کاهش ۳ درصد اضافه وزن دانش‌آموزان در برنامه کوچ محقق شد

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) گفت: هدف کمی این طرح کاهش سالانه سه درصد از میزان چاقی دانش‌آموزان است که این میزان امسال محقق شد.

به گزارش ایمنا محمد جعفری، اظهار کرد: در سنجش اولیه طرح کوچ در کشور ۳۰.۱ درصد دانش‌آموزان کل کشور دارای اضافه وزن و چاقی، ۶۳.۹ درصد دانش‌آموزان وزن طبیعی و شش درصد دانش‌آموزان خیلی لاغر و لاغر بودند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، سالانه باید سه درصد وضعیت چاقی و لاغری دانش‌آموزان اصلاح شود، گفت: دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن و یا لاغر و خیلی لاغر به مشاوران تغذیه ارجاع داده شدند و در بین دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر اضافه وزن و دانش‌آموزان چاق و خیلی چاق نیز کاهش وزن داشتند.

وی با تاکید بر شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیل بودن مدارس، گفت: در صورتی که فعالیت آموزشی تعطیل نبود، به طور قطع به هدف بالاتری دست پیدا می‌کردیم تا دانش‌آموزان فعال و پویا داشته باشیم.

جعفری به ایرنا گفت: به منظور افزایش تجهیزات ورزشی در مدارس امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات ورزشی برای مدارس به هر استان اختصاص داده شد تا تجهیزات ورزشی برای مدارس تهیه شود.

کد خبر 508586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.