصه دیگه آدم سابق نمیشی برقات از ریشه قط میشه
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      21 7
      من هم در بیمارستان زدم و خیلی ضعف وطپش قلب
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      14 9
      اینایی که گفتید عوارض کروناس من بعد ۴ماه هنوز درگیر عوارض کرونا هستم و مشکل تنفسی و تپش قلب و کولیت روده پیدا کردم و اشتهام خیلی کم شده...که رمدسیویر هم نزدم.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    21 6
    مادرم کرونا گرفت با 45 درصد درگیری ریه 5 دوز زد وحالش بهتر شد ولی مشکلات گوارشی ونفخ وضعف کبدش چرب شده گرید 2 قندش هم بالا رفت همه چیزش به هم ریخته
  • حميد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    26 24
    اصلا مگه نگفتن رمدسيور رو از ليست داروها بايد حارج کنين و تاثيري نداره که هيچ عوارض زيادي داره يکي از پزشکان در تلويزيون گفت
    • احمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      42 11
      غلط کردندیکی از بهترینها دردرمان کروناست والبته عوارض هم دارد ولی عوارضش درمقابل مرگ کرونا هیچ هست
    • نریمانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      22 8
      با سی و پنج درصد درگیری زدم و خوب شدم فعلا عوارضی ندارم کمی یبوست اما فعلا که داره حان مردم را نجات می دهد به هر خال عوارض هست
    • حسین IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      43 7
      سلام همسر من کرونا گرفت توی سی تی 40 درصد رییش درگیر شد بیمارستان بردم 5 دوز رمدسیویر نوشت براش 5 شب تزریق کرد حالش خوب شد ازمایشش هم عالی بود فقط من توصیه میکنم دوستان وقت مراجعه به پزشک حتما از دکتر بپرسید چه چیزهایی بخوریم چه چیزهایی نخوریم تا دچار عوارض نشیم امروز که این پست رو میزارم خودمم کرونا رو گرفتم دو روز بعد خوب شدن همسرم 3 دوز رمدسیویر زدم حال خیلی بدی داشتم امروز تقریبا خوبم دو دوز دیگه هم باید بزنم اب میوه طبیعی بخورید قرص ویتامین C بخورید لبنیات با این دارو استفاده نکنید اب هویج و اب سیب عالی هستش اب گوشت و مرغ بخورید استرس رو از خودتون دور کنید سبزیجات مصرف کنید شکر خیلی خیلی کم مصرف کنید نمک کم مصرف کنید اگه گلو درد دارید اب نمک قرقره کنید هم شب قبل خواب هم صبح ناشتا جواب میده این امپول واسه خودش معجزه میکنه عوارضشم خفیف هستش که رعایت کنید صفر میشه عدس و لوبیا هم بخورید حتما عالی برای درمانتون درپناه خدا باشید
  • خانم کاربر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    52 17
    من این دارو رو استفاده کردم و ۳۰ درصد ریم گرفتار بود اوایل قند خون گرفتم و همش ضعف خیلی شدید و نفخ داشتم اما خدارو شکر الآن خوبم و اگه نزده بودم میمردم
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      19 11
      سلام من کروناگرفتم ریم درگیرشده دوزدوم امروززدم دکتربیمارستان گفت نمیخوادبزنی ولی دکترمطب گفت بزن بنظرتون ادمه بدم یانه؟؟
  • جواد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    21 10
    سلام دوستان من کرونا گرفتم و همین دارو الان دکتر بهم تجویز کرده واقعا یعنی خطرناکه؟
    • زهرا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      16 10
      نظر بیشتریارو پرسیدم ۹۰ درصد همین دارو تجویز شده و حتی با درگیری ریه ۵۰ درصد نتیجه گرفتن و خوب شدن
    • سولمازنظری IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      11 5
      خیر خطرناک نیست مادر منو همین دارو خوب کرد
    • اکبر IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      8 11
      من۳درصد ریه درگیر شد و۶تا دوز زدم وهیچ علامتی ندارم
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 6
      به نظرمن نزن من امپول هاروزدم انزیم های کبدم رفته بالا تنگی نفس گرفتم
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      11 1
      ب مادر منم هم همینو گفتن اما مادر من زد الان خداروشک رو ب بهبودی میارع انشالا همه مریضا شفا پیدا کنند
  • مریم IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    14 10
    توروخدا جواب بدید. مادر من ۱۵ درصد درگیری داره آیا صحیح است از این آمپول استفاده کنه.؟
    • نگار IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      18 5
      سلام اگر دکترشون تجویز کردن بزنن بهتره
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      10 3
      برای خانمم که ۱۵درصد درگیر بودن ۶دوز دادن و تا امروز ۳ تا زدیم خدا رو شکر خبلی بهترن فقط توی کلینیک یا درمانگاه بزنین انشال... سالم میشن
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      17 16
      بهتر عجله نکنید اگر اکسیژن خونش امد پایین استفاده بکنین و گر نه تا میتونین استفاده نکنین
    • سبحان IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      8 9
      سلام،،۱۵درصد چیز زیادی نیست بنظر من نیازی نیست ولی اگر شدیدتر شد و همراه با سرفه بود مجدد سی تی بگیرین و احتمالا دکتر تحویز میکنه
    • محیا IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 6
      سلام من و دخترم هم ۱۵ درصد درگیری ریه داریم هرروز میریم بیمارستان رمدسیور میگیرم که در طی ۵ روز و ۶ دوز باید ریاعت کنیم
    • ندا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      15 4
      سلام این امپول رو بعداز ۳۰ درصد درگیری ریه زدم و کاملا خوب شدم
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      6 4
      اگه ریه هاش 15درصددرگیره حتماحتمابایدآمپول رمدسیویربزنه اگه نزنه درگیریش بیشترمیشه منم زدم با15درصدریه درگیرشده ب لطف خدا حالم الان خیلی بهتر شده ازعوارضش نترسید جون آدمو نجات میده
    • موسوی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      7 0
      خب منم ۵۰ درصد درگیری داشتم و باید طبق نظر پزشک ازین دارو استفاده می کردم الان با گذشت حدود ۴۰ روز از درمان و ترخیص از بیمارستان دچار کمی عوارضش شدم. از مرگ بهتره. عوارضش با یک حجامت ساده نزد یک دکتر طب سنتی وارد، برطرف میشه.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      1 2
      بله از این دارو استفاده کنید مادر منهم ۲۰درصد ریه شون درگیر شده بو د که دکتر رمدسیور را تجویز کرد خدارو شکر الان سلامتی خودشون رو بدست آوردن
  • ساحل IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    27 10
    منم کرونا دلتا گرفتم با ۳۵درصد درگیری ریه از این امپولای رمدسیویر استفاده کردم بهتر شدم هردارویی عوارض خودشو تو بدن داره و طبیعی و فکر می‌کنم با رزیم غذایی مناسب تجویز پزشک و استفاده دارو با تجویز پزشک و ورزش به وقتش کبد چرب و بقیه عوارض حل بشه ولی زمان میبره و باید صبور باشیم ...این آمپول منو زنده نگهداشت و خواست خداوند
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      8 9
      سلام منم ۲۵ درصد درگیری داشتم امروز روز آخر تزریقم هست خیلی بهترم ولی بی حالم
    • مرجان IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 3
      خونه بودی شما آمپول استفاده میکردی همراه اکسیژن
    • راشیت IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 6
      از کجا میدونی دلتا گرفتی توضیح میدی لطفا
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    7 3
    مادر منم از این دارو استفاده کرد حالش خیلی بهتر شد ولی آنزیم کبدط با رفته و کبدش چرب شده
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      2 1
      سلام منم ریه هام 45 درصد درگیر بودند خداراشکر زدم خوب شدم خودشون حین تزریق آزمایش میگیرن خیالتون راحت باشه از من هم گرفتن روز آخر گفتن آنزیم کبدت بالا هست دارو دادند بعد از یه هفته آزمایش دادم دیگه خداراشکر نرمال شده بود ولی وقتی تزریق میکنید باید زیاد مایعات بخورید
  • سعید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    19 5
    خب مدام که این عوارضو ندارید بعد از یکی دوماه اگه رعایت کنید به حالت اول برمیگردین ، بهتر از مردنه که ، من رمدسیویر استفاده کردم تا یک ماهی سر گیجه و مشکل گوارشی بود به مرور رفع شد
  • صحرا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    16 4
    من با درگیری ریه ۵۵ درصد کرونا با ۵دوز امپول خوب شدم.الان ک دو هفتس خوب شدم فعلا که عوارضی برام نداشته.فقط زود زود گرسنه میشم
    • ناتالی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      8 2
      با میوه خودتون رو سیر کنید
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      7 3
      سلام بعداز اینکه رمدسیوررازدیداولیش. و آیانفس تنگی شما بیشتر نشد لرزش پانداشتین من شوهرم دیشب یدونش رازده لرزش داره در قسمت پا وتنگی نفس با۵۵درصدریه اش گرفتاره
    • زهرا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      8 3
      به نظرم به خاطر کرونا معده تون ضعیف شده باشه اگر براتون امکان داره کباب پر بخورید بهتر میشید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    29 60
    این دارو بیمار را میکشد ما خود شاهد بودیم
  • رویا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    41 14
    لعنت به مافیای دارو
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      8 0
      امروز پنج دزم تموم شد ازبیمارستان ترخیص شدم خدا میدونه پنج روز پیش مرده بودم
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    29 6
    من با 70 درصد درگیری ریه 6تا رمدسیور 9میلیون خریدم زیر نطر پزشک تو خونه تزریق کردن خدا روشکر خوب شدم
    • فاطمه IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      10 4
      سلام ببخشید این دارو عضلانی تزریق میشه یا زیر جلدیه
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      17 17
      خدا به مرور رحمت کنه هرکی زده .با ۳۰ درصد رفتی زدی افتخارم میکنی!!
    • عالیه IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      6 2
      ببخشید مارک رمدسیویر چی بود؟ با هزینه تزریق ۹ ت شد یا بدون
  • افسانه IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    5 4
    الان‌۱۲ روزه کرونای شدید گرفتم با تمام علائم بارز ۳۰ درصد درگیری ریه دارم ۶تا امپول رمدسیویر در بیمارستان تزریق کردم‌تمام علایم از بین رفت فقط خارش شدید پوستی دارم کسی نمیدونه علتش چیه و مشکل دیگم ضعف و سرگیجه و سرفه شدید
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 1
      سلام مندوماه پیش امپول ششتاییرو با سی درصد درگیری ریه استفاده کردم خطر رفع شد ولی خیلی ضعیف شدم بدن درد وگلو درد واسهال تند تند سرما میخورم کسی میدونه علتش چیه
  • مائده IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    8 3
    باسلام بنده همین امروز از یه دکتری تو تلویزیون شنیدم که یکی از عوارض رمدیسیور بالا رفتن آنزیم کبده میباشد که به مرور زمان آنزیم ها متعادل میشوند وبالا رفتن آنزیم ها در زمان استفاده این دارو تا2،3برابر جا دارد. واگر بعد یکی دوماه هنوز آنزیم ها بالا بودن بواسطه مصرف یک سری دارو إن شاءالله آنزیم ها ب حد نرمال خواهند رسید.
  • اریو IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    14 42
    این دارو بدلیل عوارض بسیار در درمان ابولا هم مورد استفاده قرار نگرفته و روی دست تولید کننده ای اسراییلی باد کرده ولی بدلیل سودجویی مافیای دارویی وارد لیست درمانی شده و ۵۰۰۰ میلیاد تومان از سرمایه کشور بجای واردات یا تولید واکسن صرف این داروی بی خاصیت شده ! امیدوارم بزودی عوامل سودجو در این زمینه رسوا و محاکمه شوند !
    • عبدالهی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      39 8
      جان این همه آدم رو نجات داده چرا غیر علمی حرف می زنید ریه همسر و پسر من درگیر کرونا بود و تنفس براشون سخت بود این دارو گسترش ویروس در ریه رو متوقف کرد لطفا اگر جایگزین مناسبی دارید بفرمایید البته غیر از روغن بنفشه و بخور سرکه
    • رضا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      28 7
      هم زندگی من و همسرم نجات داد این دارو کم زر مفت بزنید
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    22 11
    داروی خوبی هست واقعا عالی هست نترسید استفاده کنید حداقل بهتر مرگ هست
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    20 29
    سلام دوبار تا حالا کرونا گرفتم اصلا بیمارستان نرفتم که مثل موش آزمایشگاهی هر چیزی را روی بدنم تست کنن.الانم سرحالم.فقط دم کرده گیاهی و مایعات و غذای سبک و ورزش و.....
    • کیان IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      22 3
      هر بدنی سیستم خودش داره منم با کمترین دارو خوب شدم و کلا سه روز بدحال بودم بقیش سرپا بودم این دلیل نمیشه برای همه اینجور باشه طب سنتی تو درمان فقط یه کمکی هست .لطفاً برای همه نسخه نپیچید
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 20
      احسنت آفرین به شما کرونا کسی رو نمیکشه اما این داروهای لعنتی میکشه
    • krmiam IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      28 4
      اگه ریه ات درگیر می شد اونوقت بت میگفتم که دارو گیاهی و جوشوندنی جواب میده یا نه!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      2 5
      بهترین کار و کردید هر دارویی عوارض خودشو داره هیچی مثل گیاهی و ویتامین سی درمان نمیکنه این آمپول هم صدرصد عوارض بدی داره شک نکنید
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    15 8
    من مادر بزرگم کرونا گرفت دکترش اسکن نداد بهش سریع رمدسیور تجویز کرد.دوز اول رو که زدیم به ۱۲ ساعت نکشید فوت شدن... نمیدونم مشکل از دارو بود از چی بود
    • هانیه ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      3 1
      من مادرم خوب شد فقط سرفه خلطه داره
  • قاسم سارانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    19 6
    سلام دیروزاین داروراازبازارآزادبادمبلغ ۱۵ میلیون خریداری کردیم،لعنت به این پول پرستا،جون مردم براشون ارزش نداره،خدابدترازاینوسرخودتونوخانوادتون بیاره ازپول بدبخت بیچاره هاپول ناحق می گیرین
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      4 3
      سلام من از گلشهر ۲۶۰۰ گرفتم ۸۰۰ هم بابت تزریق دادم گلشهر درمانگاه امام سجاد دارو را به شرطی میده هونجا تزریق کنی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      1 0
      سلام چرا نرفتید ییمارستان امام علی دولتی تزریق می کنه
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 0
      شما مردم ایران خودتون مقصر هستین . اگه بیمه دارین برید بیمارستان بعد اسکن ریه لازم باشه همونجا برات تجویز میکنه دکتر 700 با بیمه بیمه هم نباشیم هر دوز آمپول 960 تومان میفته. . من زدم خودم . . چرا میلیونی پول خودتونو میریزین جیب دلال های دارو .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    18 8
    اصلا آمپول خوبی نیست. به مادرم زدند یک روز بعدش فوت شد. خدالعنتشون کنه. مادرم دیابت داشتن. واصلا مشکل تنفسی نداشتند. کروناش هم خیلی خفیف بود.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 2
      برای دیابتی یا کسی که خونش غلیظه باید حتمن تحت نظر پزشک متخصص تزریق بشه ولی کسانی که خونشون رقیقه بهترین دارو و درمان این بیماری فقط رمدسیوره فقط باید علایم بیمار طی تزریق بررسی بشه
  • ایرانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    37 4
    من 50 درصد درگیری ریه داشتم و 6 دوز رمیدسیویر تزریق کردم هیچ عوارضی هم نداشت و هیچ مشکلی پیدانکردم..
  • عابد ایزدی IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 1
    من و زن و بچم، کرونا گرفتیم. با در گیری ریه 10تا 15 درصد، داروهای تجویز شده در نسخه اول پزشک متخصص را مصرف کردیم. خوب شدیم بعد از یک هفته آزمایش دادیم که برای عوارض بعداز بهبودی، داروها و آمپول های تقویتی تجویز کرد. داریم استفاده می کنیم و شکر خدا روز به روز احساس بهبودی و برگشت به حال پیش از کرونا در ما مشهود است. اگر درگیری ریه زیر 30 درصد دارید به نظر من از رمدسیویر هرگز استفده نکنید. یکی از آشنایان به خاطر ترس از کرونا رفت بیمارستان خصوصی و درخواست کرد که رمدسیویر تزریق کنند. هزینه بیمارستان 40میلیون تومان شد و بعد از نجات از کرونا، دیابت گرفته و از انسولین استفاده می‌کند.
  • احمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 9
    اقا نجات بخشه من تنفسم داشت قطع میشد زدم النم خوب شدم عوارض داره که همه اطلاع داریم ولی از مردن بهتره که عرق کردن بی حالی ،سستی پا ضعف و...الائم بعد کرونا نگران نباشید
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 4
    من٤۰ددرصددرگیرریه دارم ودیشب دوزاول زدم تاصبح خیس عرق بودم وامروزهم دوزددوم زدم کلا پنج دوزبرام تجویزکردن
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 3
    من کرونا گرفتم حالم خیلی بد بود بعد از تزریق دز ۵حالم خیلی خوب شد . از عوارض این دارو تا اینجا فقط زود به زود گرسنم میشه و نفخ دارم
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 3
    همسرم کرونا داره این دارو رو داره تو بیمارستان داره تزریق میکنه درسته عوارض داره اما از طرف دیگه راه درمان فقط باید مایعات زیاد بخورید و خیلی تقویت کنید تا کمتر عوارض ببینید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    8 10
    این امپول بسیاری را به کام مرگ فرستاده شاید بسیاری از فوتیهای کرونا محصول این امپول است ای کاش در کشور ما هم ممنوع میشد خطرش از خود کرونا بیشتر نباشد کمتر نیست ولی سوال اینجاست چرا در کشور ما از این امپول استفاده میشود بسیاری از افراد یک ساعت تا چند روز بعد دریافت این امپول از بین رفتن که اصلا شرایط مرگ رو نداشتن
    • ندا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      11 5
      البته خیلیها هم نحات پیدا کردن ولی فکر کنم تزریقش بهتر از نزدن باشه بستگی ب سیستم بدن و واکنش بدن هم داره
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 16
    خود ستاد اصلی کرونا که تخصص اون ها از همه دکتر های معمولی بیشتر هست میگه عوارض داره و تاثیری نداره باز یک عده که دو هزار سواد ندارند از خودشون میگن نه غلط کرده مفیده هیچ کشوری غیر از ایران از این دارو استفاده نکرده چی میگید برای خودتون افراد زیادی میگن آقا ما مصرف کردیم خوب شدیم عزیز من چند درصد افراد کرونایی میمیرند همه که نمیمیرند میگید بخاطر این دارو خوب شدیم من هم آدم میشناسم اوضاعش خراب بود وضعیتش با دارو های گیاهی خوب شد الکی از خودتون در نیارید که ما بخاطر این دارو خوب شدیم
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 17
      دقیقا مطمئنا این دارو تاثیر نداره که هیچ خوب شمارو نکشته ،منم خیلیا رو دیدم حالشون خیلی بدم نبوده جوان بودن اما همین داروها باعث مرگشون شد،اما اونایی که خیلی بد حال وضعیف،روبه مرگ هم بودن اما با داروهای طب سنتی اسلامی نجات پیدا کردن
  • مهسا IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    13 3
    مادربزرگ من تمام پیکهای کرونا رو گرفت وبااون سن بالاش ردکرد.بخاطر اینکه اولا نمیدونست این چه دردیه وچون گوشاش سنگینه و اخبار به گوشش نمی رسید درنتیجه استرس هم نداشت. بعد باهمین داروهای گیاهی خوب شد.استرس نداشته باشید .
  • جواد IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 2
    پدرم 10 درصد ریه هاش گرفته بود دکتر بزن الان پدرم خوب
  • سعید IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 5
    من ۵۰ درصد درگیری ریه داشتم ۶دوز زدم و سریع خوب شدم تنها عارضه ای که داشت سر گیجه و گشنگی بود که با غذای سالم میشه هم گشنگی رو رفع کرد هم کبد چرب نشه.واقعا ۳ نفر از اعضای خانواده ما رو نجات داد.اینکه میگن دیابت و این چیزا همش‌الکیه قبل تزریق از شما آزمایش میگیرن اگه قندت یا آنزیمای کبد و کلیت بالا باشه تزریق نمیکنند
  • عادل IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 2
    سلام دوستان دختر من با درگیری هفتاد درصد با پنج دوز خوب شد طوری شده بود که بینایی را از دست داده بود
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 3
    سلام مادر و برادرم کرونا گرفتن ریه هاشون درگیر شد و این امپول رو زدن خیلییییییی بهتر شدن و تقریبا خوب شدن ،به هرحال از مرگ نجات میدهد
  • 91020099648 IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 2
    پدر من ۶۰ درصد ریه ش درگیر شده ۶ دوز هم زد الان از روز اول بهتره و باز هم نسخه نوشت توصیه پزشک اب سیب زیاد مصرف شود با اب جوشونده هویج مراقبت شبانه روزی میخاد یک سوال داشتم بهتره دوز که دباره نوشته زده بشه
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 1
    قبلش حتما آزمایش بدید که آنزیمهای کبدتون و قند خونت چک بشه بعد تزریق کنید مشکلی پیش نمیاد البته این دارو تو کانادا ممنوع اعلام شده و فقط در 50کشور هست که مورد تایید اما جون خیلیا رو نجات داده
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      7 2
      استفاده این دارو در کرونای متوسط وشدید لازمه ولی تا چند وقت قند خون رو میبره بالا اونم درست میشه
  • محمدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    منم 3هفته پیش 30درصدریم گرفته بودباتجویزپزشک 5دوزرمدسیویرزدم الان حالم خوبه وکسایی بودندکه با 15 درصددکترتجویزکرده بودوگرفتن حالشون خوبه
  • الهام IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    10 4
    سلام دوستان منم ریه ۲۰درصد درگیر شده بود و خیلی ترسیده بودم، خدا خیرش بده دکتر عزیزو به من تجویز کردن و آمپول رو هر روز زدم تا ۵رروز ، خداروشکر الان خوبم ، انگار معجزه شد، اگر نمیزدم میمردم ، من ریه سمت قلبم درگیر شده بود ، تپش قلب شدید با عرق سرد رو بدنم و ضعف و بیحالی ، بعد این امپول انگار دوباره زنده شدم خداروشکر فقط به حرف دکترتون گوش بدین تو این موقعیتا ، چون علم دارن ، خدا همه مریضارو شفا بده ، انشاءالله شاد باشید و سلامت در پناه حق
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 3
    سلام مادر بزرگ من از این آمپول استفاده کرده و الان بهبودی کامل دارع در بیمارستان سینا با دفترچه تامین اجتماعی رایگان می‌باشد
  • وحید IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    سلام من پدرم ۶۰ درصد درگیری ریه داشت ۶ دوز از این آمپول زده الان حالش رو به بهبودی هستش فقط قندش به شدت رفته بالا ولی به نظر من بهتر از مردن هستش هر کسی درگیری شدید داره حتما از این آمپول استفاده کنه
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 4
    سلام منم امپول زدم بیمارستان خوبه بزنین ریه من ۹۰درصد درگیری داشت خدا را شکر خوب شدم
  • جلال IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 1
    من روز ششم کرونام هست،۳درصد ریه ام درگیر شده و دکترم ۳ تا رمدسیور نوشته که امروز اولیش و زدم،تنگی نفس نداشتم،اکسیژن خون ام هم پایین نبود،ولی دکتر گفت بخاطر علایم عجیب بالینی ات بزن و زود خوب میشی.چون هرروز عین مار به خودم میپیچیدم از بیحالی و تهوع و گیجی و سردرد
  • کامران IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    سلام من خواهرم ۲۵ درصد ریه درگیر شده بود . حالش داشت بدتر میشد که خداروشکر این آمپول عالی بود و حالش امروز که میخواد آخرین دوز رو بزند خوب خوب آست آزمایش هم داد هیچ مشکلی نداشت
  • محمدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    بیمارستان ایت الله کاشانی و سینا تهران با دفترچه رایگانه-عوارض داره رمدسیور ولی از مرگ جلوگیری میکنه-
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 1
    من خانم ۷۵درصد ریه هاش درگیر شد الان ۲شب دارن بهش تزریق میکنن به نظرتون چقدر جواب میده
  • کیومرث نوری IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام من ریهام در گیر شد ۱۰درصد واز این امپول استفاده کردم ۵دوز هنوز سرفه هامو دارم سر درد وحالت گیجی و نفخ معده ولی در کل از مرگ بهتره
  • ایزد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    من مبتلا به کوید دلتا بامیزان ۸۰درصد درگیری ریه داشتم که باامپول رمدیسور در بیمارستان بهبودی حاصل شد
  • جبار IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام امروز خواهرم تزریق کرده قند خون داره تحت نظر پزشک تزریق کرد ولی الان تپش قلب و تنگی نفس داره به نظرتون چکار کنم لطفا افراد آگاه راهنمایی کنن.
  • عامری IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 1
    عزیزان این همه میگن رعایت کنید خوب حرف گوش کنین دیگه ، آیا به ایناش می ارزه.؟ من خودم گرفتم رفتم بیمارستان سینا ریه ام ۵۰ در صد گرفتار بود ولی الان خوب شدم و دور اول واکسن هم زدم .خدا دلیل شون کنه که این مرض رو اورد چیز قحط بود .
  • حیدری IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    مادر من با درگیری ۵۰ درصد ریه این دارو بهش جواب نداد و فوت کرد چون دیر رفت بیمارستان فقط باید زود متوجه بشی من چون از مادرم نگهداری میکردم یه تب کردم رفتم سی تی اسکن ۳۰ درصد ریه ام درگیر شده بود دارو بهم جواب داد فقط باید زود اقدام کنید زمان خیلی تاثیر داره تو جواب دادن این دارو
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 3
    من ۸۵درصو ریه هام درگیرشده بود بستری شدم رمدسیور تزریق کردن خداروشکرخوب شدم ولی بعدش ۳۰کیلو وزن اضافه کردم قندم شدیدا بالارفت کبدم چرب شد ولی ازمرگ نجات پیداکردم
    • تبسم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      4 1
      من ریه هام دو درصد درگیر شده دکتر ۴ دوز تجویز کرده ک یک دوزش زدم بعد یک ساعت ک اومدم خونه استفراغ خون کردم.میخام بدونم عوارض این آمپول بوده؟
  • علیرضا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    این دارو زیر نظر پزشک و بموقع درمان خو پ عمل می کند و جلوی مرگ رو می گیره ، در هر صورت هر دارویی عوارض داره و بعد خوب می سید. به پزشک خود اطمینان کنید. به حرف این و اون گوش نکنید. با تغذیه خوب ،دوره نقاهت آن زود تمام خواهد شد . به پزشک اطمینان و به موقع اقدام کنید. برای من این دارو معجزه بود و درگیری ریه ام رو قطع نمود . درود بر پیشگامان درمان#❤❤❤
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      درگیری ریه کم بوده نیازی به این آمپول نداشتید
    • F IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      من ۳۰درصد درگیری ریه داشتم ۶دوز امپول زدم ولی ۴۰روز همش سرفه درد شدید قفسه سینه دارم
  • نیکچه IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 2
    منو این آمپول نجات داد اکسیژن خونم اومده بود پایین بعد دوز اول شروع کردم به بهبود تا دوز پنجم انگار معجزه شد خوب خوب شدم قبل زدن این دارو داشتم میمردم خیلی تأثیر داره تو درمان
  • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    من سه روز پشت سر هم زدم و خوب شدم. فعلا هم شكر خدا عوارضي ندارم، تا بعد،چه پيش آيد.
  • اتفاقا عالیه این دارو من ریم درگیربودتزریق کردن ال IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    عالیه این دارو واقعا ممنونم
  • مری IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 1
    من سی درصد ریه م درگیر بود اکسیژن خونم هم خوب بود.دکترای لعنتی برام تجویز کردن.آمپول رنوسیور بهم نساخت داغونم کرده.خیلی عوارض داره.غلظت خون گرفتم بد جور.مرگ و با چشای خودم دیدم.تا اکسیژن خونتون خوب تزریق نکنید
  • اعظم IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 1
    منم درگیری ریه داشتم ۶تا رمدسیویر تزریق شد خدا رو شکر حالمو خوب کرد هیچ مشکلی هم ندارم
  • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 3
    من خانمم کرونا گرفت با 20 درصد درگیری ریه. خدا رو شکر بیمارستان بستری نشد. رمدیسویر هم تزریق نکرد. تو خونه استراحت کرد از تغذیه مناسب و داروهای معمولی که پزشک عمومی براش نوشت بعد از 10 الی 12زروز خوبه خوب شد.. هیچ علائم و عوارضی هم بعد از اون نداره
  • ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    من کرونای شدید گرفتم اکسیژنم پایین بود ۳۰ درصد ریه هام درگیر بود دکتر گفت از روز هفتم کرونا رمدسیورم رو شروع کنم تا زدن روز اول ۲ دوز رو با سرم زدن بقیه رو هر روز یکی با سرم به خاطر اینکه عوارضش کم بشه بعد از تزریق رمدسیور هر روز هم یه آمپول هپارین که از بازو یا ناف تزریق میشه زدن بعد از اینا بدنم کلا بی اختیار بود طوری که نای حرف زدن هم نداشتم ولی با تزریق ویتامین سی و نوروبیون وقرص ویتامین و زینک رفته رفته حالم بهتر شد الان شکر خدا حالم خوبه
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    من نزدیک هشتاد درصد بودم یهو شد اصلا تو شش روز دوبار پزشک متخصص رفته بودم گفتن خوب میشه روز هفتم سی تی گرفتن گفتن دیر اوردین چرا زمان دلتا سرفه خونی داشتم شدید رمدسیور اب رو اتشه بخدا ده روز بیمارستان بودم بیست روز خونه با دستگاه اکسیژن ساز 26 کیلو لاغر شده بودم قشنگ عزارییل کنارم بود انقدر امپول زدن خسابش از دستم درفته