هایما S۷ ایران خودرو + قیمت، معایب، بررسی و عکس هایما اس ۷ توربوشارژ اتوماتیک

خودرو شاسی بلند هایما S۷ توربوشارژ اتوماتیک توسط ایران خودرو خراسان تولید می‌شود و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.

به گزارش ایمنا شرکت هایما در سال ۱۹۹۲ توسط بخش خصوصی و با همکاری و مشارکت شرکت مزدا تأسیس و در سال ۲۰۰۶ سهم مزدا به شرکت خودرو سازی FAW انتقال یافت که سومین شرکت برتر در سال ۲۰۱۳ به لحاظ تعداد تولید در کشور چین است. این خودرو با مشارکت شرکت هایما در ایران خودرو خراسان به تولید رسیده است.

بیشتر بخوانید: فروش فوق العاده ایران خودرو، شرایط ثبت نام و قیمت هایما S۷

داخل هایما S۷ توربو

طراحان هایما در ساخت یک کابین زیبا و جذاب موفق عمل کرده‌اند و با استفاده از خطوط منطقی و جای‌گذاری مناسب کلیدها و ادوات، اتاقی ارگونومیک را به مشتریان ارائه دادند. اگر قرار بر مقایسه با تولیدات مدرن امروزی باشد، نمی‌شود فضای داخلی هایما S۷ توربو را ایده‌آل توصیف کرد، اما این محصول به نسبت قیمت، سال طراحی و رقبای داخلی، شرایط مطلوبی دارد. از نکات مثبت کابین می‌شود به استفاده از خطوط قدرتی "که حس استحکام و امنیت را به سرنشینان منتقل می‌کنند" اشاره کرد، ضمن اینکه این سبک طراحی با ظاهر بیرونی ماشین هارمونی مطلوبی دارد. همچنین از نظر فضاسازی نیز هایما شرایط نسبتاً خوبی دارد و هم در داخل کابین و هم محفظه صندوق عقب، جای کافی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

از لحاظ کیفیت نیز شرایط قابل قبول به نظر می‌رسد و رویه نرم داشبورد و صندلی‌های خوش ساخت هایما حس خوبی منتقل می‌کنند، هرچند در برخی موارد شکایت‌هایی هم از به صدا افتادن زودهنگام کابین S۷ به گوش رسیده است.
طراحی داخلی هایما S۷ توربو با مدل تنفس طبیعی بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت‌هایشان به ریزه‌کاری‌هایی نظیر چیدمان نشانگرهای پشت‌آمپر (وجود نمایشگر دیجیتال برای مدل توربو) و کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان و مواردی از این دست محدود می‌شود. جدیداً مدل پلاس هایما S۷ هم به میدان آمده که در آن فضای داخل کابین با اصلاحاتی نظیر روکش صندلی‌های جدید، تزئینات داخلی با رنگ بلک پیانو، سیستم مالتی مدیا بزرگ‌تر و جذاب‌تر از قبل، استفاده از یک پنل لمسی شیک و مدرن به جای دکمه‌های معمولی و چند مورد دیگر روبرو شده که تأثیر بسیار خوبی در بهبود فضای داخلی داشته‌اند. البته لازم به ذکر است که مدل پلاس از لحاظ ظاهر بیرونی تفاوت چندانی با هایما s۷ توربو معمولی ندارد به غیر از چند نکته جزئی نظیر تفاوت در طرح آینه‌های جانبی و یکی دو مورد دیگر، در سایر قسمت‌ها همه چیز مشابه مدل قبلی است.

هایما S۷ ایران خودرو

طراحی ظاهری و بدنه هایما S۷

طراحی ظاهری هایما S۷ توربو نسبت به مدل اولیه چندان دستخوش تغییرات نشده اما به هر حال، تفاوت‌هایی در این زمینه دیده می‌شود؛ می‌توان به استفاده از یک جلو پنجره کروم رنگ جدید مزین به نوارهای عمودی و لوگوی هایما اشاره کرد. دو کاسه چراغ کشیده با طراحی نسبتاً ساده و ابعاد مناسب در دو طرف جلو پنجره با فاصله چند سانتیمتری از آن جای گرفته‌اند. سپر جلو به طور کلی دچار تغییر شده و قاب‌های مه‌شکن جدید به همراه تزئینات کرومی در کناره‌های تحتانی سپر، جلوه زیباتری به چهره S۷ بخشیده‌اند.

یک مجرای ورودی هوا به فرم ذوزنقه شکل در فضای بین دو مه شکن تعبیه شده تا هوای کافی برای سیستم خنک‌کاری و پیشرانه را تأمین کند. حد فاصل عمودی مه شکن‌ها تا کاسه چراغ‌های اصلی نیز به صورت حجمی و برجسته درآمده تا چهره هایما S۷ توربو را بزرگ‌تر و عضلانی‌تر جلوه دهد. بر روی درب کاپوت نیز خطوطی حجمی قابل رؤیت هستند.

نمای جانبی هایما S۷ توربو نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است. فریم پنجره درب‌ها به رنگ سیاه بوده و از پنجره ثابت واقع شده در انتهای عقبی متمایز شده است. اطراف گلگیرها و ناحیه تحتانی درها (محدوده رکاب) به صورت برجسته طراحی شده‌اند تا جلوه بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتری به نمای جانبی هایما s۷ به ارمغان بیاورند.

میله باربند سقفی، اسپویلر نصب شده بر روی شیشه عقب، آینه‌های جانبی راهنمادار و رکاب کروم رنگ، از جمله موارد دیگر است که در نمای کناری هایما S۷ توربو قابل مشاهده هستند. در نمای عقب هایما S۷ توربو، چراغ‌های دو تکه با گرافیک داخلی مدرن‌تر رؤیت می‌شوند.بر روی اسپویلر فوقانی شیشه عقب نیز یک چراغ ترمز نواری LED نصب شده و در پایین سپر محدوده‌ای سیاه رنگ وجود دارد که سر اگزوزهای چهار ضلعی کرومی، چراغ مه‌شکن و علائم شب‌نمای قرمز رنگ را در خود جای داده است.

طراحی ظاهری کراس اوور هایما اس ۷ با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین، یادآور شاسی‌بلندهای واقعی بوده و می‌تواند خریداران خود را با وجود آنکه سبک طراحی چندان مدرنی ندارد، راضی نگاه داشته و مایه خرسندی ایشان باشد.

تجهیزات و امکانات هایما S۷

کیسه هوای راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (جمعاً ۴ عدد)، سیستم‌های ترمز و پایداری شامل ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی BAS ، کنترل کشش TCS، پایداری الکترونیکی ESP، سامانه کنترل فشار باد تایرها TPMS که درون آینه‌ی وسط نشان داده می‌شود، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ی داخلی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی گرمکن دار به همراه امکان تاشوندگی برقی، سانروف و شیشه‌های برقی تمامی سرنشینان، صندلی‌های چرمی که در جلو مجهز به گرمکن و برای راننده دارای تنظیمات برقی ۸ جهته است، کیلس و استارتر دکمه‌ای، کروز کنترل، چراغ روز به همراه تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، نمایشگر ۷ اینچی لمسی با GPS که بر خلاف بسیاری از اتومبیل‌های وارداتی در کشورمان فعال و قابل استفاده است و بلوتوث و چندین آپشن دیگر که در این رنج قیمتی مشتری را کاملاً راضی نگاه خواهد داشت.

در نمونه‌ی دنده‌ای رینگ‌ها یک سایز کوچک‌تر هستند و از برخی آپشن ها مثل کیلس و کروز کنترل هم خبری نیست.

ترمز ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً ۴ عدد)
فرمان برقی
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، ۴ عدد بلندگو و۲ عدد تیوتر
چراغ‌ها چراغ روز LED، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل،
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار دارای راهنما، آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب دودی
تزئینات غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم ۲ رنگ و تریم داخلی مشکی
تجهیزات ایمنی دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب‌ها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری، قفل کودک درب‌های عقب، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای عقب، ایزوفیکس
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی ۱۷ ۲۳۵/۶۵R
صندلی صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه
سایر تجهیزات چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برف پاک کن شیشه عقب، پشت سر ی نرم جهت محافظت از سر و گردن، کنسول میانی جلو و عقب، جا لیوانی جلو و عقب، سنسور نور و باران، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، کروز کنترل، سان روف برقی، اسپویلر

هایما S۷ ایران خودرو + قیمت، معایب، بررسی و عکس هایما اس ۷ توربوشارژ اتوماتیک

پیشرانه و مشخصات فنی هایما S۷

هایما s۷ با موتور ۴ سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها (VVT-i) عرضه می‌شود. این موتور دارای ۱۶ سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور ۶ هزار در دقیقه، قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نمودار آزمون‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد، در دور ۴۵۰۰ گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. این خودرو با ۲ گیربکس ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است و مدل مجهز به گیربکس دستی از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو ۶۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی ۸/۱ و مدل اتوماتیک ۸/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این ویژگی، هایما ۷‌S را در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار داده و استهلاک پایین، از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

این خودرو دیفرانسیل جلو با طول ۴۴۹۸ و عرض ۱۸۳۰ میلی‌متر، محصول مناسبی برای خانواده‌ها است. هایما ۷‌S در کارخانه ایران‌خودرو خراسان، یعنی جایی تولید می‌شود که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور، سوزوکی گرند ویتارا تولید شده است.

نوع موتور HM۴۸۴Q-T
حجم موتور (cc) ۱۷۹۵
حداکثر توان موتور (hp) ۱۷۰/۵۵۰۰
حداکثر گشتاور (Nm) ۲۳۰/۴۵۰۰
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین
استاندارد حد آلایندگی یور و۵
حداکثر سرعت (km/h) ۱۷۰
سیستم انتقال قدرت ۶ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/۱۰۰ km) ۹.۶
طول خودرو (mm) ۴۵۳۰
عرض خودرو(mm) ۱۸۳۰
ارتفاع خودرو (mm) ۱۷۳۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۱۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۵۴۵
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۶۱
حجم فضای صندوق عقب (Lit) ۴۰۰

هایما S۷ ایران خودرو + قیمت، معایب، بررسی و عکس هایما اس ۷ توربوشارژ اتوماتیک

ارزش خرید هایما S۷ توربو

هایما اس‌۷ در آخرین بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، موفق به کسب ۵ ستاره شده است. با توجه به سطح امکانات و کیفیت مناسب هایما اس ۷ توربو، می‌توان گفت که این خودرو به‌عنوان یک کراس اور جمع‌وجور ارزش خرید مناسبی داشته و می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک کراس‌اوور با توانایی‌های فنی مناسب و شتاب خوب هستند و خیلی اهل آفرود رفتن نیستند.

مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها

مصرف سوخت ترکیبی ۹.۶ لیتر در صد کیلومتر
حجم باک ۶۱ لیتر
پیمایش ۶۳۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
ستاره ایمنی ۴ ستاره ایمنی از CNCAP

رقبای هایما S۷

هایما S۷ به‌عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور شهری در رنج قیمتی خود رقیبان معدودی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تیگو ۵ نیوفیس، جک S۵ توربو و بی وای دی S۶ اشاره کرد که اگر شتاب اولویت باشد، هایما S۷ توربو بهترین گزینه است.

نقاط قوت هایما S۷

  • دید و تسلط خوب راننده
  • فضای ۴۰۰ لیتری صندوق
  • عملکرد فنی در مدل توربو

نقاط ضعف هایما S۷

  • شتاب‌گیری در مدل ۲ لیتری
  • نبود دریچه تهویه عقب
  • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بی‌کیفیت
  • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت ۱۸۵ سانتیمتر)

قیمت هایما S۷

براساس اطلاعیه خودروسازی ایران خودرو، قیمت مصوب هایما S۷ توربو، در فروش فوق العاده تیرماه ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کد خبر 507565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • بهروز IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    7 0
    من ۱۴۰۰ گرفتم ماشینه خوبیه بشرط اینکه توسط ایران‌خودرو محتاج نشه چون تخصص ندارند بعداز تحویل بای یکسره بری نمایندگی چون هم تخصص ندارند هم قطعه