۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
صحنه‌های تئاتر خاک گرفته است

یک کارگردان تئاتر گفت: این روزها حال و هوای اهل هنر خوش نیست و اهالی تئاتر نیز از این ناخوشی بی بهره نمانده‌اند چرا که در ماه‌های اخیر پرده‌های صحنه نمایش کشیده نشده و صحنه‌های تئاتر خاک گرفته است.

اسماعیل موحدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدت‌هاست که سالن‌های تئاتر بسته شده است و حدوداً دو سال می‌شود که اهالی تئاتر بیکار هستند البته در این میان چند روزی چراغ سالن‌های تئاتر روشن و پرده صحنه‌ها کشیده شده، اما آنچنان تأثیرگذار نبود و فایده‌ای نداشت.

وی افزود: این روزها حال و هوای اهل هنر خوش نیست و اهالی تئاتر نیز از این ناخوشی بی‌بهره نمانده‌اند چرا که در ماه‌های اخیر پرده‌های صحنه‌های نمایش کشیده نشده و صحنه‌های تئاتر خاک گرفته است.

این کارگردان ادامه داد: چرخ زندگی تعداد زیادی از هنرمندان تئاتر مدتی است که از راهی دیگر می‌چرخد. هر کدام حرفه‌ها و شغل‌های مختلفی پیدا کرده‌اند تا بتوانند روزشان را شب و شبشان را روز کنند. گرچه تعدادی نمایشنامه آماده وجود دارد و امید است روزی که دوباره چرخ هنر و تئاتر شروع به چرخیدن کرد تمرین‌ها نیز آغاز شود.

موحدی تصریح کرد: کرونا نه تنها روی اخلاق و سبک زندگی ما تأثیر گذاشت، بلکه رد پای خود را در حرفه‌ها و صنعت‌های مختلف نیز بر جا گذاشت. رد پایی که گاه پله ترقی شد و گاه نردبانی سست که بسیاری را بر زمین زد.

وی درباره امیدبخش بودن حضور مردم در روزهایی که مجوز اجرا صادر شود، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه شرایط این روزها آنطور که باید و شاید نیست و انتظارات برآورده نمی‌شود حضور هر چند کم تماشاچیان در روزهایی که اجازه اجرا وجود داشت دلگرمی و امیدی برای صبوری بود. دلگرمی و امیدی که شمع انتظار را برای روزهای رنگین‌تر در دل اهالی تئاتر روشن نگه می‌داشت.

کد خبر 513032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.