پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

خودرو پادرا سایپا، یکی از محصولات بازار خودرو ایران است که مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل و بدنه، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و انواع آن شامل دیزلی، بنزینی و وانت پادرا پلاس باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شد.

به گزارش ایمنا، وانت پادرا یک پیکاپ سایز متوسط شهری است که در قالب خودروی تجاری ویژه حمل بار درون و بین شهری می‌تواند مورد استفاده واقع شود.

معرفی وانت پادرا

وانت پادرا حاصل همکاری سایپا و یک شرکت چینی است. در واقع این دو شرکت ایرانی و چینی یک محصول قدیمی ژاپنی به نام نیسان جونیور را با وانت چینی فودی لئون ترکیب کرده و نتیجه حاصل را تحت عنوان وانت پادرا به لیست تولیدات شرکت سایپا اضافه کرده‌اند.

خودرو پادرا سایپا

وانت پادرا یک از خودروهای «تجاری سبک» شرکت سایپا محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت وانت‌های متوسط (Mid-Size Truck) قرار می‌گیرد که پس از گذشت ۴ سال از رونمایی اولیه، در سال ۱۳۹۶ به عنوان یک پیکاپ کاملاً جدید به بازار داخلی عرضه شد. پادرا در واقع فیس لیفت همان نیسان آبی یا زامیاد Z24 است که شرکت سایپا توانسته با همکاری یک شرکت چینی تغییرات فراوانی را در ظاهر این خودرو ایجاد کند؛ هم اکنون این خودرو تنها با یک پیشرانه انژکتوری و بنزین‌سوز در خط تولید شرکت سایپا قرار داشته و با کاربری‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود.

پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

مشخصات وانت پادرا

نام لاتین خودرو PICKUP PADRA
کلاس بدنه وانت / پیکاپ
سگمنت جهانی P - وانت متوسط
کشور سازنده ایران
سال طراحی ۱۳۹۲
تعداد سرنشین ۲
شرکت عرضه کننده سایپا

رقبای وانت پادرا

در حال حاضر با توجه به رنج قیمتی و سطح امکانات پادرا، وانت‌هایی همچون وانت کارا (وانت مزدا)، زامیاد Z24، زامیاد Z28 و وانت شوکا اصلی‌ترین رقبای این خودرو محسوب می‌شوند. در بخش فنی شاید تمامی خودروهای نام‌برده از توانایی‌های نسبتاً یکسانی برخوردار باشند اما مطمئناً در نمای ظاهری و داخلی، وانت پادرا از طراحی مدرن‌تری برخوردار بوده و در مقایسه با سایر رقبا راحتی بیشتری را برای سرنشینان خود به همراه دارد.

طراحی ظاهری وانت پادرا

هنگامی که از روبرو به وانت پادرا نگاه می‌کنید، یک جفت چراغ بزرگ را در دو سمت جلوپنجره‌ای با نوارهای کرومی و سپر با طراحی ساده به همراه دریچه‌های متعدد هواکش باریک روی آن را مشاهده خواهید کرد که نمایی مطابق با طراحی‌ها جدیدتر نسبت به هم رده‌های خود داراست، با این حال باید گفت که نمای روبرو وانت پادرا هرچه که باشد، نسبت به جونیور از نیسان بسیار به‌روزتر و قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد. طرح نمای بیرونی اتاق نیز در قسمت پنجره‌ها، درها و قاب آینه‌های جانبی با تغییرات مثبتی روبرو بوده و شمایلی متفاوت از نیسان آبی را به نمایش می‌گذارد.

این تغییرات موجب به‌روزتر به نظر رسیدن نمای ظاهری پادرا نسبت به نیسان آبی شده است اما در قسمت بار و بخش عقب خودرو همان نمای قدیمی مرتبط با نیسان جونیور موجود است؛ نمای ظاهری وانت پادرا نسبت به نیسان زامیاد ۲۴ کاملاً به‌روزتر و زیباتر به نظر می‌رسد.

پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

داخل کابین پادرا پلاس

طراحی کابین وانت پادرا نسبت به نیسان جونیور کاملاً متحول شده و به طور کامل از فودی لئون به عاریت گرفته شده که در مجموع تغییرات بسیار مثبت و مشتری‌پسندی را برای آن به دنبال داشته است. طراحی داشبورد و سایر المان‌ها بسیار قدیمی و نه چندان مهیج به نظر می‌رسد اما این تغیرات، نسبت به نیسان آبی موجب رضایت بیشتر مشتریان است؛ به ویژه طراحی مناسب صندلی‌ها و فضای جادارتر کابین راحتی بیشتری را برای سرنشینان به دنبال خواهند داشت.

طرح غربیلک فرمان، صفحه کیلومتر شمار و تودری‌ها نیز به نوبه خود تحولات مثبتی را نسبت به نیسان آبی تجربه کرده و نمای جذاب‌تری را مقابل دیدگان راننده به معرض دید قرار داده‌اند. جنس متریال استفاده شده در ساخت ادوات کابین طبق انتظار چندان مرغوب نبوده اما برای این سبک وانت‌های تجاری اقتصادی قابل قبول ارزیابی می‌شود. ظرفیت کابین نیز فضای مناسبی برای راننده و سرنشین پدید آورده و نسبت به نیسان جونیور تا حدودی جادارتر طراحی شده است. به طور کل باید گفت که تحولات کابین وانت پادرا نسبت به‌روزرسانی‌های نمای بیرونی بیشتر مورد توجه وانت سواران قرار گرفته و رضایت بیشتری نسبت به نیسان جونیور را برای کاربران این خودرو به دنبال داشته است.

پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

مشخصات فنی پادرا سایپا

وانت پادرا پلاس سایپا از موتور پیشرانه Z24 بهره می‌برد. این پیشرانه که حجمی برابر با ۲۳۸۹ سی‌سی دارد، از چهار سیلندر خطی بهره می‌برد که از نوع انژکتوری بنزینی هستند. این موتور می‌تواند در ۴۵۰۰ دور در دقیقه، قدرتی معادل ۹۵ اسب بخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن به ۱۷۵ نیوتون متر می‌رسد. با وجود چنین مشخصاتی، مشتری‌ها نباید از بابت ضعیف بودن موتور پادرا پلاس نگرانی داشته باشند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی، به چرخ‌های عقب وانت منتقل می‌شود.

وزن وانت پادرا پلاس سایپا معادل ۱۷۱۱ کیلوگرم است. همچنین این وانت می‌تواند باری به سنگینی ۲۰۸۹ کیلوگرم را حمل کند. ترمز عقب از نوع کاسه‌ای و ترمز جلو از نوع دیسکی است. این وانت به سیستم ABS+ EBD هم مجهز شده تا ایمنی بیشتری داشته باشد.

مشخصات فنی

حجم موتور ۲۳۸۹ سی سی
محور محرک دیفرانسیل عقب
گیربکس ۶ سرعته دستی
تعداد سیلندر ۴
نوع سیلندر خطی
قدرت ۹۵ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (تزریق سوخت به روش نقطه‌ای)
سیستم تعلیق جلو مستقل، جناقی دوبل
سیستم تعلیق عقب کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، فنر شمش
نوع فرمان هیدرولیکی

مزایا وانت پادرا

در بحث نقاط قوت وانت پادرا می‌توان به طراحی داخلی زیباتر، کابین جادارتر، توانایی بالای حمل بار، طراحی ظاهری به‌روزتر خدمات پس از فروش گسترده و لوازم یدکی نسبتاً ارزان با توجه به یکسان بودن بخش‌های فنی آن با نیسان زامیاد اشاره کرد.

معایب وانت پادرا

از سوی دیگر مصرف سوخت بالا و بازار خرید و فروش ضعیف‌تر از نیسان جونیور را می‌توان به عنوان نقاط ضعف این محصول در نظر گرفت.

پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

ابعاد، وزن و ظرفیت پادرا

طول ۵۱۸۵ میلیمتر
عرض ۱۶۹۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۷۲۵ میلیمتر
فاصله محوری ۳۰۳۰ میلیمتر
وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو ۷.۵۰ R۱۶
رینگ و لاستیک عقب ۷.۰۰ R۱۶

امکانات وانت پادرا پلاس

  • دستگیره‌های آسان بازشو
  • شیشه‌ها و آینه‌های برقی
  • صندلی‌های جدید با ارگونومی بهتر
  • صندلی ۳ حالته راننده
  • بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
  • سیستم صوتی جدید
  • قابلیت نصب مانیتور
  • قابلیت نصب ایربگ
  • فرمان هیدرولیک
  • مه شکن جلو و عقب
  • ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه‌ای عقب
  • ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
  • ترمزهای ABS به همراه EBD

پادرا پلاس سایپا + بررسی، مشخصات، داخل کابین و قیمت پادرا پلاس زامیاد

مصرف سوخت وانت پادرا

مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی برابر با ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به نیسان ۲ الی ۳ لیتر کمتر شده است.

تجهیزات ایمنی وانت پادرا

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر
ترمزهای جلو دیسکی
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم‌های ترمز و پایداری ABS+EBD بوستر خلأ و مدار هیدرولیک
سایر موارد ترمز دستی مکانیکی، عمل کننده روی گاردان

قیمت پادرا (پادرا پلاس)

در آخرین طرح فروش سایپا (ابتدای تیر ۱۴۰۰) پادرا پلاس سفید با قیمت ۲۶۶ میلیون تومان عرضه شد.

کد خبر 502676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 95
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • عبدالسلام IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    51 12
    کاش به جای معرفی پادرا پلاس درباره بدعهدی شرکت سایپا و انتظار ثبت نام کنندگان دهه فجر 1399 که شرکت متعهد بود حداکثر بعد گذشت یکماه خودرو پادرا پلاس را تحویل مشتری دهد ولی هنوز تحویل نداده مینوشتی...
    • محمد IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      68 39
      وانت پادرا هم مثل وانت شوکا متوقف میشه فعلا مردم خرید نیسان رو بهتر می دونن و تو پیش فروش جدید سایپا پادرا بدون مشتری ماند
    • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      64 40
      وانت پادرا هم مثل وانت شوکا متوقف میشه قبلاً هم سایپا متوقف کرده یکم فکر کنید کار نیسان ۳الی ۴ تن بار هست اونوقت این پلاستیک وانت چی؟ برای دکور نمایشگاه خوبه!
    • امیرحسین IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      52 37
      فعلا کسی پادرا نمیخره چون بازار ندارن مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی درنتیجه نیسان آبی همچنان تقاضا داره ولی پادرا مثل وانت شوکا بدون مشتری هست.
  • پدربزرگ IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    68 25
    الان 9 ماهه پول گرفتن ماشین را تحویل ندادن یه پیگیری بکنین مرسی
    • Magic مهدی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      45 31
      پادرا مثل همون وانت شوکا قبلی متوقف میشه و شده است یه سری دلال رفتن پادرا خریدن فک میکنن سود کردن ولی نیسان آبی جایگزین نداره، اونم با عوض کردن سپر پلاستیکی...
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    49 20
    سلام من یک سال پیش نیسان دیزل ثبت نام و تکمیل وجه کردم . الان با گذشت یک سال هیچ خبری نشده. صد بار به نمایندگی و کارشناسان فروش تماس گرفتیم می گویند که نیسان دیزل و دوگانه شماره گذاری نمیشه اگه واقعا شماره گذاری نمیشه چرا الان هم دارن برای تحویل یک ماهه ثبت نام می کنن .کاشکی از بدقولی شرکت سایپا گزارش می گرفتید
  • یوسف IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    44 32
    سلام شما که زحمت کشیدین کاش رینگاشو تویوتایی میزدین. با این قیافه بیشتر بدرد نون خشک فروشا میخوره رینگارو تغییر بدین منم یکی میگیرم
  • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    33 9
    خواهشا یه متنی درباره عدم تحویل نیسان و پادرا پلاس بزنید پیگیری کنید ببینیم محیط زیست حق داره یا زامیاد از ۳۰۰۰نفر پول کامل گرفتن خودرو نمیدن مدل۹۸ میزنن سود تاخییر نمیدن فاکتور کردن الان بیمش ۶ماه گذشته ماشین نیست میدونید که وانت درامد قشر راننده هستش الان ۶ ماه خرج زن و بچه با قرض گرفتن دادین
    • نادر حلفی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      18 11
      چرا پادرا اپلاس تاخیر داره
    • عاب AU ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      87 49
      سلام من نیسان داشتم پادرا گرفتم لذت رانندگی با پادرا خیلی بیشتره کابینش جا دار تر و با کلاس تره . دو تن با رو به راحتی و بدون فشار میبره در کل من راضی هستم .خیلی از نیسان بهتره کم مصرف تر هم هست
  • علیرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    34 40
    من خودم هم نیسان معمولی دارم هم پادرا پلاس، پادرا فقط ظاهرش خوبه و فرمون هیدرولیک و اینه برقی، کلا داخلش راحت تره و راننده رو اذیت نمی کنه، ولی برای کار کردن همون نیسان معمولی بهتره، 1 ونیم بار میزنم تو پادرا اصلا جون نداره،دنده و گیربکس جالبی هم نداره
    • امیرحسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      34 48
      مثل وانت شوکا که قرار بود بجای نیسان باشه ولی متوقف شد وانت پادرا هم متوقف میشه، کار نیسان پلاستیکی نیست که با یه سپر پلاستیکی و صندلی و چراغ، کار نیسان ۳ تن بار هست این پلاستیک پادرا برا نمایشگاه خوبه، خخخخ
  • مسافر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    38 34
    قیمت بالا،کیفیت پایین.اصلا مورد مناسبی واسه کار نیست
  • محمد IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    44 23
    باسلام، در حال حاضر اوضاع بازار به سمت نیسان وانت هست تو پیش فروش های جدید سایپا زامیاد نیسان وانت مشتری بیشتری داشته و صف فروش خیلی زود در شد. یک نمونه فروش زیاد مردادماه سال ۱۴۰۰ هست که وانت پادرا بدون مشتری و بدون تکمیل ظرفیت بسته شد. وانت پادرا هم مث‌ وانت شوکا متوقف میشه چون مشتری نداره، درضمن کار نیسان وانت بردن ۳ تن بار هست این وانت پلاستیکی ها پادرا و شوکا برای این کار مناسب نیستند.
  • سهراب IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    35 27
    پلاستیک کردن اتاق و سپر نیسان خیلی خنده دار هست برای کار مناسب نیس ولی برای نمایشگاه دلال اتومبیل عالیه خوب مردم ساده رو گول میزنم آخرش هم مثل وانت شوکا و پادرا متوقف میشه...... پادرا پلاستیکی برای نمایشگاه...
    • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      19 25
      آلن هم که میگن تولید نیسان آبی متوقف میشه مشکل محیط زیست داره
  • کاوه IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    28 20
    قیمتش جذاب نیست
  • جوادشریفی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    27 29
    عالی واقعا اگه مقاوم باشه
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    29 39
    با توجه به قیمت و شرایط بازار خودروی خیلی خو بی هست. نسبتا قیافه خوبی هم داره
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام اقساطی هم دارین