مخالف شکل‌گیری دولتی کارآمد برای حل مشکلات کشور نیستیم

سخنگوی حزب اتحاد ملت به تشریح موارد ضروری که یک دولت کارآمد باید به آن توجه کند پرداخت.

به گزارش ایمنا، حسین نورانی‌نژاد، در ارتباط با تشکیل کابینه دولت منتخب اظهار کرد: اولین نکته این است که باید یادآور شویم موفقیت هر دولتی در خدمت به مردم، منافع ملی و کسب موفقیت ملی است؛ در ادامه افتخارش برای هر رئیس دولت و کابینه‌ای است که آن را رقم زده باشد.

وی افزود: حالا در این میان اختلافاتی وجود دارد، که گاه در تعریف مصادیق منافع ملی است و گاه در روش‌های رسیدن به آن. لذا تا جایی که دولت آقای رئیسی بتواند باری از مشکلات عدیده مردم بردارد، به مسائلی چون معیشت و اشتغال و رکود و تورم فعلی خاتمه دهد، تحریم‌ها را با دیپلماسی برجامی چنانکه در مناظره‌ها اعلام کردند با قدرت حل کنند، آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی را پاس بدارد و به احقاق حقوق شهروندی کمک کند، هم به نفع مردم و دولت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در چنین حالتی حمایت و احترام منتقدانی چون اصلاح‌طلبان که هدفی جز خیر عمومی ندارند را نیز به دنبال خواهند داشت.

نورانی‌نژاد گفت: لذا ما نه تنها مخالف شکل‌گیری دولتی کارآمد برای حل مشکلات کشور و مردم نیستیم که هر کمکی هم در توانمان باشد برای این هدف مضایقه نخواهیم کرد.

وی گفت: برای نیل به چنین هدفی، آقای رئیسی باید همچنان‌که در مناظره‌های انتخاباتی نشان دادند که از گرایش‌ها و مطالبات مردم بی‌خبر نیستند، در راستای همان‌ها گام بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای رئیسی هیچ کلامی در دفاع از سانسور، محدود کردن رسانه‌ها و بستن باب نقد، بستن فضای مجازی، امنیتی و پلیسی کردن جامعه با ابزاری چون گشت ارشاد، در افتادن با دیگر کشورها در قالب دیپلماسی تهاجمی و از این قبیل نگفتند. نه تنها اینها را نگفتند که بر خلاف آنها هم وعده‌ها و شعارهای بسیار دارند.

نورانی‌نژاد گفت: در این راستا بدیهی است که ترکیب کابینه اهمیت زیادی در توفیقات دولت خواهد داشت. انتخاب وزرایی که نگاه حل مسأله‌ای داشته باشند و با توجه به یکدستی قوای سه‌گانه و نهادهای انتخابی و انتصابی و بی‌دغدغه و بدون مانع بودن‌شان با سرعت به سمت حل مسائل مردم و کشور بروند از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

کد خبر 504603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.