بیمارستان‌های اصفهان در حال انفجار است/سوش دلتا با سرعت انتقال ۱۲ برابری

یک متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: شرایط فعلی اصفهان اصلا خوب نیست ویروس کرونا دلتا سوش وحشتناکی است و با سرعت انتشار ۱۲ برابری نسبت به سوش قبلی بیماران را درگیر می‌کند، امکان ندارد در خانواده‌ای یک نفر به این ویروس مبتلا شود و مابقی اعضای خانواده سالم بمانند و درگیر ویروس نشوند.

مهرداد صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تخت‌های بیمارستان‌های اصفهان از بیماران کرونایی پر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیمارستان از مبتلایان به کرونا پر شده و بیمارستان‌های اصفهان در حال انفجار است، حتی در بیمارستان الزهراء (س) صد عدد تخت را در کف درمانگاه برای بستری مبتلایان کرونا دلتا قرار دادند و متأسفانه شرایط بیمارستان‌های اصفهان برای پذیرش بیماران اصلاً مساعد نیست.

دسترسی به سرم و آمپول نسبت به قبل کمتر شده است

وی افزود: برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی بیمارستان‌ها دسترسی به سرم و آمپول نسبت به قبل کمتر شده است و از دیروز رمدسیویر و آمپول استامینوفن هم کمتر شده بود و برای تزریق به بیماران به این داروها هم دسترسی نداشتیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: شرایط فعلی اصفهان اصلاً خوب نیست، ویروس کرونا دلتا سوش وحشتناکی است و با سرعت انتشار ۱۲ برابری نسبت به سوش قبلی بیماران را درگیر می‌کند، امکان ندارد در خانواده‌ای یک نفر به این ویروس مبتلا شود و مابقی اعضای خانواده سالم بمانند و درگیر ویروس نشوند.

صلاحی تاکید کرد: مطابق آمارهای ارائه شده تا به حال این اتفاق نیفتاده است که در یک خانواده پنج نفری تنها یک نفر مبتلا به کرونا دلتا شود و بقیه مصون بمانند، در حقیقت قدرت انتقال و سرعت انتشار این ویروس بسیار بالا است و به طور یقین همه افراد خانواده درگیر این ویروس می‌شوند و نیاز به دادن تست کرونا هم ندارند و ابتلای آنها را قطعی اعلام می‌کنند.

پزشکان خسته از پذیرش زیاد مبتلایان کرونا دلتا / شانس انتقال کرونا دلتا بسیار زیاد است

وی اضافه کرد: ویروس کرونای قبلی به این صورت نبود و فرد مبتلا در اتاق جداگانه‌ای قرار می‌گرفت و مابقی اعضای خانواده از ابتلاء در امان بودند، اما در سوش دلتا شانس انتقال بسیار زیاد است و جوانان بیشتر درگیر این بیماری شده و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و احتمال دارد علائم و عوارض مختلفی هم پیدا کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر اصفهان با این وضعیت بیمارستان‌ها و مبتلایان زیاد کرونا دلتا، شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی شهروندان هستیم، در حال حاضر مردم شستشوی مرتب دست‌ها را مثل قبل انجام نمی‌دهند و حتی ماسک زدن را هم حذف کردند.

صلاحی، تصریح کرد: شرایط فعلی بیمارستان‌های اصفهان اصلاً خوب نیست، همه کادر درمان، پرستاران و پزشکان از این وضعیت و پذیرش بالای مبتلایان به کرونا دلتا خسته شدند، پرسنل تحت فشار روحی و روانی هستند، اگر یک عده پزشک کار را رها کرده و بروند اصلاً کار غیرمعقولی انجام ندادند و این برخورد در شرایط کنونی کاری منطقی است، امیدواریم در روزهای آینده شرایط بهتر شود و همکاران و پرسنل درمان بتوانند رفع خستگی داشته باشند و مردم هم بیش از این به فکر سلامتی خود باشند.

کد خبر 512260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.