عوارض عجیب زیاده‌روی در مصرف سیب

زیاده‌روی در مصرف سیب باعث بروز مشکلات گوارشی و نوسانات قند خون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان همواره تاکید دارند که برای حفظ سلامتی خود روزانه یک سیب مصرف کنید، زیرا این میوه دارای خواص بیشماری است که به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند. با این وجود زیاده‌روی در مصرف سیب همانند دیگر مواد غذایی ممکن است سلامت بدن را به مخاطره بیندازد. در ادامه به بررسی مهمترین مشکلاتی می‌پردازیم که ممکن است به دلیل زیاده‌روی در مصرف سیب رخ دهد:

مشکلات گوارشی

فیبر موجود در مواد غذایی به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند، اما مصرف بیش از حد از آن ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و خطر ابتلا به یبوست را افزایش دهد. افراد باید با توجه به سن و جنسیت خود روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ گرم فیبر مصرف کنند و مصرف بیش از حد از این ماده مغذی ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. در صورتی که فردی از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کند مصرف بیش از دو سیب در روز باعث بروز مشکلات گوارشی جدی می‌شود.

نوسانات در میزان قند خون

سیب سرشار از کربوهیدرات است و انرژی بدن را تأمین می‌کند بنابراین یک میان وعده سالم در نظر گرفته می‌شود. مصرف سیب باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز فرد  می‌شود و احساس شادی خواهد کرد. اما متخصصان معتقدند از آنجایی که سیب سرشار از کربوهیدرات است، زیاده‌روی در مصرف آن باعث افزایش قند خون می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت بیش از حد از قند موجود در میوه‌ها استفاده کنند حساسیت به انسولین آن‌ها در وضعیت بدتری قرار خواهد گرفت و تأثیر داروها نیز خنثی خواهد شد.

افزایش وزن

از آنجایی که سیب سرشار از کربوهیدرات است مصرف بیش از یک یا دو سیب در روز باعث افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن می‌شود. بدن در ابتدا کربوهیدرات می‌سوزاند بنابراین مصرف بیش از حد از سیب باعث می‌شود بدن نتواند به میزان کافی چربی بسوزاند.

آسیب به دندان

سیب اسیدی است به همین دلیل مصرف بیش از حد آن به دندان‌ها آسیب وارد می‌کند. بهتر است برای خوردن سیب از دندان‌های آسیاب برای خرد کردن آن استفاده کنید تا میزان آسیب به دندان‌ها به حداقل برسد. البته در صورتی که زیاده‌روی نکنید و روزانه فقط یک سیب مصرف کنید، لازم نیست نگران آسیب وارد شدن به دندان‌های خود باشید.

افزایش فشار به روده‌ها

بهتر است افرادی که از بیماری روده تحریک‌پذیر یا دیگر بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند در مصرف سیب زیاده‌روی نکنند. سیب جزء مواد غذایی است که سرشار از قند است بنابراین هضم آن بسیار دشوار است.

مسمومیت

سیب از جمله میوه‌هایی است که در صدر فهرست میوه‌های آلوده به آفت‌کش قرار دارد. از آنجایی که این میوه سم بیشتری را جذب می‌کند زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز مسمومیت با آفت‌کش می‌شود.

کد خبر 509204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.