تاثیر احداث رینگ چهارم ترافیکی بر میزان مصرف سوخت و سرعت حرکت خودروها

بر اساس نتایج مطالعات، احداث رینگ چهارم در محور شرقی اصفهان حدفاصل تقاطع چند سطحی شهید سلیمانی تا پل آفتاب تاثیر بسزایی در کاهش میزان آلاینده‌ها، سرعت حرکت خودروها، کاهش مصرف سوخت روزانه، کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک در این محور داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا بر اساس مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تأثیرات مثبت حاصل از احداث رینگ حفاظتی در کل شبکه شهر اصفهان برای سال ۱۴۰۴ به شرح زیر است:

مسافت طی شده کل خودروها حدفاصل تقاطع چند سطحی شهید سلیمانی تا پل آفتاب ۲۹ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۶۹ کیلومتر است که در صورت نبود این قطعه به ۲۹ میلیون و ۷۵۳ و ۱۴۶ کیلومتر می‌رسد که تفاضل آن ۱۶ هزار و ۸۷۷ کیلومتر و به لحاظ درصدی بهبود ۰.۰۵ درصد را به همراه داشته است.

مدت زمان سفر روزانه در صورت وجود پروژه جی تا اردستانی حدفاصل تقاطع چند سطحی شهید سلیمانی تا پل آفتاب ۹۵۹ هزار و ۵۷۷ ساعت است که در صورت نبود این قطعه ۹۷۱ هزار و ۶۱۵ ساعت خواهد بود که تفاضل آن ۱۲ هزار و ۳۸ ساعت و درصد بهبود آن ۱.۲ درصد است.

متوسط سرعت حرکت خودروها در صورت وجود قطعه جی تا اردستانی ۳۰.۹۹ کیلومتر بر ساعت است که در صورت نبود این قطعه به ۳۰.۶۲ درصد می‌رسد که تفاضل آن ۳۷ درصد و میزان بهبود آن ۱.۱ درصد است

مصرف سوخت روزانه خودروها در صورت وجود قطعه جی تا اردستانی حدفاصل تقاطع چند سطحی شهید سلیمانی تا پل آفتاب دو میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۳ لیتر است که در صورت نبود این قطعه به دو میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۵۳ لیتر می‌رسد که تفاضل آن ۲۹ هزار و ۹۳۱ لیتر و در صدد بهبود آن ۱.۲ درصد است.

میزان تولید آلاینده‌ها با وجود قطعه جی تا اردستانی روزانه دو میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم است که در صورت نبود این قطعه به دو میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۳۸ کیلوگرم می‌رسد که تفاضل آن ۲۲ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم آلاینده و میزان بهبود آن ۱.۱ درصد است

میزان خسارت ناشی از تصادفات با وجود قطعه جی تا اردستانی ۱۰ هزار و ۵۳۳ میلیون ریال است که در صورت نبود این قطعه به ۱۰ هزار و ۵۲۷ میلیون ریال می‌رسد؛ تفاضل آن ۶ بوده و درصد بهبود ۰.۰۵ است.

بر اساس این مطالعات، میزان کاهش وسیله نقلیه- کیلومتر طی شده و همینطور زمان سفر، عموماً مربوط به معابر پیرامونی محدوده پروژه واقع در مناطق ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان است که در ادامه به جزئیات آن اشاره می‌شود؛ البته میزان تأثیر بر سایر معابر بسیار ناچیز است.

حجم تردد روزانه خودروها قبل از احداث قطعه جی تا اردستانی (معادل همسنگ وسیله نقلیه سواری) در ارغوانیه ۷۲۵۰ بوده که حجم روزانه خودروها پس از احداث ۳۸۵۰ شده، میزان کاهش ۳۸۰۰ خودرو و درصد بهبود ۵۰ درصد و سرعت خودروها قبل از احداث ۴۸.۵ کیلومتر بر ساعت بوده که بعد از احداث به ۴۸.۷ بر ساعت رسیده، میزان افزایش دو درصد و بهبود آن ۰.۰۴ درصد بوده است.

در بزرگراه شهید اردستانی حجم روزانه خودروها قبل از احداث معادل همسنگ وسیله نقلیه سواری ۱۷ هزار و ۴۰ بوده که پس از احداث ۱۲ هزار و ۴۴۰ خواهد شد؛ میزان کاهش چهار هزار و ۶۰۰ و بهبود آن ۲۷ درصد است، سرعت خودروها قبل از احداث پروژه ۵۸.۴ کیلومتر بر ساعت است که بعد از احداث ۵۹.۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که میزان افزایش ۱.۴ و بهبود ۲.۴ درصد است.

حجم روزانه خودروها در کنار گذر شرق قبل از احداث قطعه جی تا اردستانی، یک هزار و ۹۳۸ وسیله نقلیه سواری بوده که پس از احداث یک هزار و ۳۱۸ خودرو معادل همسنگ وسیله نقلیه سواری و میزان کاهش ترددها ۶۲۰ درصد و بهبود وضعیت ۳۲ درصد خواهد بود.

در این مسیر سرعت خودروها قبل از احداث ۷۹.۷ کیلومتر بر ساعت و سرعت خودروها بعد از احداث ۷۹.۹ کیلومتر بر ساعت و میزان افزایش ۰.۲ و درصد بهبود ۰.۲۵ است.

کد خبر 500219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.