ارتباط بین افسردگی و اضطراب دوران همه گیری کرونا و کاهش کیفیت خواب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استرس، اضطراب و افسردگی در طول همه گیری کووید-۱۹ باعث کاهش کیفیت و کمیت خواب افراد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر استرس، اضطراب و افسردگی در طول همه گیری کووید -۱۹ بر کیفیت خواب، مطالعه جدیدی انجام دادند و از بیش از ۹۰۰ دوقلو درخواست شد به سوالات در نظر گرفته شده پاسخ دهند. محققان به این دلیل دوقلوها را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند عوامل ژنتیکی و محیط مشترک یا هر دو را در نظر بگیرند.

بیش از نیمی از افراد شرکت کننده پاسخ دادند که الگوهای خواب آن‌ها تغییر قابل ملاحظه‌ای نکرده است، اما تقریباً یک سوم افراد (۳۲.۹ درصد) گزارش کردند که مدت زمان خواب آن‌ها کاهش پیدا کرده است، در حالی که ۲۹.۸ درصد افراد اعلام کردند که بیش از قبل می‌خوابند. محققان به این نتیجه رسیدند که هر تغییری در الگوی خواب افراد به دلیل مسائل مربوط به سلامت ذهنی و روانی افراد است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تغییر در الگوهای خواب ممکن است با افسردگی، اضطراب و استرس در ارتباط باشد. البته محققان معتقدند که یک رابطه علت و معلولی بین عوامل ذکر شده وجود ندارد، بلکه یک رابطه دوطرفه بین اختلالات خواب و مشکلات سلامت روان وجود دارد. به عبارت دیگر زمانی که افراد خواب با کیفیتی را تجربه نکنند بیشتر از دیگران در معرض استرس، اضطراب و افسردگی قرار می‌گیرند، و زمانی که با این مشکلات رو به رو می‌شوند معمولاً کمیت و کیفیت خواب آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شده است.

کد خبر 501083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.