دولت بازار مرغ را رها کرده است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی با تاکید بر این که قیمت مرغ باید اصلاح شود، گفت: اکنون سودجویی‌هایی که در مسیر توزیع مرغ انجام می‌شود، علاوه بر تولید کننده، مصرف کننده را نیز متضرر کرده و متأسفانه هیچ اقدام کنترلی در این رابطه توسط مسئولان انجام نمی‌شود، دولت موضوع مرغ را رها کرده است.

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت مرغ باید اصلاح شود، برای استمرار تولید و حفظ پایداری آن، همچنین جلوگیری از ضرر تولید کنندگان لازم است قیمت مرغ افزایش یابد.

وی افزود: اکنون هزینه‌های تولید با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش یافته است، بنابراین باید قیمت مرغ افزایش یابد، در واقع سیاست‌گذاری‌های دولت منجر به افزایش قیمت مرغ شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: همچنان تأمین نهاده‌ها با مشکلاتی مواجه است برخی مرغداران بیش از ۴۰ روز است هزینه نهاده را به دولت داده اما آن را دریافت نکرده‌اند و مجبور شده‌اند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

اسدالله نژاد اضافه کرد: تولید کنندگان و واحدهای پرورش مرغ، تولیداتشان را به رغم زیان دهی با قیمت مصوب عرضه می‌کنند، اما در مسیر توزیع مرغ سوء استفاده‌های زیادی می‌شود و قیمت مرغ برای مصرف کننده افزایش یافته است.

وی در رابطه با این موضوع که قیمت مرغ اکنون به بیش از ۳۵ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: اکنون مرغداران، مرغ را با قیمت ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان تحویل می‌دهند و باید با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد، اما به دلیل نواقص سیستم توزیع این قیمت افزایش یافته است، حتی اگر قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان نیز برسد مرغداران مقصر نیستند زیرا مرغ را به نرخ مصوب توزیع می‌کنند.

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: برخی مرغداری‌ها که نهاده دولتی دریافت نکرده‌اند، ممکن است مرغ تولیدی خود را به قیمت آزاد به فروش برسانند، اما سایر واحدهای مرغداری، به نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

اسدالله نژاد اضافه کرد: قیمت مرغ باید اصلاح شود، اما اکنون سودجویی‌هایی که در مسیر توزیع مرغ انجام می‌شود، علاوه بر تولید کننده، مصرف کننده را نیز متضرر کرده و متأسفانه هیچ اقدام کنترلی در این رابطه توسط مسئولان انجام نمی‌شود، دولت موضوع مرغ را رها کرده است.

وی تصریح کرد: حتی در توزیع قیمت جوجه یک روزه نیز سودجویی انجام می‌شود و اکنون قیمت جوجه یک روزه به بیش از هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

کد خبر 508417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.