معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

ساندرو استپ وی پارس خودرو یکی از محصولات بازار خودرو ایران است که مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل و بدنه، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و تفاوت آن با رنو ساندرو معمولی باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شد.

به گزارش ایمنا رنو ساندرو اتوماتیک خودرویی است که پس از برجام و با همکاری نیسان و پارس خودرو تولید شد. این خودرو که در حقیقت تنها از نظر ارتفاع آن هم به صورت جزئی و همچنین کمی از نظر ظاهری با رنو ساندرو معمولی متفاوت است اما در آغاز فروش توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند.

خودرو ساندرو

خودروی ساندرو یکی از خودروهای اقتصادی است که توسط شرکت داچیا ساخته شده اما در بازار جهانی برای فروش بیشتر با آرم رنو فروخته می‌شود.این خودرو در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و چند سالی هست که در بازار ایران حضور دارد. مدل کراس این خودرو ساندرو استپ وی نام دارد.

طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ وی

بدنه این خودرو از نظر ظاهر شباهت زیادی با ساندروی معمولی دارد. این خودرو حدود سه سانتی متر بلند تر از ساندرو معمولی است، دارای رینگ‌های متفاوت است و روی گل گیرها فلاپ‌های مشکی چسبانده شده که حالت اسپرت خوبی به خودرو می‌دهند. تفاوت ظاهری چشمگیر دیگری دیده نمی‌شود اما روی سقف خودرو باربندی را تعبیه کردند که در ایران نشان دهنده کراس بودن خودرو بوده و البته بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. دست‌گیره‌های درب هم کمی تغییر داشته‌اند و چراغ‌های جلو، لایه ماتی در خود جای داده‌اند. در کل باید بگوییم ظاهر ساندرو استپ وی نسبت به ال‌نود کمی زیباتر است ولی هنوز در مقابل رقبایی مثل ۲۰۷ و برلیانس حرفی برای گفتن ندارد. به نظر می‌رسد خریداران این خودرو رنج سنی بالا تری نسبت به ۲۰۷ و برلیانس دارد و خیلی جوان پسند نیست.

معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

طراحی داخلی رنو ساندرو استپ وی

یکی از نکات منفی لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی طراحی داخلی کابین و امکانات رفاهی آن است؛ لذت رانندگی تنها چیزی است که در سواری خانواده لوگان و ساندرو به راننده القا نمی‌شود. ارگونومی راننده نامناسب و زاویه قرار گرفتن فرمان نسبت به راستای بدن راننده کاملاً ناراحت‌کننده و خسته‌کننده است. در مدل دنده‌ای فرمان قابل تنظیم نیست و در بالاترین نقطه ممکن نصب شده است ولی در نمونه اتوماتیک با تنظیم فرمان کمی شرایط بهتر خواهد شد. انتظار می‌رفت طراحی صفحه کیلومتر استپ وی کمی باسلیقه‌تر باشد. خشکی مواد به کار رفته در روی داشبورد و رودری‌ها هم مورد انتقاد برخی افراد است.

معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

استفاده از دریچه‌های ورودی هوای دایره‌ای شکل، نشانگرهای دورسنج موتور و سرعت‌سنج دایره‌ای به نوعی تلاش طراح برای ایجاد هماهنگی در اتاق را یادآوری می‌کند ولی در کل خیلی ساده به نظر می‌رسد. امکانات رفاهی کاملاً پایه برای این خودرو در نظر گرفته شده و عملاً هیچ آپشن خاصی به راننده و سرنشینان هدیه نمی‌دهد. البته می‌توان آپشن هایی مانند سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۸ اینچ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور دنده عقب، دیلایت، کنسول وسط و … را روی خودرو نصب کرد.

موتور رنو ساندرو استپ وی

موتور این خودرو یک موتور ۱۶۰۰ سی سی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را با یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌هایی جلو می‌رساند. این موتور، موتور معروف k۴m است و با موتور رنو مگان ۱۶۰۰ مشترک بوده اما وقتی روی این خودرو نصب شده به خاطر محدودیت‌های موجود ۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر گشتاور کم‌تری دارد ولی از لحاظ کیفیت موتور بسیار خوبی است و به خوبی در آزمون‌های کنترل کیفی ظاهر شده است. این بخاطر این است که وقتی رنو خط تولید و مونتاژ خود را در ایران به راه انداخت نظارت‌هایی داشت و با اینکه طی سال کیفیت آن کم شده اما باز هم کیفیت قابل قبولی دارد.

در کنار موتور k۴m یک گیربکس اتوماتیک خوب روی این ماشین سوار شده که البته در جایگاه دوم قرار می‌گیرد چون گیربکس برلیانس در این رده هنوز هم حرف اول را می‌زند اما از نظر شتاب ساندرو در جایگاه اول ۲۰۷ در جایگاه دوم و برلیانس در جایگاه آخر قرار می‌گیرد.

معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی

نمونه دنده‌ای رنو ساندرو استپ وی با گیربکس ارتقا یافته نسبت به لوگان و ساندرو ارائه می‌شود و اخیراً شرکت پارس‌خودرو امکان نصب این گیربکس را برای ساندرو و لوگان فراهم کرده است. در نمونه اتوماتیک، گیربکس کاملاً مشابه گیربکس ال نود اتوماتیک و ساندرو اتوماتیک است و نمره قابل قبولی در رانندگی برای جاده و شهر کسب می‌کند. تنها مورد جذاب پیشرانه ساندرو استپ وی نسبت به لوگان این است که خودرو به شما اجازه می‌دهد دور موتور وارد ناحیه قرمز شده و به ۶۵۰۰ دور در دقیقه برسد. علت بیشتر شدن شتاب خودرو نیز همین مسئله است. مصرف بنزین با رانندگی شهری، به میزان ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که توسط کامپیوتر خودرو نمایش داده می‌شود. در رانندگی طولانی پس از طی مسافت ۴۰۰ کیلومتر با سرعت ثابت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و چهار سرنشین، عدد کمتر از ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به دست نیامد که کمی جای تعجب دارد و با آمار ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده توسط کارخانه در تناقض است ولی به هر حال شاید دلیل آن کیفیت بنزین مورد استفاده باشد.

مشخصات رنو ساندرو - دستی رنو ساندرو - اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۹۸
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی ۱۰۵ ۱۰۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۱۷۰
شتاب صفر تا صد (به ثانیه) ۱۰.۵ ۱۱.۵
نوع جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۷ ۸.۳
طول (میلی‌متر) ۴۰۲۰ ۴۰۲۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۴۶ ۱۷۴۶
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۳۴ ۱۵۳۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۰۵ ۱۱۴۶
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
تایر (اینچ) ۱۵ ۱۵

مصرف سوخت و استانداردهای رنو ساندرو استپ وی

  • مصرف سوخت داخل شهر ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
  • مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک ۵۰ لیتر
  • استاندارد آلایندگی یورو ۴
  • استاندارد امنیت Euroncap ۴
  • میزان تولید CO۲ ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر

تجربه رانندگی با رنو ساندرو استپ وی

برخلاف ۲۰۷ که فرمانش برقی بود، فرمان رنو ساندرو استپ هیدرولیکی است و سفت‌تر به نظر می‌آید که سیستم هیدرولیک قدیمی نسبت به سیستم فرمان برقی عملکرد خشک‌تری دارد. به دلیل هماهنگی خوب بین موتور k۴m و این گیربکس، شتاب این خودرو در کنار اتوماتیک بودنش بسیار خوب است؛ شتاب صفر تا صد رنو ساندرو بین ۱۲ تا ۱۲.۵ ثبت شده که قابل ارتقا است.

ساندرو شیشه جلوی بزرگی دارد و دید خوبی در جاده برای راننده فراهم می‌سازد. در کل خودرو ساندرو برای سفرهای بین شهری خودرو خیلی خوبی بوده و در شهر هم با توجه به مصرف سوخت ۸ لیتری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

رقبای ساندرو و ساندرو استپ وی در ایران

اغلب رقبای ساندرو در ایران، خودروهای تولید داخل و چینی هستند؛ شاید بتوان نزدیک‌ترین رقیب خارجی این خودروی هاچ بک را برلیانس H320 با موتور ۱.۶ لیتری دانست. از دیگر رقبای این ساندرو می‌توان به پژو ۲۰۷ جدید، ام وی ام ۳۱۵، دانگ فنگ H۳۰ Cross و لیفان X۵۰ اشاره کرد. نزدیک‌ترین جایگزین‌ها برای مدل استپ وی نیز اغلب چینی هستند: محصولاتی مانند چانگان CS ۳۵، ام وی ام X۲۲، هایما S۵ توربو و جک S۳.

معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

نکات مثبت رنو ساندرو استپ وی

  • سواری نرم در هر دو خودرو
  • فشار بار و اتاق جادار با توجه به کلاس بدنه
  • دوام فنی مناسب
  • فروانی نسبی قطعات یدکی فنی
  • هندلینگ قابل قبول نسخه معمولی
  • کیفیت مونتاژ خوب

نکات منفی رنو ساندرو استپ وی

  • ظاهر به شدت خسته کننده در ساندرو معمولی
  • افزایش قیمت غیر معقول استپ وی با توجه به تغییرات اندک
  • امکانات رفاهی کم
  • صندلی‌های غیر ارگونومیک
  • خنک کاری سطح متوسط کولر
  • هندلینگ ضعیف نسخه استپ وی
  • مصرف سوخت نسبتاً بالا نسبت به مشخصات پیشرانه و گیربکس
  • طراحی بد داشبورد

قیمت رنو ساندرو استپ وی

قیمت رنو استپ وی ۱۴۰۰ بیش از چهارصد میلیون تومان است.

تحویل رنو ساندرو استپ وی

گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه ای رسمی از متقاضیان خودروهای رنو به دلیل تأخیر در تحویل عذرخواهی کرد، در این بیانیه دلیل تأخیر تحریم‌های بین‌المللی عنوان شده است و از مشتریان خواسته شده به جای تحویل این دو خودرو از طرح‌های جدید تبدیل استفاده کنند.

معرفی ساندرو استپ وی + مشخصات، نمای داخلی، معایب و قیمت ساندرو

سایپا چند طرح تبدیل به مشتریان محصول رنو پیشنهاد داده است.

کد خبر 501585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.