دلیل بروز بازو درد پس از دریافت واکسن کرونا چیست؟

احساس درد در محل تزریق واکسن کرونا یکی از عوارض جانبی دریافت این واکسن در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با کاهش قوانین و محدودیت‌های کرونایی در بعضی از کشورها تنها راه پیشگیری از شیوع موج سوم کرونا، واکسیناسیون گسترده است. با وجود این که دریافت واکسن کرونا با عوارض جانبی خاصی همراه است، اما افراد زیادی تمایل دارند آن را تزریق کنند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. علاوه بر تب، خستگی و بدن درد، درد در قسمت محل تزریق واکسن نیز یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی دریافت واکسن کرونا محسوب می‌شود، ممکن است این درد به مدت یک یا دو روز ادامه داشته باشد.

آیا بازو درد جزء عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا است؟

افرادی که واکسن‌های کرونا را دریافت کرده‌اند احساس درد در ناحیه تزریق را جزء عوارض جانبی آن گزارش کرده‌اند. با وجود این که بازو درد یک واکنش بسیار خفیف بدن به تزریق واکسن است، اما بسیاری از افراد تمایل دارند دلیل بروز آن و راه‌های تسکین آن را بدانند.

چرا پس از دریافت واکسن کرونا به بازو درد مبتلا می‌شویم؟

متخصصان معتقد هستند که بازو درد نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن به واکسن است. زمانی که افراد عوارض جانبی یک واکسن را تجربه می‌کنند به این معنا است که سیستم ایمنی بدن وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. واکسن‌ها همانند ویروس عمل می‌کنند بنابراین زمانی که به بدن تزریق می‌شوند، سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و تلاش می‌کند از بدن در برابر پاتوژن محافظت کند به همین دلیل ممکن است فرد عوارض جانبی مختلفی را تجربه کند. از آنجایی که واکسن‌های کووید -۱۹ مستقیماً به عضلات تزریق می‌شود باعث بروز التهاب در ناحیه تزریق می‌شود. علاوه بر این ممکن است فرد از درد در محل تزریق واکسن نیز رنج ببرد.

چگونه بازو درد ناشی از دریافت واکسن کرونا را تسکین دهیم؟

با وجود این که بازو درد پس از دریافت واکسن کرونا ممکن است یک یا دو روز باقی بماند، اما موضوع نگران کننده‌ای نیست. متخصصان پیشنهاد کرده‌اند که افراد می‌توانند به منظور تسکین بازو درد ناشی از دریافت واکسن کرونا، بازوی خود را به آرامی حرکت دهند تا خون در ناحیه تزریق واکسن جریان پیدا کند و درد ناشی از آن کاهش یابد علاوه بر این افراد می‌توانند به منظور تسکین بازو درد از کمپرس سرد نیز استفاده کنند البته فراموش نکنید که درد نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است.

آیا همه افراد جامعه باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

هم اکنون واکسن‌های کووید -۱۹ تنها راه محافظت در برابر بیماری مورد نظر است. صرف نظر از این که جوان و سالم هستید یا جزء گروه افراد آسیب پذیر جامعه قرار دارید ویروس کرونا تقریباً هر فردی که در تماس با آن قرار بگیرد را آلوده می‌کند؛ بنابراین لازم است همه افراد جامعه در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم را به دست بیاورند.

آیا همه افراد عوارض جانبی مشابهی را تجربه می‌کنند؟

افراد مختلف طیف وسیعی از عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا را تجربه می‌کنند، این عوارض جانبی شامل تب، خستگی، حالت تهوع و بدن درد می‌شود. بیشتر افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، این علائم را تجربه کرده‌اند علاوه بر این تعدادی از افراد واکسینه شده به عوارضی مانند خارش، قرمزی و تورم در محل تزریق واکسن نیز دچار شده‌اند.

کد خبر 501864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 72
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • سام IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    44 12
    بنده شش روز پیش واکسن سینوفارم دریافت کردم الان سه روزه که بازوی راستم که واکسن تزریق شده درد داره جوری که سخته برام دستم رو بلند کنم آیا نیازی هست به دکتر مراجعه کنم باتشکر
    • فروغ IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      35 5
      مادر منم بیست روزه اینطوریه هیچکی جواب نمیده دیوونه شدیم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    10 10
    سلام من هم از دیروز بازو درد دارم بعد از تزریق واکسن کرونا چکار باید بکنم
  • سلام من ۳ روزه واکسن سینوفارم زدم اما همچنان بدن د IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    12 10
    سلام من ۳روزه واکسن سینوفارم زدم اما همچنان بدن درد و تب دارم طبیعی هست؟
  • مبینا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    26 14
    مادر من بعد از ۲۰روز بعد از تزریق واکسن کرونا بازو و دستش درد میکنه آیا باید به پزشک مراجعه کنه؟؟؟؟؟خطر داره؟؟لطفا جواب بدید
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    24 17
    من هم دو هفته پیش دوز دوم را زدم هنوز بارون درد داره وبسختی تکان میدهم
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      4 11
      سلام من هم دوهفته واکسن سینوفارم زدم ولی هنوز کمی احساس درد در بازوم دارم طبیعی ه مشکلی نیست
  • امیر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    10 5
    س امروز400/6/8 اولین دوز واکسن کرونا ( سینوفارم) زدم 1 ساعت بعد از زدن واکسن، انگشت شصت راستم بد جور درد میکنه طوری که اشکم و در آورده چکار کنم یکی به داد برسه؟
    • ناشناس IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      6 5
      سلام من هم همون تاریخ دوز اول رو دریافت کردم و تا دو روز پیش همچنان انگشتان دستم ب شدت درد میکرد الان بهتره شده اما همچنان درد در قسمت بازو وجود داره از چند نفر دیگه هم پرسیدم همین مشکل رو داشتن
  • داود IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    10 4
    من بعد از تزریق واکسن بلافاصله مقداری زیادی خون خارج شد آیا مایع واکسن هم میتونه خارج بشه؟
    • مهد ناجی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      11 17
      سلام چرا مادرم بعد از تزریق دوز ۲ احساس سردی مکند
  • محمود IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    22 7
    اگه قرارباشه مااظهارنظرکنیم وکسی پاسخ نده چه دردی میخوره یکی جواب بده بازوم دردمیکنه
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 8
    من امروز واکسن برکت زدم بازوم خیلی درد داره احساس سنگینی در دستم دارم که نمیتونم چیزی بر دارم
  • خوشنود NL ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 7
    سلام من یک ماهه دوز اول رو دریافت کردم و‌حدودا یک ماهه که کمردرد و پا درد به خصوص انگشت شصت پام درگیره نرماله این وضعیت؟؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    11 9
    سلام بنده ۱۸ روزه واکسن سینوفارم زدم بعد از ۱۸ روزتازه درد بازو و محل تزریق واکسن شروع شده درضمن تزریق خیلی بد انجام شدباید به پزشک مراجعه کنم
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    10 7
    من واکسن سینوفارم زدم دربازوی راست ولی بعداز۳روز بازوی سمت چپم خیلی درد داره؟؟علتش چیه؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید
  • Mohi IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 11
    سلام من بعد واکسن سینوفارم احساس سرما شدید دارم و دست و بدنم سرد و کمر درد و پا درد گرفتم ۶روز از تزریق واکسنم میگذره آیا احتمال کرونا هستش؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    21 15
    سلام دو ماه هس دوز دوم واکسن چینی زدم و مچ دست چپم زیاد درد داره و تحملش سخته راهنمایی کنید