بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

واکنش شدیدی که بیت کوین به سطح فیبوی ۵۰ درصد بازگشتی داشت و روزهای گذشته نیز به آن اشاره شد منجر به اصلاح قیمتی این رمز ارز تا محدوده ۳۸ هزار دلار شد، البته پیش بینی می‌شود این اصلاح تا محدوده ۳۶ هزار دلار ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۸ هزار ۲۳۵ دلار، کاهش ۳.۶۷ درصد
  • اتریوم دو هزار و ۴۷۳ دلار
  • بایننس کوین ۳۲۰ دلار و ۶۷ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۲۷ سنت
  • دوج کوین ۱۹ سنت
  • ریپل ۷۱ سنت
  • پولکادات ۱۷ دلار و ۳۶ سنت
  • یونی سواپ ۲۰ دلار و ۶۷ سنت
  • چین لینک ۲۲ دلار و ۷۱ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین ۱۰ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تحلیل همچنان پا برجاست و بیت کوین پتانسیل دستیابی به سطح ۴۸ هزار دلار را خواهد داشت اما باید توجه کرد که این موج می‌تواند موج اصلاحی باشد و اکنون درگیر سطح فیبوی بازگشتی ۵۰ درصد شده است.

بیت کوین ۱۱ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

روز گذشته بیان شد که در حال حاضر بیت کوین درگیر مقاومت فیبوی ۵۰ درصد بازگشتی است، دو روز گذشته بیان شد که احتمال منفی شدن یک الی دو روزه وجود دارد و خرید در این نقاط بسیار پر ریسک است، واکنش شدید به این سطح و بازگشت از این سطح فیبوی می‌تواند قیمت را تا محدوده ۳۶ الی ۳۷ هزار دلار کاهش دهد.

بیت کوین ۱۲ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

واکنش شدیدی که بیت کوین به سطح فیبوی ۵۰ درصد بازگشتی داشت و روزهای گذشته نیز به آن اشاره شد منجر به اصلاح قیمتی این رمز ارز تا محدوده ۳۸ هزار دلار شد، البته پیش بینی می‌شود این اصلاح تا محدوده ۳۶ هزار دلار ادامه یابد.

پیش از این چندین باری ذکر شد که این موج از جنس موج‌های اصلاحی می‌باشد و خرید در موج B یک ریسک بسیار بزرگ است.

اخبار مهم

نماینده کنگره ایالات متحده لایحه تنظیم بازار رمزارزها را پیشنهاد می‌کند

نماینده ایالت ویرجینیا در کنگره ایالات متحدهDon Beyer، با هدف محافظت از سرمایه گذاران و تشویق به نوآوری، لایحه جدیدی را ارائه می‌دهد که هدف آن قانونگذاری بازار رمزارزها است. این لایحه که در تاریخ ۲۸ جولای فاش شد، قانون ساختاری دارایی دیجیتال و حمایت از سرمایه گذاران نام دارد و به دنبال حمایت از مصرف کنندگان و ارتقا نوآوری است.

این لایحه شامل تعاریف قانونی دارایی‌های دیجیتال و اوراق بهادار است. Beyer می‌گوید که این امر اختیارات SEC و CFTC ایالات متحده را در مورد این کلاس دارایی فراهم می‌کند. همچنین وی خواستار تعریف دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک ابزار پولی تحت قانون رازداری بانک است که طبق آن باید از استانداردهای AML پیروی کند.

تغییرات زیادی در این لایحه وجود دارد ، اما موضوع کلی آن حمایت از سرمایه گذاران، جلوگیری از تأمین بودجه فعالیت‌های غیرقانونی و شفافیت است. یک نکته قابل توجه دیگر این است که اگر این لایحه تصویب شود ، به فدرال رزرو اختیار صدور CBDC مبتنی بر دلار را می‌دهد. این موضوعی است که در حال جلب توجه دولت آمریکا است و به خوبی می‌توان دریافت که ایالات متحده به زودی رسماً این طرح را اعلام می‌کند.

مجوز رسمی بانک مرکزی اوکراین برای عرضه ارز دیجیتال

در راستای طرح ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اوکراین، بانک مرکزی این کشور (NBU) به طور رسمی مجوز فعالیت در این زمینه و عرضه ارز دیجیتال را دریافت کرد.

به منظور عرضه پول ملی اوکراین به صورت دیجیتال، NBU موظف است تا همکاری نزدیکی با استارت آپ‌های حوزه بازار و سیستم‌های تراکنش داشته تا بتواند پاسخگوی نیازهای بخش خصوصی نیز باشد.

علاقه مدیرعامل MicroStrategy به وام گرفتن برای خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری زودهنگام در فیس بوک

مدیر عامل شرکت نرم افزاری تجاری MicroStrategy، که بیش از ۱۰۵ هزار بیت کوین BTC در ذخایر خود دارد، در روز جمعه به CNBC گفت که وام گرفتن پول برای خرید بیت کوین بیشتر مانند سرمایه گذاری در یکی از شرکت‌های غالب فناوری امروز است.

“اگر میلیاردها دلار با بهره ۱ درصد وام بگیرید و آن را در شبکه دیجیتال بعدی Big Tech سرمایه گذاری کنید که فکر می‌کردید آمازون یا گوگل یا فیس بوک غالب پول خواهد بود، چرا این کار را نمی‌کنید؟ ”

به گزارش CNBC، مایکل سیلور Michael Saylor از MicroStrategy گفت: منظور من این است که اگر می‌توانستم یک میلیارد دلار وام بگیرم و یک دهه پیش فیس بوک را با سود ۱ درصد خریداری می‌کردم، فکر می‌کنم کارم را بسیار خوب انجام داده بودم.

سیلور خاطرنشان کرد که شرکت او ۲.۲ میلیارد دلار بدهی دارد و حدود ۱.۵ درصد سود آن را پرداخت می‌کند. از ماه آگوست گذشته (مرداد ۱۳۹۹)، شرکت وی هزینه خریدهای زیادی از بیت کوین خود را با استفاده از جریان‌های نقدی شرکت، صدور سهام، بدهی‌های قابل تبدیل، بدهی تضمین شده اوراق و ثبت یک میلیارد دلاری سبد مالی، تأمین کرده است.

وی گفت: “دیدگاه ما این است که یک شرکت اهرمی و سرمایه گذار در بیت کوین بودن، برای سهامداران ما چیز خوبی است.

”سیلور همچنین گفت بدنامی که خرید بیت کوین آن به این شرکت داده است، نام تجاری آن را تا ۱۰۰ برابر افزایش داده است. همچنین MicroStrategy روز پنجشنبه گزارش سود سه ماهه دوم خود را منتشر کرد. در این گزارش گفت که قصد دارد به جمع‌آوری بیت کوین در ترازنامه خود ادامه دهد. در سه ماهه اخیر، این شرکت دارای ۴۲۴.۸ میلیون دلار کاهش ارزش در دارایی‌های بیت کوین خود بود، زیرا قوانین حسابداری آن را مجبور می‌کند زمانی که قیمت دارایی به زیر قیمت برسد، این کار را انجام دهد. اما افزایش ارزش دارایی تنها زمانی لازم است گزارش شود که سود از طریق فروش محقق شود.

در پایان ماه ژوئن (تیر)، دارایی‌های بیت کوین این شرکت ۳.۶۵ میلیارد دلار ارزش داشت که نشان دهنده قیمت ۳۴ هزار و ۷۶۳ دلاری بیت کوین در آن زمان است.

افزایش سهم استیل کوین‌های USDC و BUSD در بازار رمزارزها

با رشد بازار رمزارزها، شرکت‌های عرضه کننده استیبل کوین‌ها در رقابت هستند تا سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورند. در حال حاضر، کوین‌های USDT با مجموع ارزش در گردش ۶۱ میلیارد دلار بیشترین سهم را در بازار دارند؛ اما به دلیل عدم عرضه آن طی دو ماه گذشته، سهم آن به کف تاریخی ۵۷.۳۸ درصد رسیده است. در این شرایط، سهم USDC متعلق به شرکت Circle به ۲۴.۳۹ درصد و سهم BUSD متعلق به Binance به ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش سهم USDT از بازار هجمه‌های قانونی وارد شده به آن طی هفته‌های گذشته باشد.

امکان استفاده از خدمات مرتبط با قراردادهای هوشمند در شبکه کاردانو پس از انجام هاردفورک Alonzo

بنیانگذار کاردانو در برنامه زنده‌ای در یوتیوب درباره آخرین به روزرسانی‌های بلاک چین رمزارز ADA صحبت کرد. وی درباره هاردفورک Alonzo اظهار امیدواری کرد که اقدامات مطابق برنامه پیش خواهند رفت؛ او همچنین درباره ضرورت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای نودها صحبت کرد تا امکان اجرای درون و خارج شبکه‌ای کدها وجود داشته باشد.

Hoskinson اعلام کرد که بیشتر زیرساخت‌های مورد نیاز برای این به روز رسانی بین آگوست و سپتامبر انجام خواهد شد و کاربران می‌توانند به محض اجرای هاردفورک، از خدمات مربوط به قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

جذب ۱.۵ میلیون دلاری سرمایه برای اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو

اولین صرافی غیرمتمرکز بر روی شبکه کاردانو تحت عنوان Cardax در اولین دور از عرضه عمومی و پیش از آغاز سه ماهه سوم سال موفق به جذب ۱.۵ میلیون دلاری سرمایه شد. بنا بر اعلامیه Cardax، این صرافی غیرمتمرکز بر روی پروتکل EAMM و به عنوان پلتفرم معاملاتی اختصاصی اکوسیستم کاردانو راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه تحت مدیریت Ryan Morrison هدایت می‌شود که پیش از این نیز موفق شده بود ۵۰ هزار دلار به منظور تأمین مالی توسعه این طرح جذب سرمایه کند. به گفته تیم توسعه‌دهنده، در Cardax امکان انجام معاملات اهرم‌دار با حداقل میزان Slippage نیز وجود دارد.

تعجب مدیرعامل صرافی Bitstamp از افزایش تقاضا برای استیک رمزارز اتر ( ETH)

میزان اترهای استیک شده در قرادادهای ETH2.0 به بیش از ۶۴۷۰ مورد با ارزش تقریبی ۱۵.۹ میلیارد دلار رسیده است. به نظر می‌رسد، با نزدیک به زمان ادغام شبکه اصلی ETH2.0 علاقه معامله‌گران به استیک ETH بیشتر شده به گونه‌ای که صرافی‌های زیادی به دلیل افزایش تقاضا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در این راستا صرافی Bitstamp نیز امکان استیک ETH را به خدمات خود افزود و مدیرعامل آن Julian Swayer از میزان علاقه عموم و حجم سرمایه اختصاص یافته به این امر ابراز تعجب کرد. لازم به ذکر است حجم اتر موجود در صرافی‌ها روندی نزولی داشته و به کمترین حد خود طی سه سال گذشته رسیده است

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 511976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.