ارائه تسهیلات ویژه برای خرید موتورسیکلت‌ برقی/اداره ارزان شهر مهم‌ترین دستاورد شهرداری است

شهردار اصفهان گفت: در برنامه "اصفهان ۱۴۰۵" برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده و بی‌شک اگر مسیر برنامه منحرف شود به معنای فاصله گرفتن از منافع اجتماعی، منافع مردم و نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه_ پنجشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ _ در برنامه زنده تلویزیونی "هشت بهشت" با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفرصادق (ع) به مردم، اظهار کرد: از پیام‌های تشکرآمیز شهروندان به دلیل اتفاقات خوشایندی که در شهر رخ داده و ایجاد تحول در حوزه عمرانی و مسائل شهری قدردانی می‌کنم؛ البته این وظیفه مدیریت شهری است که به این امور رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه اصفهان با اقدامات انجام شده زبانزد عام و خاص شده است، اظهار امیدواری کرد: با استعانت از خداوند و به همت مسئولان و یاری مردم، زاینده رود پرآب شود و با بهبود شرایط و مهار ویروس کرونا، اصفهان به عنوان محور گردشگری در ایران، شاهد تحول، رونق و پیشرفت مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث خط دو متروی اصفهان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، گفت: آماده پذیرایی از جمعیت بزرگی برای سپری کردن روزهای خوش در شهر اصفهان هستیم.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشارکتی در محلات شهر

نوروزی با تاکید بر نقش مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهرداری، تصریح کرد: معتقدیم مردم نه فقط در انتخاب اعضای شورای شهر بلکه باید در اداره امور شهر نقش داشته باشند؛ در این دوره مدیریت شهری این شعار به طور جدی به عمل تبدیل شده و باید به عنوان نهالی نوپا تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای تدوین طرح جامع شهری بسیاری افراد از صنوف و متخصصان مختلف و شرکت‌های متعدد دعوت شده و نظرات خود را مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: در برنامه "اصفهان ۱۴۰۵" نیز از نظرات دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان، اصناف و گروه‌های مختلف استفاده شد تا برنامه راهبردی برای پنج سال آینده شهر تدوین شود.

شهردار اصفهان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری شهرداری برای اجرای طرح‌های مشارکتی با نظر معتمدان محلی و مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰۰ اقدام و طرح با نقش مشارکتی مردم در محله‌های شهر انجام می‌شود؛ بی‌شک وقتی مردم بدانند که در پروژه‌های شهری نقش دارند و اولویت‌ها را تشخیص می‌دهند شاهد شرایط بهتری برای برنامه‌ریزی‌ها در شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در اجرای تمام مسائل شهری نقش داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند، گفت: در این راستا سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شهروندان است. فراهم کردن بستر برای اظهارنظر شهروندان به معنای توجه به نظرات آنها است که این را موفقیتی بزرگ می‌دانیم.

اداره ارزان شهر موفقیت بزرگ این دوره مدیریت شهری

نوروزی با تاکید بر اینکه در این دوره، مدیریت شهری موفقیت‌هایی به دست آورده که می‌تواند برای سایر کلانشهرهای کشور الگو باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این موفقیت‌ها که دستاورد بزرگی هم محسوب می‌شود، اداره ارزان شهر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوای شهر، گفت: بخش زیادی از آلودگی هوا به خشکی زاینده‌رود باز می‌گردد، اگر آب در بستر این رودخانه جاری باشد محیط زیست در امان می‌ماند و اگر تالاب گاوخونی آب داشته باشد، دیگر ریزگردها وارد شهر نخواهد شد و مشکل فرونشست زمین را نخواهیم داشت.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه و مشکل اصفهان احیای زاینده‌رود است، زیرا کشاورزان از این شرایط رنج می‌برند و علاوه بر آن، محیط زیست در حال تخریب بوده و یک میراث بزرگ بشری در معرض فرونشست است که می‌تواند خطر بزرگی برای آینده شهر اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه امروزه آلودگی هوا در جهان چهارمین عامل مرگ و میرهای زودرس است و چالش بزرگی در جهان، ایران و اصفهان به شمار می‌آید، گفت: شاید مردم به اشتباه گمان کنند که آلودگی خودروها بیشتر از موتورسیکلت‌ها است در حالی که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در استان و بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از این وسیله نقلیه در کلانشهر اصفهان رفت و آمد می‌کند.

نوروزی ادامه داد: موتورسیکلت تا ۵۲ درصد در ایجاد حوادث منجر به مرگ و میر و خطرناک نقش دارد، همچنین عامل ۶۰ درصد حوادثی است که امنیت اجتماعی را کاهش داده و مردم را تهدید می‌کند.

وی گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، شهرداری اصفهان و صندوق کارآفرینی امید منعقد و قراردادی با دو کارخانه تولید موتورسیکلت امضا شده تا ۱۲ میلیون وام چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله ارائه و شهرداری نیز برای هر موتورسیکلت برقی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه بلاعوض پرداخت کند و بتوانیم موتور سیکلت بنزینی را در ازای تحویل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به صورت اسقاطی در اختیار شهروندان قرار دهیم.

انجام اقدامات زیرساختی برای کاهش آلودگی هوای شهر

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند با مراجعه به سامانه my.isfahan.ir و ثبت نام، اقدامات لازم برای خرید این موتورسیکلت‌ها را انجام دهند.

وی اظهار کرد: اگر شهرداری بیش از دو هزار میلیارد اوراق مشارکت و به همین میزان از اموال غیرمنقول شهرداری زیرزمین این شهر را جهت احداث مترو هزینه کرده، برای کاهش آلودگی، ترافیک و مرگ و میرهای زودرس است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری برای حفظ سلامتی مردم، برقراری امنیت و کاهش ترافیک تاکید بر راه‌اندازی تراموا دارد، افزود: هدف از ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر تأمین سلامت مردم، امنیت اجتماعی، آسایش و ایمنی شهروندان است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده و در حال اجرای شهرداری، شهر جهانی، تاریخی و بین المللی اصفهان به اهداف و جایگاه والای خود دست یابد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در برنامه "اصفهان ۱۴۰۵" برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده و بی‌شک اگر مسیر برنامه منحرف شود به معنای فاصله گرفتن از منافع اجتماعی، منافع مردم و نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مدیریت پسماندها

وی با اشاره به پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری، خاطرنشان کرد: روزانه ۱۰ تا ۳۰ مترمکعب شیرابه از پسماندها تولید می‌شد که محیط زیست و آب و خاک را به خطر انداخته بود. از ابتدای فعالیت این دوره، مدیریت شهری برای رفع این مشکل دغدغه داشته و چاره اندیشی کرده و به همین دلیل ۷۰۰ متر کانال و سه لاگون با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب ایجاد شده تا شیرابه‌ها در این لاگون‌ها تبخیر شود و پسماندهای حاصل از آن نیز در مسیر فرایندهای بعدی قرار گیرد و وارد زمین نشود.

نوروزی گفت: با استفاده از تکنولوژی هاضم بی‌هوازی مواد خطرناک به انرژی تبدیل و گازوئیل و برق تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه پیرو توافق صورت گرفته بین بانک شهر، شرکت نفت جی و شهرداری، ۱۵ هزار تن قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان با قیمت بورس خریداری شده تا در کارخانه آسفالت شهرداری تبدیل به آسفالت شود، اظهار کرد: این اقدام مصداق بارز اداره ارزان شهر است تا بتوانیم بزرگراه‌ها، معابر اصلی و فرعی شهر را آسفالت کنیم؛ البته با این اقدام تا یک سال آینده برای تأمین قیر نگرانی نداریم.

شهردار اصفهان گفت: سال گذشته نیز حجم وسیعی از خیابان‌ها و معابر شهر آسفالت شد و معابر بزرگی را در شهر توسعه دادیم و پل‌ها و راه‌های بزرگ و پروژه‌هایی همچون فرزانگان و آفتاب آسفالت شد.

کد خبر 498381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 1
    قیمت تموم شده اش چقدر می افته کلا قیمتش چنده