لایروبی بالغ بر ۶۵ هزار متر طولی کانال‌های شمال غرب تبریز

شهردار منطقه ۶ تبریز از لایروبی بالغ بر ۶۵ هزار متر طولی کانال‌های شمال غرب تبریز خبر داد.

حسین عالی باف در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای ارتقا حقوق شهروندی و با توجه به اهمیت حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان بویژه در این ایام کرونایی، همزمان با اجرای آیتم‌های طرح گسترده خدمات محله‌ای، پاکسازی ویژه معابر اصلی، فرعی و محلات حوزه استحفاظی منطقه ۶، عملیات لایروبی اساسی کانال‌های روباز و رو پوشیده منطقه انجام شد.

وی افزود: در این راستا کانال‌های محدوده قراملک (ایلی سو، جاده کارخانجات صنعت)، کوی صنعتی رود، الوار، اوغلی، آناخاتون، راه آهن و کانال‌های واقع در کوی‌های صنعتی اطلس، سولماز و نیکنام و..، به صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار معاونت خدمات شهری و اجرایی و معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۶ تبریز ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط توپوگرافی شهر تبریز و به منظور کنترل آب‌های سطحی سرریز شده به سمت غرب تبریز، عملیات لایروبی کانال‌های رو پوشیده توسط پیمانکار مجرب و با نظارت کارشناسان مدیریت بحران به طور منسجم بر اساس نیازسنجی طبق برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات لایروبی دستی بالغ بر ۶۵ هزار متر طولی معابر نیز در هر شبانه روز و لایروبی کانال‌های روباز با هدف ارتقای بهداشت محیط شهری، با تلاش شبانه روزی اکیپ‌های امانی، پیمانی و ماشین آلات حوزه خدمات شهری اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۶ همچنین از اجرای همزمان چندین پروژه هدایت روان آب‌های سطحی در سطح حوزه از جمله احداث ۴۰۰ متر طولی کانال سنگی ایلی سو در حد جنوب شرقی شرکت موتوژن واقع در جاده صنعت قراملک و ۵۰۰ مترطولی کوی صنعتی رود واقع در اول جاده سنتو، یاد کرد.

عالی باف خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیلاب در سطح منطقه ۶ به همت عوامل اجرایی حوزه معاونت فنی و عمرانی منطقه در جهت تأمین رفاه و آسایش شهروندان در حال اجرا است که در ماه جاری شاهد بهره برداری از این پروژه‌های زیست محیطی خواهیم بود.

کد خبر 510409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.