کرونای دلتا چیست؟ +علائم اولیه

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا بیشتر مانند یک سرماخوردگی شدید بروز خواهد کرد، گفت: این بیماری کمتر علائمی همچون سرفه دارد، اما بدن‌درد و سایر علائم بیماری بعد از چند روز اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، آبتین حیدرزاده، خاستگاه کرونا دلتا را کشور هندوستان دانست و اظهار کرد: این جهش مربوط به کرونای ووهان است که در هندوستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه کرونای دلتا ذاتاً توانایی سرایت بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، تصریح کرد: این جهش جدید می‌تواند سریع‌تر افراد را بیمار کند و تعداد بیشتری از افراد در تماس قرار گرفته با فرد مبتلا به دلتا، بیمار خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرعت سیر اپیدمی دلتا در جامعه را بیشتر دانست و افزود: علائم این بیماری قدری متفاوت از کرونای اولیه است لذا بر اساس ادبیات علمی دنیا که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته، بیماری دلتا بیشتر تمایل دارد به صورت گلودرد شدید و تب بروز کند.

حیدرزاده، با بیان اینکه کرونای دلتا بیشتر مانند یک سرماخوردگی شدید بروز خواهد کرد، گفت: این بیماری کمتر علائمی همچون سرفه دارد، اما بدن درد و سایر علائم بیماری بعد از چند روز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت بروز علائم این بیماری بیشتر شده و معمولاً تا ۱۴ روز طول نمی‌کشد، بلکه بین دو تا چهار روز علائم خودش را بروز می‌دهند و ابتلاء به صورت گروه خانوادگی است، یعنی اگر یکی از افراد خانواده با فرد بیمار در تماس باشد، همه اعضای خانواده با هم علائمشان بروز می‌کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، احتمال بستری شدن بیماران دلتا را بیشتر دانست و یادآور شد: این بیماری تازه وارد کشور شده و هنوز درباره میزان مرگ و میر آن اطلاعات نداریم.

وی به سرعت گرفتن روند بیماری کرونا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: اگرچه هنوز کرونای دلتا را در گیلان شناسایی نکردیم، اما به احتمال زیاد وارد استان شده، زیرا شاهد قرمز شدن شهرستان‌ها و در معرض قرمز قرار گرفتن مابقی هستیم.

حیدرزاده گفت: مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک جدی باشند، کل بستری‌های استان بیش از ۳۳۰ نفر است که سیر فزاینده بیماری را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 505709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.