دلیل تاخیر در معرفی کابینه رئیسی چیست؟

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به‌نظر می‌رسد برخی اختلاف نظرهای رئیسی با مخبر در تعیین نیروهای اقتصادی دولت از جمله دلایل موثر در تاخیر اعلام کابینه باشد.

حسین کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأخیر اعلام اسامی کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: لازم است تا پیش از ارائه لیست کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، اعضای آن ابتدا با یکدیگر هماهنگ شوند زیرا یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های تشکیل دولت کارآمد وجود هماهنگی و دیدگاه تعاملی بین وزارتخانه‌ها است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف رئیس جمهور در اعلام کابینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، برقراری روابط تعاملی با فراکسیون‌های سیاسی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس است تا در این راستا تمام اعضای کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بهتر بود ابتدا لیست اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شد و رأی اعتماد را کسب می‌کرد سپس با اجماع نظر هیئت دولت، معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور تعیین می‌شد زیرا نقش اجرایی معاون اول در موفقیت برنامه‌ هیئت دولت مؤثر است.

کنعانی مقدم تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی اختلاف نظرهای رئیسی با مخبر در تعیین نیروهای اقتصادی دولت از جمله دلایل مؤثر در تأخیر اعلام لیست کابینه باشد. طی گزارشات رسیده احتمالاً لیست کابینه دولت سیزدهم امروز اعلام می‌شود و نهایتاً در صحن علنی شنبه مجلس اعلام وصول خواهد شد.

کد خبر 513823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.