ظرفیت آب شرب اصفهان ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه‌ افزایش می‌یابد/ زاینده‌رود ۱۰ روز جاری خواهد بود

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود ۴۶ کیلومتر از مسیر فاز اضطرار سامانه دوم آبرسانی اصفهان لوله گذاری شده است، گفت: تامین بخشی از آب مورد نیاز تصفیه خانه اکنون در حال اتمام است، با همین اقدامات اولیه تا نیمه مرداد ماه حدود هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه به مجموع آب اصفهان اضافه می‌شود.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مشکل تأمین آب شرب اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان که حدود دو سال است به صورت فشرده عملیات راه اندازی آن در حال اجرا است؛ با ظرفیت حدود سه متر مکعب بر ثانیه تا نیمه مرداد ماه به سیستم آبرسانی اصفهان اضافه می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود تا پایان تیرماه این فاز راه اندازی شود، امید است تا این تاریخ این میزان آب به کل میزان آب تصفیه خانه بابا شیخعلی اضافه شود تا بخش اول آبی که با عنوان سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ که همان بخش اضطرار است، به بهره برداری رسیده و تا نیمه‌های مرداد این آب به مجموعه آب شرب اصفهان اضافه شود.

معاون استاندار اصفهان گفت: با اضافه شدن فاز اضطرار سامانه دوم به سیستم آبرسانی اصفهان می‌توان گفت بخشی از نیاز آب شرب پنج سال آینده اصفهان تأمین خواهد سد، سامانه دوم برای تأمین آب ۱۴۲۰ اصفهان بزرگ طراحی شده است، زمانی که فاز اول، دوم و سوم این پروژه به اتمام برسد تا افق ۱۴۲۰ آب شرب استان تأمین خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: اکنون راه اندازی فاز اضطرار در دستور کار است، حدود ۴۶ کیلومتر از مسیر این فاز کاملاً لوله گذاری شده است و بخشی از آب مورد نیاز تصفیه خانه اکنون در حال اتمام است، می‌توان گفت با همین اقدامات اولیه حدود هزار و ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه به مجموع آب اصفهان اضافه می‌شود، با همین میزان آب بخشی از کمبودهایی که اکنون در سطح شهر مشاهده می‌شود، جبران خواهد شد.

اصلاح تأسیسات آب و فاضلاب در اولویت دوم است

وی در رابطه با اینکه در برخی از محله‌های شهر اصفهان تأسیسات آبرسانی برای تأمین آب همه خانه‌ها پاسخگو نیست، ادامه داد: آبفا قطعاً در راستای اصلاح شبکه در حال انجام اقدامات لازم است، اما هدف مدیریت استان بیشتر این است که آب شرب مورد نیاز شهر و استان وارد شبکه شود و اصلاح شبکه و ساختار مسائل فردی است که حل خواهد شد.

زاینده‌رود فقط ۱۰ روز جاری خواهد بود

معاون استاندار اصفهان درباره امکان جاری بودن زاینده‌رود بیش از ۱۰ روز اظهار کرد: این امکان وجود ندارد، سهمیه آبی که برای باغات در نظر گرفته شده با توجه به میزان آب پشت سد، نباید خط قرمز سد را رد کند، امسال در پایان شهریور ماه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب حتماً پشت سد وجود داشته باشد، بنابراین برای انواع مصرف از جمله صنعت، شرب، باغات و سایر مصارف برنامه‌ریزی لازم انجام شده و بر اساس جدول منابع و مصارف آب به بخش‌های مختلف تخصیص می‌یابد.

غلامی اضافه کرد: با میزان کنونی آب که رها سازی شده بخشی از باغات و آب‌های زیر زمینی تغذیه می‌شود تا بتوان برای مرحله بعدی برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 506995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    خدا وکیلی زاینده رود را نبندید .پدر بزرگم چهار هکتار زمین بایر در شرق اصفهان داره که با این زمینا امرار معاش می کنه
  • یاسمن IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    اب شرب نداریم... کشاورزامونو بدبخت کردین تالاب بین المللی خشک... اب فرستادین یزد ک صرف زدن گلخانه کنن؟!؟!؟ دو سوم ابی ک انتقال دادین صرف گلخانه هاشون شده..
  • پ IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    اب ما اصفهانی ها رو به این ور و اون ور فروختید ،حالا میخواید ۱۰ روز اب و باز بگذارید واقعا
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    با بچه کوچیک یه هفتس بی آبیم
  • غلامی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    قبل از اینکه در سال‌های آینده با خطر بی آبی شدیدتر اصفهان روبرو شویم امروز باید لوله گداری از از چند کیلومتر جلوتر از لوله های یزدشروع و به اصفهان هدایت شود حق را اصفهان از دست داده و به گریه و التماس افتاده.
  • بی نام ،دل خسته IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    دستتون درد نکنه از زمانی که آب اصفهان را روی مردم اصفهان و شهرهاش که ما باشیم بستید اینجا بارندگی کم و کم تر شد آخه تو مناطقی که همیشه بارندگی بوده بایستی آب تبخیر بشه و سپس طی یه پرسه ای که همه مون تو دبستان خوندیم بارندگی بشه، از ماست که بر ماست وقتی طبیعت را عزیزان دست کاری میکنند سرانجامش همینه دیگه.