اسامی کابینه پیشنهادی چه زمانی اعلام وصول می‌شود؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین دولت و مجلس انجام شده است، فهرست اسامی وزرای پیشنهادی دولت شنبه آینده اعلام وصول می‌شود.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی امروز -چهارشنبه ۲۰ مردادماه- مجلس شورای اسلامی، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در تذکری بر اساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس گفت: رئیس جمهوری برای معرفی فهرست اسامی کابینه دو هفته فرصت دارد و رهبر معظم انقلاب نیز در روز مراسم تنفیذ برای حل مشکلات مردم فرمودند که فهرست اسامی کابینه هر چه زودتر معرفی شود.

وی افزود: یک هفته از مراسم تنفیذ رئیس جمهوری گذشته است و هفته آینده نیز به دلیل همزمانی با ایام تاسوعا و عاشورا نمایندگان باید به حوزه انتخابیه بروند ولی هنوز خبری از اسامی وزرای پیشنهادی دولت نیست.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت می‌خواهد زمان را کوتاه کرده تا کمیسیون‌های تخصصی مجلس فرصت لازم برای بررسی وزرای پیشنهادی را نداشته باشند، ادامه داد: چنین روشی سبب می‌شود کابینه بدون بررسی دقیق و کافی شکل بگیرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: توصیه رهبری و همچنین قسم رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل زودتر کابینه بود که هنوز این موضوع محقق نشده است

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد اظهار کرد: مجلس در روز شنبه جلسه علنی خواهد داشت و فهرست اسامی وزرای پیشنهادی با توجه به صحبتی که با رئیس مجلس شده است، شنبه اعلام وصول خواهد شد تا کمیسیون‌های تخصصی بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار دهند.

این در حالی است که نیکزاد ساعتی قبل اظهار کرد: فهرست وزرای پیشنهادی دولت هنوز به مجلس نرسیده ولی دولت خبر داده است احتمالاً امروز فهرست اسامی را تقدیم مجلس خواهند کرد. مجلس روز شنبه جلسه علنی دارد و پیش بینی می‌شود فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جلسه علنی روز شنبه اعلام وصول شود

منبع: ایرنا
کد خبر 513829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.