سافاری و صحرانوردی در دبی یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سفر!

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است که به آن سرزمین تضادها هم می‌گویند؛ یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیز ترین جاذبه‌های گردشگری دبی، سافاری صحرای دبی است.

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است که به آن سرزمین تضادها هم می‌گویند. این تعریف از دبی به این دلیل است که بیابان‌های وسیع و آثار هنری باستانی این شهر، داستان میراث بادیه نشین را روایت می‌کند، در حالی که آسمان خراش‌های پراکنده و مراکز خرید عظیم و بزرگ یک شهر کاملاً مدرن را توصیف می‌کنند. به همین دلیل، این سرزمین چند وجهی دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری برای بازدید کنندگان خود است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه‌های آن با خرید بلیط چارتر هواپیما و یا از روش‌های دیگر به دبی سفر می‌کنند.

شاید بتوان گفت یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیز ترین جاذبه‌های گردشگری در میان همه این مکان‌ها، سافاری صحرای دبی است زیرا چه چیزی می‌تواند هیجان‌انگیزتر از ماجراجویی در بیابان‌های اطراف دبی با وسیله‌ها و همچنین تفریحات مختلف باشد؟ فعالیت‌هایی مثل راه رفتن روی تپه‌های شنی، دوچرخه سواری صحرایی، صحرانوردی با ماشین‌های مختلف، از کارهای مورد توجه در سافاری کویری دبی است. همچنین برای آشنایی بیشتر با فرهنگ بومیان، فعالیت‌های سنتی مانند نقاشی با حنا روی بدن، شتر سواری و … نیز شناخته شده است.

در این مطلب سعی بر این داریم تا شما را بیشتر با انواع سافاری و صحرانوردی در دبی آشنا کنیم تا در سفر خود به دبی و تجربه این نوع از تفریحات بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و تجربه‌ای دل‌انگیز را برای خود و همراهانتان ایجاد کنید.

سافاری با شتر در صحراهای دبی

سافاری در بیابان دبی با شتر، یک راه سنتی و جالب برای کشف صحرای دبی به وسیله سفر کردن با یک کاروان سنتی شتر ‏است. شما سوار بر شترها از منظره زیبای غروب آفتاب در حالی که بر روی بلند ترین تپه‌های شنی این منطقه هستید غرق لذت می‌شوید و بعد از آن به سمت اردوگاه حرکت می‌کنید که در آن جا شام و نوشیدنی‌های آماده و خنک منتظر شماست و شاید این مدل خاص تر و عجیب‌تر برای شما در تجربه محیط بیابان باشد و در ضمن شما می‌توانید گونه‌های گیاهی و حشرات عجیب و غریب روی شن‌ها را تماشا کنید و کلی عکس یادگاری بگیرید. شترسواری در صحرای دبی آرامش خیلی زیادی به همراه دارد چرا که طرز راه رفتن آن‌ها به نرمی و با ظرافت در روی شن‌ها، ‏آسایش و آرامش را برای شما پدید می‌آورد. معمولاً بعد از پیمودن مسافتی با شترها، راهنمای سافاری شما را به سمت کمپ‌های سنتی بادیه نشینان راهنمایی می‌کند که کمپ آن‌ها به وسیله شعله‌های کوچک و چراغ‌های درخشان در شب و تاریکی زیبایی را چند برابر می‌کنند. با این نوع سافاری تجربه اقامت در ۵۰ سال گذشته را کسب کنید و از بعد از ظهر و عصر خود نهایت لذت را ببرید. همچنین می‌توانید خیلی از فعالیت‌های سنتی را مثل مالیدن حنا بر روی دستتان، قلیان کشیدن و درست کردن نان را تجربه کنید و لذت ببرید و یاد بگیرید که به چه ‏صورت می‌توانید یک غذای محلی را که نسل به نسل به امروز رسیده است، درست کنید.

لندکروز سواری روی شن

شاید بتوان گفت پرطرفدارترین تفریح در سافاری و صحرانوردی، لندکروز سواری روی شن است و این به دلیل هیجان بسیار بالایی است که رانندگی با سرعت بالا در تپه‌های شنی و حرکت شن‌های صحرا برای شما به ارمغان می‌آورد برای این کار معمولاً از ماشین‌های شاسی بلند مانند تویوتا لندکروز استفاده می‌کنند. این را بدانید که تجربه لندکروز سواری بر روی ماسه‌های کویری و پایین آمدن از شیب زیاد و وحشتناک آن با کلی هیجان چیزی نیست که به همین راحتی‌ها از یاد شما برود، در بعضی موارد حتی ممکن است، راننده ماشین به شما اجازه دهد که فرمان را به دست بگیرید و خودتان آن را برانید. بسیاری از کسانی که با بلیط هواپیما دبی به این شهر سفر می‌کنند حتماً لندکروز سواری را در برنامه سافاری خود جای می‌دهند.

سافاری و صحرانوردی در دبی یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سفر!

اسکی یک تجربه ناب بر روی شن‌ها

در سالهای اخیر در کشورهایی که دارای رمل و تپه‌های شنی و مناطق کویری می‌باشند. اسکی روی شن با سندبرد بسیار رواج یافته است. صحرایی که در دبی قرار دارد، مرکزی عالی برای اسکی روی شن فراهم آورده است. برای لذت بردن از عظمت این صحرا نیاز دارید تا صبح زود از شهر به سمت تپه‌های شنی عزیمت کنید.

در گذشته اسکی فقط بر روی برف و یخ رواج داشت اما اکنون این امکان را دارید که اسکی را بر روی شن‌ها و آن هم نه در دمای زیر صفر بلکه در گرمای آفتاب و روی تپه‌های قرمز رنگ دبی کلی تجربه بدست آورید و یک بخش شگفت انگیز این سافاری بیابانی اسکی روی شن است که شما را مجذوب خود می‌کند، شما در اسکی روی شن که نوعی ورزش هم به حساب می‌آید با استفاده از تخته‌های مخصوصی انجام می‌شود بر روی تپه‌های شنی اسکی می روید، درست مثل اسکی روی برف ولی تجربه متفاوت‌تری ارائه می‌دهد و همچنین شما می‌توانید از روی بلند ترین تپه‌های شنی به پایین سر بخوردید و لذت ببرید و توجه داشته باشید که به دلیل نرم بودن شن‌ها، این کار برای همه علاقه مندان به خصوص کودکان کاملاً ایمن است و اسکی روی شن یک اتفاق هیجان انگیزی و خاصی است که هر کسی باید آن را در سافاری بیابانی امتحان نماید.

عکاسی از زیبایی‌های صحرا و سافاری

یکی از فعالت هایی که تقریباً تمام گردشگران از آن لذت می‌برند، عکاسی از خود و محیط اطراف است. عکاسی در صحرا و ثبت لحظه‌هایی چون غروب آفتاب، حیوانات منطقه، خانه‌ها و مردمان بومی و … بسیار مبهوت کننده و لذت بخش است.

موتور سواری و باگی سواری در پستی بلندی‌های صحراهای دبی

باگی و یا موتور چهار چرخ یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز در سافاری و صحرانوردی است که بسیار جالب و لذت بخش است این موتورها دارای یک اتاقک قفس مانند و صندلی تک نفره هستند که به برای ایجاد ایمنی و امنیت بالاتر به این صورت طراحی شده‌اند و اینکه موتور سواری و سوار شدن بر باگی با حرکت بر روی تپه‌های شنی و بالا و پایین رفتن روی شن‌ها یک تجربه ماندگار برای کسانی است که به دنبال هیجان و ماجراجویی در صحرا هستند.

سافاری و صحرانوردی در دبی یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سفر!

نقش حنا تجربه‌ای بومی در سافاری دبی

طراحی با حنا یا نقش حنا یکی از هنرهایی است که قدمتی هزار ساله دارد و این کار بیشتر در کشورهای عربی، پاکستان، هند، آفریقا و کشورهای خاورمیانه انجام می‌گیرد و حتی در جنوب ایران هم گردشگران می‌توانند تجربه نقش حنا را توسط بومی‌های داشته باشند. در این روش معمولاً حنا هندی بعد از مخلوط شدن با مواد دیگر به شکل خمیری و نرم در می‌آید و سپس با استفاده از این حنا نقش‌های ظریف و زیبایی را برای قسمت‌های مختلف بدن که شما بخواهید مثل دست، پا، انگشتان، کتف و … طراحی می‌کنند که بسیار زیبا و مورد علاقه گردشگرها خواهد بود.

در ادامه اگر می‌خواهید تجربه شیرین سافاری و صحرانوردی را داشته باشد حتماً سفر به دبی را فراموش نکنید زیرا سافاری دبی و صحرانوردی در آن یکی از جذاب ترین و هیجان‌انگیز ترین سافاری های دنیا است. برای سفر به دبی می‌توانید بلیط هواپیما ارزان خود را از سایت سفرمارکت تهیه کنید تا علاوه بر تجربه سفری آسان، در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنید.

کد خبر 507844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.