افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران افزایش بازدیدهای میدانی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون را ضروری دانست و گفت: با توجه به افزایش تعداد مراکز تجمیعی و شیفت‌های واکسیناسیون، اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه ازدحام غیرضروری مردم انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جلسه فوری با محوریت ساماندهی روند واکسیناسیون پایتخت در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با حضور وبیناری علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران و معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد. در جلسه فوری واکسیناسیون که در ستاد مقابله با کرونای تهران برگزار شد، نظارت بر ساماندهی هرچه بهتر روند واکسیناسیون و تقویت زیرساخت‌های نوبت دهی مورد تاکید قرار گرفت.

زالی در این جلسه اظهار کرد: رسیدگی و نظارت بر عملکرد مراکز و شناسایی ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون در تمامی مناطق پایتخت بیش از پیش قوت می‌گیرد.

وی با بیان این که ارائه گزارشات روزانه اقدامات واکسیناسیون در استان تهران به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: امیدوارم با تداوم حمایت و پشتیبانی وزیر بهداشت و معاون بهداشت این وزارتخانه، روند واکسیناسیون در نظام سلامت را به فرصتی ستودنی تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یادآوری وضعیت خاص استان تهران از لحاظ تراکم و سالمندی جمعیت، حضور بالاترین تعداد بیماران خاص و فعالیت بیشترین مرکز دولتی ارائه دهنده خدمت، خاطرنشان کرد: تقویت اطلاع رسانی از مراکز واکسیناسیون و نحوه ارائه خدمات باید در اولویت باشد.

زالی تاکید کرد: ضمن تشکیل کمیته هماهنگی و رسیدن به یک گفتمان مشترک، سعی در ارتقای کیفیت و بهبود روندها در واکسیناسیون داریم. جلسات کمیته هماهنگی، حتی به صورت غیرحضوری و به صورت جدی دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ ریزی برای نوبت دهی و چالش‌های موجود برای تأمین فضای فیزیکی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا، هماهنگی‌های لازم برای یکپارچگی در تکمیل این روند انجام شد.

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا در کشور مدتی است آغاز شده و هم اکنون دوز دوم این واکسن برای گروه سنی بالای ۷۰ سال با وقفه‌ای در حال انجام است که به همین دلیل مراکز تجمعی واکسیناسیون با ازدحام جمعیت مواجه شدند.

کد خبر 503773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.