مجلس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی شده است؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی‌طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی آن‌ها را مرور می‌کنیم:

یکشنبه ۹ خرداد

جلسه علنی یکشنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش وزیر نیرو در مورد علل خاموشی‌های اخیر برق در کشور در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود از مقام معظم رهبری به علت برگزاری جلسه مشترک با مجلس یازدهم تشکر کرد و گفت: به ملت عزیز و مقام معظم رهبری عرض می‌کنم که فرامین و رهنمودهای ایشان را چه حوزه‌ای در حوزه فردی و نمایندگی و چه به عنوان قوه مقننه، رعایت کرده و آنها را به کار خواهیم بست. این رهنمودها را در گفتار و عمل اجرا خواهیم کرد.

دلخوش: نمایندگان خود را به نامزدهای انتخاباتی آلوده نسازند

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در نطق میان دستور جلسه علنی یکشنبه مجلس گفت: شرایط حضور مردم در انتخابات شرایط حساسی است، دشمنان ما در صحنه جهانی تلاش می‌کنند که به انقلاب ما آسیب وارد کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: اصل ۵۷ قانون اساسی سه قوه را از یکدیگر تفکیک کرده است و بر اختیارات متفاوت سه قوه تاکید می‌کند، نماینده مجلس در شرایط فعلی نباید وکیل الدوله باشد و خود را به نامزدهای انتخاباتی آلوده سازد، مردم به نمایندگان رأی دادند پس شأن نمایندگی باید در این عرصه حفظ شود.

نماینده مردم صومعه سرا خطاب به نامزدهای انتخابات پیش رو بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی در ادوار مختلف مباحث مختلفی در خصوص ساماندهی مشکلات مطرح می‌کنند، نامزدهای انتخاباتی در ایام تبلیغات باید با دقت تمام برنامه‌های خود را حوزه‌های مختلف تشریح کنند، قول‌های فاقد پشتوانه داده نشود و به امکانات کشور توجه شود، اگر موضوع مدیریت در کشور سازماندهی نشود و اگر مدیریت قوی، شجاع و مطمئن نداشته باشیم نمی‌توانیم موضوع اشتغال و اقتصاد را سامان ببخشیم، بدانید که دولت آینده هرچه باشد باید به دنبال شایسته سالاری و باید به دنبال افرادی باشد که دلسوزانه برای کشور کار کنند و متعهد و متخصص باشند، اگر چون با منی همراه منی باشد در کنار اینکه از ابتدای انقلاب افول کرده‌ایم در آینده هم ترقی نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: آقایان باید برای خدمتگزاران انگیزه ایجاد کنند، دستگاه‌های نظارتی ما متعدد است و شاهد موازی کاری هستیم، دولت آینده باید دستگاه‌های نظاراتی را سامان ببخشد، امروز از مدیران کشور جرأت عرض اندام گرفته شده است، اگر مدیریت فشل است به این دلیل است که آن جرأت در میان مدیران وجود ندارد، پیشتر مشکل قانونی شخصی را نزد معاون وزیری مطرح کردم که وی در پاسخ مطرح کرد امضا نکردن من در این بحث حتی اگر به زندان هم بروم برای من بهتر است تا اینکه امضا کنم و به زندان بروم.

دلخوش ادامه داد: پس از ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی که انتخاب می‌شوند به حال خود رها نشوند، آقایی که در آینده رئیس جمهور خواهی شد در شایسته سالاری و آموزش زیرمجموعه تحت فرمان خود دقت کنید و به فکر بسیج اشتغال باشید، ما می‌توانیم مانند بسیج جبهه و جنگ از امکانات مختلف کشور برای بسیج اشتغال استفاده کنیم، کشور ما جوانان باسواد فاقد شغل دارد اکثر جوانان ما داری تخصص هستند پس نامزدهای انتخباتی به این مهم توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل قوا با یکدیگر بیان کرد: هنگامی که دولت جدید آغاز به کار می‌کند پس از مدتی به مقابله با مجلس می‌پردازد و مجلس را هوو و مقابل خود می‌داند، در حالی که مجلس قانونگذار و ریل گذار است و ناظر امور دستگاه‌های اجرایی، مجلس نباید از بالا دیده شود دولت آینده نباید از بالا نگاه کند.

علی پور: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت برنامه‌های دولت جدید باشد

محمد علی‌پور در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از اقدامات مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری در بیانات خود به تلاش مضاعف در دوره جدید تأکید کردند. ایشان همچنین نسبت به حضور مردم پای صندوق رأی و تعیین حق سرنوشت اهمیت نشان دادند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نغمه‌های شوم بنگاه‌های دروغ‌پراکنی و فضاسازی استکبار جهانی با هدف مأیوس کردن ملت ایران طبق معمول از مدت‌ها قبل آغاز شده و با نزدیک‌تر شدن به ۲۸ خرداد گسترده‌تر می‌شود. ماهیت استکبار جهانی و ایادی آنها برای ملت رشید ایران کاملاً شناخته شده است و ملت ایران در ۲۸ خرداد با حضور گسترده خط بطلانی بر فضاسازی‌ها آنها خواهد کشید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد «انتظارات مردم ایران از رئیس جمهور آینده» اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه و عملکرد ناصحیح دولت فعلی، مشکلات اقتصادی و معیشتی را بیشتر کرده و عرصه را بر آحاد جامعه تنگ کرده است. در طول ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی همواره از حد انتظار پایین‌تر بوده و تورم و گرانی بیش از حد مردم را آزار داده است. حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت برنامه‌های دولت جدید باشد.

وی همچنین از حمایتش از سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ضمن ادای احترام به سایر نامزدها، با بررسی سوابق آیت الله رئیسی مخصوصاً در جهت مبارزه با فساد، رانت‌خواری و حرکت در خط ولایت به ایشان رأی خواهم داد. ایشان همواره مطالبه‌گر حق و حقوق مردم و خواستار عملکرد عادلانه و توجه به مناطق دور افتاده مرزی و محروم خواهد بود.

علی‌پور در خصوص مقررات مناطق آزاد گفت: در سالهای اخیر به دلایل مختلف علی رغم تصریح قوانین مناطق آزاد بر اداره این مناطق وفق قانون خاص خود، برخی مقررات حاکم بر فعالیت‌های تجاری سرزمین اصلی به مجموعه مناطق آزاد هم تسری داده شده است. در واقع، اعمال برخی مزیت‌های قانونی حاکم بر این مناطق متوقف شده که این امر نه تنها موجبات الغای تصویر نامطلوب از وضعیت ثبات در قوانین و مقررات شده بلکه تمام محاسبات طرح‌های توجیه اقتصادی و کسب و کار فعالان موجود را نیز تحت تأثیر سلبی قرار داده است.

تصویب حذف معافیت مالیات ارزش افزوده مناطق آزاد بر خلاف شعار سال و ضرورت حمایت از تولد و مانع‌زدایی از تولید در سال جدید در قالب بودجه سالانه این مصوبه سبب بی‌اعتمادی و نا اطمینانی سرمایه گذاران و بخش تولیدی در مناطق آزاد شده و فعالان را با کاهش انگیزه مواجه کرده است. باید با به اجرا درآمدن قانون دائمی، مصوبه فوق متوقف شود.

متفکر آزاد: باطل السحر قفل‌های زده شده در این مملکت، ملت ایران هستند

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس در بخشی از نطق میان دستور جلسه علنی یکشنبه مجلس با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت ابراز عقده کرد: امیدوارم ریل غلط حرکتی کشور به مدار دولت مسئولیت پذیر و پاسخگو بازگردد، اگر قصدی برای اصلاح امور داریم، فرصت انتخابات در پیش است.

وی ادامه داد: دولت جوان و کارآمد با مشخصه‌های تحول خواهی، تخصص محوری، فسادستیزی، عدالتخواهی، جوانگرایی و انقلابی گری شکل گیرد. دولتی که نشاط اجتماعی را با روحیه خود به ارمغان آورده و بازار ۷۰۰ میلیون نفری ایران و کشورهای پیرامون خود را برای توسعه اقتصادی قدر بداند و همه دنیا را لایق ارتباط بداند، عمق استراتژیک و مکتبی ایران اسلامی را قدرتمند بشناسند و از فرصت انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها از جمله به دست آوردن منافع مردم، حداکثر استفاده را کند، از ظرفیت امروز ایران به عنوان کشوری ۴ فصل و دارای یک درصد جمعیت دنیا با ۷ درصد منابع معدنی و با وسعت مثال زدنی در چهارراه ژئوپلتیکی دنیا در میان سه قاره و دارنده منابع فراوان زیرزمینی و روزمینی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی تحصیل کرده و دارای ظرفیتی بی نظیر از اقوام، سنن و آداب متکثر به عنوان فرصتی بی بدیل استفاده کند.

متفکر آزاد در ادامه انتظارش از دولت آینده افزود: ۱۴ میلیون نفر نیروی انسانی کارآمد تحصیلکرده را با تشکیل حدود ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان، تبدیل به فرصت بی نظیر جهش تولید کند، برای تولید به عنوان یگانه راه بازگشت ارزش پولی و خروج از رکود تورمی همت کند و قطعاً مجلس انقلابی همراه چنین دولت ارزشمندی خواهد بود، در هر دولتی برای پیشگیری از فساد و تحقق عدالت ساختاری، سه سیاست و راهکار شفافیت، رفع انحصار و منع تعارض منافع را باید همزمان دنبال کرد.

نماینده مردم تبریز همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد شاهراه اصلی خروج کشور از وضعیت فعلی می‌تواند تکیه بر اقتصاد داخلی و اصلاح رویه‌هایی اداری و حکمرانی کشور باشد. رویه‌هایی که عدم شفافیت آن‌ها تا کنون زمینه ناکارآمدی و عدم رضایت عمومی را به وجود آورده‌اند. رویه‌هایی که با سامانه و بسترهای جدید، برخط و بروز می‌توان آنها را در یک زمان کم و محدود محقق کرد و امید را به بهبود سریع وضع کشور دوباره در مردم به وجود آورد، پس مهم‌ترین گام در تحول ایران، عزم و اراده دولت برای اصلاح اساسی ساختارهایی است که شفافیت مهم‌ترین و مؤثرترین آن به شمار می‌رود، باطل السحر قفل‌های زده شده در این مملکت، ملت ایران هستند و این انتخابات مرحله باز کردن قفل‌ها است.

میرتاج‌الدینی: تضعیف شورای نگهبان یا توهین به آن امری خطرناک برای کشور است

جت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از دیدار ویدئوکنفرانسی نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم در مقام عمل به این رهنمودهای راهگشا کوشا باشیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: ملت ما در آستانه یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. انتخابات ریاست جمهوری حساس‌ترین انتخابات کشورمان است که سکان‌داری کشور برای ۴ سال بلکه برای ۸ سال تعیین می‌شود. مردم ایران که در مراسم تاریخی تشییع سردار مقاومت، ثابت کردند که در ۴۰ سالگی انقلاب همچنان در طریق شهیدان پابرجا هستند، بار دیگر در عرصه سیاسی حماسه دیگری خواهند آفرید و با لبیک گویی به ندای خمینی زمان، قدم اول در گام دوم انقلاب را محکم‌تر بر خواهند داشت.

نماینده تبریز گفت: متأسفانه، عده‌ای در داخل با انگیزه قدرت‌طلبی نغمه‌های مخالف‌خوانی رسانه‌ها و گروه‌های اپوزیسیون خارج نشین را تکرار می‌کنند. مردم بدانند که اینها دلسوز نیستند. امام امت بارها خطر دنیاخواهی را به سیاست‌مداران هشدار داده‌اند. عدم تمکین به نظامات قانونی از هیچکس پذیرفته نیست.

وی در انتقاد از گفته یکی از داوطلبان عدم احراز صلاحیت شده مبنی بر اینکه “اگر رد بشوم، در انتخابات شرکت نمی‌کنم” گفت: این گفته به معنای عدم تمکین به نظامات قانونی است. بر اساس قانون اساسی، تشخیص صلاحیت‌ها با شورای نگهبان است. حق اعتراض و شکایت هم در قانون دیده شده است اما تضعیف این نهاد روا نیست. امام امت بارها هشدار داده‌اند که تضعیف یا توهین به شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است. انحرافات همیشه به تدریج ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان در توصیه‌ای به نامزدهای احراز صلاحیت شده گفت: وعده‌هایی بدهید که امکان تحقق داشته باشد. با توجه به اینکه اخیراً در مورد یارانه‌ها وعده‌هایی داده می‌شود، باید به مردم بگویم که میزان یارانه‌ها دست هیچکس نیست. با وحدت دولت و مجلس مشخص می‌شود. همه می‌دانند در صورت نظام یارانه‌ای، آشکار کردن یارانه‌های پنهان، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، میزان یارانه‌ها بیش از ۱۰ برابر هم می‌شود اما عده‌ای فقط یک روی سکه را می‌بینند. همه حقیقت را با مردم در میان بگذارید و از وعده‌های پوپولیستی اجتناب کنید.

نیک‌بین: سیاستی در کشور مردم را به عدم حضور در انتخابات دعوت می‌کند

حجت الاسلام جواد نیک بین در اخطاری مستند به اصل سوم قانون اساسی در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بانیان وضع موجود را مخالفان تصویب FATF می‌دانند. در حالی که آدرس غلط به مردم می‌دهند و باعث می‌شوند تحریم‌ها به مردم بیشتر فشار بیاورد و موجب اذیت و آزار آنها شود.

وی اضافه کرد: سیاستی در کشور مردم را به عدم حضور در انتخابات دعوت می‌کند سیاستی که نارضایتی در بخش‌های مختلف به وجود می‌آورد که مردم ناامید شوند، اما مردم با حضور به موقع خود این امید را در دل دشمنان خارجی و داخلی از بین می‌برند.

نیک‌بین با اشاره به ارائه گزارش وزیر نیرو در مورد خاموشی‌های اخیر نیز اظهار کرد: آدم سیر، گرسنه را دیوانه فرض می‌کند. آقای اردکانیان توضیحاتی در مورد قطعی برق داد ولی چه راهکار عملی در دستور کار دارند؟ آیا رواست که شش – هفت ساعت چاه موتور برق قطع شود؟ یا بیمارستان در میانه یک عمل جراحی با مشکل خاموشی مواجه شود؟ کدام ژنراتور را به مدار آوردید و برق را مدیریت کردید؟ متأسفانه هم در مدیریت زمانی قطعی برق دچار مشکل هستیم و هم در تولید برق تدبیر لازم صورت نگرفته است.

دوشنبه ۱۰ خردادماه

جلسه علنی دوشنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی سوالات دو تن از نمایندگان از وزیر و راه و شهرسازی در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

آقا تهرانی: آنچه خطرناک است، منافق داخلی است

مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به بیانات اخیر رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اظهار کرد: حضرت آقا بیان پر مغزی را از حضرت امام ارائه دادند و گفتند "امام فرمودند مجلس عصاره فضائل ملت است" منظور مقام معظم رهبری این بود که این جمله انشایی است و نه خبری. یعنی باید اینگونه باشیم. مقام معظم رهبری این مجلس را پرتلاش، عزیز، کارآمد و انقلابی دانستند و این ویژگی‌ها خبری است. مبادا فردا بگویند این صفات انشایی است. زمانی که "ولی" صحبتی می‌کنند توقع دارند که بشود و ما باید در این زمینه کار کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ادعای اینکه محاسباتی در خصوص فعالیت‌های مجلس یازدهم داشته است، گفت: متوجه شدم که در این یکسالی که بر ما گذاشته است به اندازه چهار ساله دور دهم قانون آمده است. تا به اینجای کار، ۶۰۰ طرح ارائه شده که ۳۵۶ مورد آن اعلام وصول شده است، ۱۳۶ لایحه ارسال شده است، ۱۲۰ لایحه اعلام وصول شده، ۱۶ مورد آن بررسی قرار گرفته است و ۸۲ مورد یک فویتی و دو فوریتی بود است، ۲۲ طرح عادی داشته‌ایم که نهایی شد و مابقی در دست بررسی است. کار می‌شود اما کمیت با کیفیت باید تناسب داشته باشد، باید قدری در کیفیت کار هم بیشتر تلاش کرد.

آقا تهرانی با استناد به سوره بقره از قرآن کریم، گفت: این سوره درباره اهل ایمان ۴ آیه دارد. درباره کفار ۲ آیه و درباره منافقین ۱۳ آیه وجود دارد. طبق گفته قرآن، منافق در بدترین جای جهنم قرار دارد. توجه داشته باشید ما که انقلاب را راه می‌اندازیم تا به قدرت نرسیدیم منافق پیدا نیست اما وقتی به قدرت می‌رسیم منافقین پیدا می‌شود. منافقین همان به ظاهر مسلمانانی هستند اما در باطن اینگونه نبوده‌اند. همین افراد نظام را به مخاطره انداخته و می‌اندازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: کسی از بیرون نمی‌تواند کاری انجام دهد، آمریکا کجا توانست نابود کند؟ افغانستان و عراق و سوریه را به آن وضع انداخته اما نمی‌تواند نابود کند، بدانید منافقین داخلی خطر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود، با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: برادران و خواهران تکلیف مدار باشید. انتخابات در پیش است. ما پایداری را زیر نظر سه فقیه راه انداخته‌ایم برای اینکه می‌دانستیم در مسیر اشتباه می‌کنیم. با فقها و بزرگان دین مشورت کنید تا موفق باشید از انقلابتان حراست کنید. توقع من از مجلس زیاد است.

نقص کار ما را علنی به مردم بگویید

مسعود پزشکیان در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: حضرت علی (ع) بعد از به خلافت رسیدن خطبه‌ای می‌خواند و اظهار می‌کند که "در مقابل حرف‌هایی که می‌گویم، گردنم را گرو می‌گذارم. اگر اشتباه گفتم، گردنم را بزنید." من به تبعیت از امام علی (ع)، گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم.

نماینده مردم تبریز در مجلس و یکی داوطلبان عدم احراز صلاحیت شده ِانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در خصوص تصمیمات شورای نگهبان گفت: پیش از هر چیزی از شورای نگهبان تشکر می‌کنم چرا که لطف کرد و وظیفه سنگینی از روی دوش ما برداشت. در عین حال از این شورا خواهش می‌کنم که به صورت شفاف اشکال و نقص کار ما را علنی به جامعه و مردم بگویند. به عنوان یک اصلاح‌طلب بر اساس اقتدا به امام علی (ع) می‌گویم که به دنبال دنیا نبودم، نیستم و نخواهم بود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم اظهار کرد: وقتی انسان به دنبال دنیا نباشد و تأسف چیزی را که دنیا از او گرفت نخورد، جسارت این را دارد که حرف حق بزند و یار و یاور مظلوم باشد. من همیشه با مظلومان بودم. هیچ وقت در جبهه قدرتمندان نبودم و نخواهم بود. اینجانب نه مطب زدم، نه سهمی دارم و هیچ گاه دنبال پول، قدرت و مال و منال نخواهم بود. شورای محترم معیارها و ناهم‌خوانی ما با معیارها را اعلام کند.

پزشکیان با بیان اینکه اصل بر عدالت و انصاف است، گفت: ما برای اینکه عدالت را پیدا کنیم، مجبور هستیم اصلاحات انجام دهیم. حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌گوید دلیل درست و حق بودن حاکمیت، مردم هستند. اگر مردم ما را نپذیرند ما جز صالحین نیستیم. ما باید در عمل نوکر مردم باشیم نه اینکه فقط شعار خدمت سر دهیم و هنگام انتخابات بگوییم اگر مردم نیامدند اشکالی ندارد، عده‌ای رأی می‌دهند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که صلاحیتش همزمان با علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری احراز نشد، تأکید کرد: رئیس جمهور باید تبلور تمام ملت ایران باشد. انصاف را مراعات کنید.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به برخی بی عدالتی‌ها در جامعه تأکید کرد: اگر قرار است که یک گروه حرف بزند، به گروه مقابلش هم اجازه حرف زدن بدهید. اگر قرار است یک جناح در قدرت باشد، بگذارید همه جناح‎‌ها باشند. ایران برای همه است برای یک دسته نیست.

وی گفت: بروید ارزیابی کنید و متوجه شوید که مردم پشت سر ما حرف‌های خوبی نمی‌زنند و ما مقصر هستیم. اگر رفتارمان را اصلاح نکنیم، مملکت در خطر است.

آصفری: در کجای دنیا در شب انتخابات قیمت کالاهای اساسی افزایش می‌یابد؟

محمدحسن آصفری در تذکری شفاهی در جلسه صبح دوشنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اولویت ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس حرفی نیست. علی‌رغم این‌که ایرادات زیادی در برخی از مواد آن وجود دارد و مخالف اصل سوم قانون اساسی است، اما چرا از دولت نمی‌خواهید که در خصوص وضعیت بورس به مجلس شورای اسلامی لایحه بیاورد.

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت بازار بورس مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده و افرادی که تمام سرمایه خود را به بورس برده‌اند امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، اما تکلیف این بازار همچنان روشن نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا از دولت نمی‌خواهید لایحه‌ای در خصوص مشکلات معیشتی و گرانی مردم به مجلس ارائه دهد در کجای دنیا در شب انتخابات قیمت کالاهای اساسی مردم ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. مردم ما با نظام مشکلی ندارند و در انتخابات نیز مشارکت می‌کنند اما نسبت به ناکارآمدی دولت گلایه‌مند هستند.

آصفری در ادامه تاکید کرد: روز به روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم و فشار بیشتر بر زندگی آنها هستیم، چرا از دولت برای حل این مشکلات لایحه مطالبه نمی‌کنیم.

کد خبر 498443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.