مشکل کمبود دانشجو در دانشگاه‌های مهارت آموز با ظرفیت سازی حل نمی شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ظرفیت سازی نمی‌تواند مشکل کمبود دانشجو را برای دانشگاه‌های مهارت آموز حل کند بلکه باید گفتمان سازی و حمایت‌های دولتی بیش از گذشته اتفاق بیفتد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید گفت: این دانشگاه طی ۲ سال اخیر آمایش آموزش‌های مهارتی را در بخش آموزش عالی مطالعه و اجرا کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: بر اساس برنامه توسعه استان‌ها و اعلام استانداران در زمینه‌های مختلف، نیازهای آموزش عالی مهارتی را احصا کردیم و می‌دانیم کدام منطقه در چه استانی نیاز به چه آموزش‌های مهارتی دارد و برای آن در این دانشگاه برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بازوی بخش غیردولتی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بخش دولتی در کنار هم در بخش مهارت آموزی فعالیت می‌کنند.

امید گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کاملاً آمادگی برطرف کردن نیازهایی که در برنامه ششم وجود دارد را دارد. در حال حاضر طبق پیش بینی برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد از دانشجویان کشور آموزش‌های مهارتی ببینند و ما در این دانشگاه این ظرفیت را داریم که متأسفانه این ظرفیت خالی مانده است.

وی افزود: ظرفیت سازی نمی‌تواند مشکل کمبود دانشجو را برای دانشگاه‌های مهارت آموز حل کند بلکه باید گفتمان سازی و حمایت‌های دولتی بیش از گذشته اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این تقاضا را دارد که در برنامه هفتم و در بخش مهارت آموزی حمایت ویژه ای در دولت صورت گیرد به نحوی که مردم به سمت آموزش‌های مهارتی تشویق شوند.

کد خبر 512617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.