میزان شهریه و نحوه ثبت‌نام مهدهای کودک‌ هنوز ابلاغ نشده است

رئیس ‌مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت مهدهای کودک‌ تحت نظارت کارگروه انتقال انجام می‌شود، گفت: هنوز دستورالعمل‌ جدیدی برای میزان شهریه و نحوه ثبت‌نام مهدکودک‌ها در سال تحصیلی۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های مهدهای کودک، اظهار کرد: هنوز از سوی وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌های جدیدی برای نوع فعالیت، میزان شهریه و نحوه ثبت‌نام مهدکودک‌ها در سال ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت مهدکودک‌ها تحت نظارت کارگروه انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» است، اضافه کرد: این کارگروه به منظور تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به مهدهای کودک در استان تشکیل شده است و با مشارکت همکارانی از اداره بهزیستی و آموزش و پرورش اصفهان در حال فعالیت بوده و امور مهدهای کودک استان را دنبال می‌کنند.

فعال شدن کارگروه انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در کارگروه انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش، مصوب شد تمام مجوزهای موافقت اصولی، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی و مرخصی، مهلت بازگشایی و راه‌اندازی مجدد که پیش از این در سازمان بهزیستی صادر شده تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ معتبر باشد و در صورت اتمام مدت اعتبار تا تاریخ مذکور نیازی به تمدید مجدد ندارند.

محمودی ادامه داد: فعالیت کارگروه انتقال استان تا ابلاغ و تشکیل سازمان جدیدی برای امور فعالیت و نظارت بر مهدهای کودک ادامه دارد تا با تعیین سازمان مربوطه از سوی وزارت آموزش و پرورش فعالیت این مراکز به طور رسمی تعریف و آغاز شود.

شهریه مهدکودک‌ها در سال ۱۴۰۰ بر مبنای سال قبل است

وی اضافه کرد: مهدکودک‌هایی که دارای پروانه فعالیت یا مجوزهای مهلت بازگشایی، مرخصی و توقف موقت هستند تا استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، فرآیند تعیین مکان معرفی شده آنها بر اساس ضوابط و مقررات سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برنامه اجرایی مهدهای کودک، خاطرنشان کرد: مهدکودک‌هایی که قصد راه اندازی مجدد و یا جابجای مکان فعالیت دارند، باید درخواست را در کارگروه انتقال مطرح کنند و این کارگروه در این زمینه اظهارنظر نهایی را ارائه می‌دهد.

محمودی، اظهار کرد: وظیفه کارگروه کشوری و استانی نظارت بر امور فوق است و شهریه مهدکودک‌ها نیز در سال مالی ۱۴۰۰ با مبنا قرار دادن سال گذشته در هر استان و بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به صورت درصدی تعیین و پس از ابلاغ از سوی کارگروه کشوری، به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

کد خبر 504672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.