تامین نیاز دارویی ۱۵ هزار بیمار در ۴ ماه ابتدایی امسال

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: هر سال نوساناتی در مورد ورودی دارو وجود دارد، اما تلاش شده تا این نوسان‌ها را به حداقل برسانیم و داروخانه هلال احمر اصفهان طی چهارماه ابتدایی امسال پاسخگوی نیازهای دارویی بیش از ۱۵ هزار نفر بوده است.

امیر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ارائه خدمات دارویی داروخانه هلال احمر به بیماران کرونایی، اظهار کرد: خدمات داروخانه هلال احمر در موج‌های کرونا نیز مانند قبل با جدیت بیشتری ارائه شد و حتی در زمان‌های تعطیل رسمی تحویل دارو به متقاضیان را قطع نکرده است.

وی افزود: تلاش می‌شود که در داروخانه هلال احمر بتوانیم سبد دارویی کامل را برای بیماران نگهداری کرده و ارائه خدمات بهینه را داشته باشیم، برای مشکلات کمبودهای دارویی هم باید تمام موارد به سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود که متولی انجام این کار هستند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، تصریح کرد: این داروخانه هم مانند سایر داروخانه‌ها مشکلات و کمبودها را به سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند و با برقراری  ارتباط مناسب با مسئولین سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی، سعی شده که سبد دارویی بیماران را تکمیل نگه داریم.

روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نسخه تحویل مشتری می‌شود

جلالیان، تاکید کرد: هر سال نوساناتی در مورد ورود دارو وجود دارد، اما تلاش شده تا به حداقل برسانیم و داروخانه هلال احمر اصفهان در طول چهار ماه ابتدایی امسال پاسخگوی نیازهای دارویی بیش از ۱۵ هزار نفر بوده است. این تعداد به غیر از آن افرادی که که وارد داروخانه می‌شوند و به دلیل مخدوش بودن و نداشتن مهر در نسخه دارویی از داروخانه خارج می‌شوند، به طور متوسط روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نسخه تحویل مشتری می‌شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، گفت: برای بیماران تک نسخه‌ای که نیازمند داروهای تخصصی هستند، با توجه به جایگاه ویژه داروخانه هلال احمر اصفهان در بین داروخانه‌های دیگر ارائه داروهای خاص به بیماران سرطانی، دیابتی، کلیوی و موارد دیگر صورت می‌گیرد و تلاش شده در بخش‌های تخصصی ارائه خدمات دارویی به بیماران به طور بهینه انجام شود.

تماس با سامانه ۱۹۰ و کسب اطلاعات دارویی شهروندان

وی تصریح کرد: توزیع دارو بر عهده سازمان غذا و دارو است و در صورت تحویل داروهای خاص به داروخانه هلال احمر به وسیله این سازمان و شرکت‌های دارویی، بیماران در صف انتظار طولانی مدت برای گرفتن دارو نخواهند ماند.

جلالیان اضافه کرد: نگاه داروخانه جمعیت هلال احمر اصفهان نگاه خدمت‌رسانی است که در این راستا سعی می‌کنیم تعامل بیشتری که با مسئولین در سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی برای تأمین داروهای بیماران خاص داشته باشیم.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان غذا و دارو برای کسب اطلاعات دارویی شهروندان اگر سوالی داشته باشند باید با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا متوجه شوند در حال حاضر چه دارویی در کدام داروخانه موجود است.

وی خاطرنشان کرد: داروخانه جمعیت هلال احمر مانند سال‌های قبل همه روزه و حتی روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا یک بعد از ظهر و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا پنج بعد از ظهر به شهروندان ارائه خدمات دارویی داشته است و موج‌های کرونا مانع از تحویل داروی این داروخانه به همشهریان نشده است.

کد خبر 509599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.