اصفهان باید قرنطینه کامل شود/ همکاری نکردن اتاق اصناف در موج پنجم

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: هنوز دستوری برای محدودیت‌های مراسم مذهبی ماه محرم و صفر به ما ابلاغ نشده است، احتمال دارد مانند سال گذشته در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و محدود کردن زمان مراسم برگزار شود اما هنوز قطعی نیست. درخواست داریم قرنطینه و تعطیلی کامل در اصفهان اعمال شود.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت بحرانی کرونا و میزان رعایت‌ها، اظهار کرد: در شرایط فوق بحرانی هستیم و میزان رعایت‌ پروتکل‌ها در جامعه به شدت کاهش یافته است و صد در صد رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده که به شدت آن را مسری‌تر کرده است، ادامه داد: در اماکن تجمعی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تالارها و مکان‌های خصوصی و عمومی دستورالعمل‌ها به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود و افراد و متصدیان اماکن صنفی با سهل انگاری باعث سرایت هر چه بیشتر بیماری شدند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به تلاش بازرسان و پرسنل سیستم بهداشتی و سایر ارگان‌های نظارتی برای اعمال محدودیت‌ها، خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها در تمام زمینه‌ها از جمله ماسک زدن کمتر از ۴۰ درصد است شرایط سختی در مراکز درمانی حاکم است و مردم باید از خواب غفلت بیدار شوند.

پلمب تالارهای متخلف در موج پنجم

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی، تصریح کرد: فعالیت همه گروه‌های شغلی به جز گروه یک در شرایط فوق قرمز استان اصفهان ممنوع بوده، همچنین فعالیت تالارها، باشگاه‌ها، استخرها ممنوع است. متأسفانه با وجود ابلاغ دستورالعمل‌ها برای تعطیلی در شرایط فعلی همچنان تمام مشاغل در حال فعالیت هستند.

میرجهانیان گفت: در هفته گذشته چند تالار متخلف پلمب شدند و هر روز در بازرسی‌هایی که در دو شیفت صبح و عصر انجام می‌شود، مشاغل متخلف پلمب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، اما باز هم شاهد بروز تخلفات بسیاری از طرف مردم و اصناف هستیم و عادی انگاری وحشتناکی در جامعه وجود دارد و این موضوع بر حادتر شدن شرایط دامن می‌زند.

همکاری نکردن اصناف در موج پنجم کرونا

وی با تاکید بر اینکه اتاق اصناف به هیچ عنوان در موج پنجم کرونا برای اعمال محدودیت‌ها همکاری نکرده است، افزود: این نبود همکاری باعث بیشتر شدن تخلفات شده است. در شرایط فعلی باید به فکر خستگی و فرسودگی شدید کادر درمان و بهداشت باشیم نه خستگی اصناف، چرا که قطعاً شرایط کادر درمان به شدت بحرانی است و همکاری بین ارگانی به شدت کمرنگ شده و نتیجه آن شرایط فوق بحرانی فعلی است.

معرفی ۳۰ درصد متخلفان به مراکز قضائی

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: ۳۰ درصد متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و در حال حاضر در استان اصفهان حدود ۸۰ اکیپ بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند و در این میان با توجه به نامه‌نگاری‌هایی که با وزارت بهداشت در جهت  برگزار نشدن آزمون‌های مختلف داشتیم، اما همچنان آزمون‌ها در حال برگزاری است و در هفته گذشته حدود ۳۵ بیمار مبتلا در حوزه‌های آزمون شناسایی شدند.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم محرم با وجود شرایط بحرانی فعلی، اظهار کرد: هنوز دستوری برای محدودیت‌های مراسم مذهبی ماه محرم و صفر به ما ابلاغ نشده است، احتمال دارد مانند سال گذشته در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و محدود کردن زمان مراسم برگزار شود اما هنوز قطعی نیست. درخواست داریم قرنطینه و تعطیلی کامل در اصفهان اعمال شود و حتی افراد از خانه هم بیرون نیایند و رفت و آمد به شهرهای قرمز نیز به طور کامل ممنوع شود.

کد خبر 512810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.