تزریق بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در چین

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که تا کنون بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در کشور چین تزریق شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا روز شنبه یک میلیارد و ۱۰ میلیون و ۴۸۹ هزار دوز واکسن کرونا به مردم در سراسر کشور چین تزریق شده است، البته تا کنون اعلام نشده است که چه تعداد از افراد این کشور واکسینه شده‌اند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن هستند، اما گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که کشور چین قصد دارد تا پایان ماه ژوئن ۴۰ درصد از افراد جامعه خود را واکسینه کند. شیوع گسترده ویروس جهش یافته نوع دلتا در این کشور باعث شد افراد زیادی برای واکسیناسیون اقدام کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوفارم را در ماه مه و استفاده از واکسن سینواک را در ماه ژوئن صادر کرد. کشور چین نیز واکسن‌های خود را به کشورهای سراسر دنیا مانند برزیل، مالزی و امارات متحده عربی ارسال کرده است. با این وجود مقامات بهداشتی اروپا و آمریکا استفاده اضطراری از هیچ کدام از واکسن‌های چینی را مورد تأیید قرار نداده اند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونای چینی کمتر از واکسن‌های فایزر و مدرنا است. نتایج یک مطالعه انجام شده بر ۱۰ میلیون نفر در ماه آوریل مشخص کرد که واکسن سینوواک قادر است میزان مرگ و میر را ۸۰ درصد کاهش دهد.

کد خبر 502206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.