مدل آشپزخانه مدرن و شیک + اصول چیدمان، دکوراسیون جدید و عکس

چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد تا اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه های امروزی را از بین ببرد و فنگ شویی ایجاد کند. با رعایت این اصول می توان فضای خانه را بزرگ تر و طرفداران دکور آشپزخانه ساده، کلاسیک و ایرانی را راضی می‌کند.

به گزارش ایمنا، یکی از مهم‌ترین فضاها در هر خانه که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ظاهر و زیبایی خانه‌ها نقش دارد، آشپزخانه است. چیدمان این فضا باید با استفاده از اصول و ظرافت‌های خاص انجام شود؛ با اپن شدن آشپزخانه‌ها و خارج شدن این مکان از حصار، رعایت مواردی اهمیت می‌یابد.

فاصله وسایل آشپزخانه

یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، کنار هم قرار دادن وسایل برقی در آشپزخانه است. در اصول دکوراسیون، رعایت فاصله‌ها در زیبایی و حفظ حرارت ناشی از وسایل برقی اهمیت پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌شود در چیدمان خانه به وسیله یک تکه کابینت، گاز را از یخچال جدا کنید. جدا کردن فر گاز از یخچال باعث می‌شود که حرارت ناشی از فر بر سرمای یخچال‌ها تأثیر نگذارد و عمر یخچال را کوتاه نکند.

ارتفاع کابینت‌ آشپزخانه

در بسیاری از چیدمان‌ها برای باز تر شدن فضای آشپزخانه و یا حتی اضافه کردن کابینت‌های بلند، افراد با چیدمان غیرقابل دسترس رو به رو می‌شوند. مرتفع بودن وسایل و کابینت‌ها باعث می‌شود که افراد در دسترسی به آنها با مشکل رو به رو و با شکسته شدن ظرف مواجه شوند.

مدل آشپزخانه مدرن و شیک + اصول چیدمان، دکوراسیون جدید و عکس

جای سینک ظرفشویی در آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهات بسیار رایج، چیدمان اتوبوسی یخچال، فر گاز و سینک ظرف‌شویی به ویژه بدون رعایت فاصله است. این فاصله حدوداً سه الی سه متر و نیم است و می‌تواند تا هفت متر هم ادامه پیدا کند. در تمامی آشپزخانه‌ها باید رعایت این قاعده در نظر گرفته شود.

نور طبیعی در آشپزخانه

بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون و ست کردن آشپزخانه با سالن از پرده استفاده می‌کنند و پوشاندن پنجره‌ها از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند. قرار دادن کابینت‌های بلند در آشپزخانه نیز به کاهش نور می‌انجامد و فضای خانه را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود برای چیدمان آشپزخانه از محل نورگیر به عنوان وسیله‌ای برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و روی آن را با هیچ وسیله‌ای پوشش ندهید.

رنگ آشپزخانه مدرن

استفاده از رنگ‌های مختلف در سبک جدید آشپزخانه‌ها قدیمی شده است و توصیه می‌شود از رنگ‌های یک دست در دکوراسیون آشپزخانه استفاده شود. بسیاری از آشپزخانه‌ها برای آن که به نمونههای مدرن و خارجی شباهت پیدا کنند از رنگ‌های تیره مانند رنگ مشکی استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که متراژ یک آشپزخانه در استفاده از رنگ‌ها بسیار مهم و مؤثر است. خانه‌هایی که دارای آشپزخانه‌ کوچک یا آشپزخانه‌ با سقف‌های پایین هستند، بهتر است از کابینت و رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم استفاده کنند تا فضای محیط را دلبازتر و بزرگ‌تر نمایان کند؛ در آشپزخانه‌های بزرگ با وجود این که استفاده از رنگ‌های تیره مانعی ندارد اما توصیه می‌شود برای رفع یک نواختی و تیرگی از رنگ ترکیبی سفید و مشکی بهره گرفته شود.

مدل آشپزخانه مدرن و شیک + اصول چیدمان، دکوراسیون جدید و عکس

میز ناهارخوری آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهاتی که در چیدمان خانه و آشپزخانه رخ می‌دهد، خرید میزهای ناهارخوری است. در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ کوچک است، خرید میز ناهارخوری یک اشتباه به شمار می‌آید. این خانه‌ها با جای گذاری میز، کوچک‌تر به نظر خواهند رسید بنابراین بهتر است از میزهای جزیره استفاده شود. میزهای جزیره از دسته میزهای سیار و قابل استفاده در وعده‌های مختلف غذایی محسوب می‌شوند که به جای اپن نیز عمل می‌کنند. استفاده از جزیره‌ برای تمام خانه‌ها مناسب نیست، بسیاری از خانه‌ها که فضای بزرگی دارند بهتر است با استفاده از میزهای ناهارخوری، فاصله‌های اضافی خانه را پر کنند و یا حتی در خانه‌هایی با سایز نامناسب، جزیره به شلوغی آشپزخانه می‌افزاید، بنابراین باید متناسب با منزل و فضاهای مختلف برای استفاده از میز ناهارخوری و یا جزیره اقدام شود.

چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه

بهتر است که در چیدمان آشپزخانه، از کابینت‌های دیواری برای قرار دادن وسایل برقی استفاده کنید. این کابینت‌ها دارای طبقاتی است که از شلوغ شدن آشپزخانه کم می‌کند و منجر به نظم بیشتری می‌شود. چیدن وسایل برقی در محل اپن اشتباهی است که عادت شده و باید جلوی آن گرفته شود. البته در استفاده از قفسه باید دقت کرد که هر اندازه که قفسه‌های بدون در بیشتر شود، آشپزخانه بیشتر ایجاد دل‌زدگی می‌کند.

مدل آشپزخانه مدرن و شیک + اصول چیدمان، دکوراسیون جدید و عکس

فرش آشپزخانه مدرن

بهتر است کف آشپزخانه‌ را با کف پوش و سرامیک، بپوشانید. استفاده از قالیچه‌ها و یا حتی پارکت‌ها از دل‌بازی فضا می‌کاهد. حتی در مدرن بودن و استفاده از چیدمان روز و رنگ‌های مربوط به آشپزخانه باید توجه داشت که رعایت حد لازم مهم است و فراتر رفتن از این حد و اندازه منجر به دلسردی فضای ایجاد شده خواهد شد.

کد خبر 500691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • عبدالناصر توری IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    21 46
    السلام علیکم. پیشنهادات خوبی است، اما خانه ای که یاد الله و رسول الله در آن نباشد، محکوم به فنا است.
    • بهار IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      28 2
      چ ربطی داشت عمو مدل اشپزخونه زده
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      23 4
      خداوند در ذهن و خاطر انسان باید باشه نه مختصر به خونه و مسجد و غیره
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 0
      همه چیو دیگه به خدا وپیغمبر ربط ندین تو چه میدونی که اونی که این آشپزخونه را داره از شما مومن تر وبا خداتر نیست ول کنید این همه مومن بازیو
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      آخه برادر من ، چرا یه چیزی میگی که بهت بخندن ؟
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      اي كاش ياد خداوند در اعمال انسان تجلي يابد نه در ظاهر وبراي رويت ديگران
    • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      سلام متری چقد
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    22 4
    چقدر شیک واقعا عالیه
    • US ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 5
      بسیار عالی
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    17 1
    مطالبتون خیلی کاربردی و اموزنده ست
  • نارسیس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    22 2
    من در آرزوی یک آشپزخانه دل باز وشیک هستم که تا حالا هم نصیبم نشده ولی باز خداراشکر
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      11 4
      ازخدا وند توانا برای شما هموطن عزیز آنجه آرزوی خیر دارید خواهانم
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    35 6
    منم در آرزوی یه آشپز خونه ی کمی بزرگ م شیک هستم ،ایشالا خدا قسمت کنه
  • زهرا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    9 3
    حالمون خوب باشه اشپزخونه نمیخاییم
  • ن .ج IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    8 0
    من از جزیره به چای میز ناهار خوری استفاده میکنم. البته شاید برای مهمان چندان شیک نباشه ولی میشه سلف سرویسی برای تعداد زیاد مهمان استفاده کرد. در عوض فضای خونه خیلی دلباز تر شده
  • ل ی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    6 8
    منم آرزوی یک آشپزخانه زیبا و جادار رو دارم که راه آبشم باز باشه وهی نزنه بالا
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    17 8
    هیچ موقع آرزوی چنین آشپزخانه ای نکنید چون جوانی وسلامتی شما را قطعا به خطر می‌اندازد هر چه ساده تر سلامتاین زرقو برقهای امروزی برای سنین خیلی خیلی تخفیف بدهیم زیر چهل سال است بعدش چی مگه پول داشته باشی که کلفت بگیری ای مردم عزیز گول زرق وبرقهای تبلیغات را نخورید که هر میکشیم از همین هاست
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 1
    مورچه چیه کله پاچش چی باشه اپارتمانهای زیر ۶۰ متر مگه اشپزخونشون چقدر که بتونی دنبال این چیزام باشی خودمون نوبتی باید بریم داخلش وگرنه جا نمیشیم
  • بهار IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    14 0
    خدا بزرگه ان شاالله قسمت ما هم بشه من که آرزومه که یه آشپزخانه شیک داشته باشم
  • ازی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    ای بابا، دلتون خوش باشه، درسته آرزوی هر خانومه ک یه همچین آشپزخونه ای داشته باشه، ولی انشاالله حال دلتون خوش باشه
  • طاها IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    منکه میگم دل باید بزرگ باشه آشپزخانه چیه من اگه اونقدر پول داشته باشم اصلا برای خونه و آشپزخونه هزینه نمیکنم مسافرت وکارهای خیر از قذیم گفتن هربامش بیش برفش بیشتر آشپزخانه که بزرگ باشه وسایل هم میخواد تا پرش کنی هم زمینه ای میشه برای تجملات و چشم هم چشمی گور بابای آشپزخانه بزرگ
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    عالیه ولی کو خونه که آشپز خونه داشته باشه آه و حسرت
  • ناشناس IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    آدم دلش خوش باشه.الان شکر خدا خونه خوبی دارم ولی همیشه حسرت اتاقهای کوچک و زندگی گذشته را میخورم.