بهترین تبلت‌ اندروید از ۲ تا ۳ میلیون امروز (۱۲ خرداد ۱۴۰۰)+ جزئیات

قیمت تبلت یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت تبلت به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X، تبلت آمازون Fire ۷ و تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵i در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تبلت‌هایی که در سال‌های اول دوران انقلاب دیجیتال از سوی برندهای مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت ارائه شد، تفاوت‌های زیادی با گوشی‌های هوشمندی داشت که کاربران به صورت عمومی از آنها استفاده می‌کردند. در حقیقت اصلی‌ترین تفاوت تبلت‌ها با تلفن‌های همراه هوشمند به ابعاد آنها مربوط می‌شد و این در حالی است که با تولید گوشی‌هایی در ابعاد بزرگ درسال‌های اخیر این تفاوت چشمگیر میان تبلت و تلفن همراه هوشمند تا حد زیادی نامحسوس شده است.

البته همزمان با گوشی‌های هوشمند، تکنولوژی تبلت‌ها نیز متحول شده است. در حالی‌که پیش‌تر طراحی حاشیه‌دار و ضخیم در بین اکثر تبلت‌ها به چشم می‌خورد. تبلت‌های امروزی به ظاهری مدرن‌تر مزین است و دوربین قوی‌تری نسبت به قبل دارد. رابط کاربری بهینه‌تر باعث شده تا تبلت‌های جدید رنگ و بوی کاربردی‌تری پیدا کند.

شرکت‌های فعال در بازار تبلت برای محبوب نگه‌داشتن این دسته از دستگاه‌های الکترونیکی ویژگی‌های خاصی به آن‌ها اضافه می‌کنند تا مشتری تمایل بیشتری به تهیه‌ی تبلت نشان دهد. با وجود انتخاب‌های بسیار زیاد از کجا باید فهمید کدام‌یک از تبلت‌ها بهترین انتخاب است؟ آیا الزاماً تبلتی گران‌قیمت و بالا رده نیاز داریم یا تبلت‌های ارزان‌قیمت نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد.

بازار تبلت در حال حاضر تحت سلطه‌ی بی‌چون‌وچرا آیپدهای اپل قرار دارد و کسی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند. بااین‌حال آیپدهای اپل گران‌قیمت است (به‌خصوص در بازار ایران) و به همین دلیل افراد زیادی پیدا می‌شوند که به تبلت‌های اندرویدی توجه نشان دهد. این گفته به معنی بی‌کیفیت بودن تبلت‌های اندرویدی نیست و تبلت‌های اندرویدی نیز قابلیت‌های برجسته‌ای دارند.

سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ پس از معرفی آیپد، شرکت‌های مختلف سعی کردند با تولید تبلت‌هایی در اندازه‌ی هفت اینچ کاربران را به سمت خود بکشانند، اما فروش این دسته از تبلت‌ها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلت‌های بزرگ‌تر از هشت اینچ رونق بسیاری گرفته‌اند.

پیش از انجام خریدتان باید مشخص کنید که آیا تبلت می‌تواند نیاز شما را رفع کند؟ معیارهای زیادی برای بررسی وجود دارد و هر کاربر ممکن است تعدادی معیار شخصی داشته باشد. بااین‌حال به‌طور کلی اگر به تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدئویی علاقه بسیار زیادی دارید، کتاب الکترونیکی می‌خوانید، تمایل دارید در رخت‌خواب وب‌گردی کنید و برای فصل تعطیلات یا در مواقع بیکاری به دستگاهی کاربردی نیازمند هستید، سراغ خرید تبلت بروید. در ادامه سه تبلت پرفروش اندروید در بازه قیمت دو تا سه میلیون تومان را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین تبلت‌های اندروید از ۲ تا ۳ میلیون امروز (۱۲ خرداد ۱۴۰۰)+ جزئیات

تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X ظرفیت ۳۲ گیگابایت

تبلت‌های سری تب (Tab) «لنوو»، جز تبلت‌های میان‌رده و اقتصادی این شرکت به‌حساب می‌آیند. تبلت «TAB M۷» با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل چهارم (۴G) و با صفحه‌نمایش ۷ اینچی راهی بازار شده و نمایشگر آن از نوع LCD بوده و با فناوری IPS ساخته شده است.

مشخصات تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X

وضوح تصویر ۱۰۲۴ × ۶۰۰ پیکسلی یکی از قابلیت‌های این تبلت است و به همین دلیل برای تماشای فیلم و عکس مناسب به‌نظر می‌رسد. ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ظاهراً نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد و با توجه به این مسئله، شرکت لنوو امکانی را فراهم کرده تا بتوان با استفاده از یک کارت حافظه جانبی از نوع microSD این فضا را افزایش داد.

برند لنوو برای TAB M۷ تراشه‌ی Mediatek MT۸۷۶۵B را در نظر گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور ۲‌مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. همچنین یک سنسور ۲مگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود.

قیمت تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X با حافظه ۳۲ گیگابایت قیمتی در حدود دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بهترین تبلت‌های اندروید از ۲ تا ۳ میلیون امروز (۱۲ خرداد ۱۴۰۰)+ جزئیات

مشخصات تبلت آمازون مدل Fire ۷ ظرفیت ۱۶ گیگابایت

تبلت آمازون مدل Fire ۷ با ظرفیت هشت گیگابایت، بسیار ظریف و سبک‌تر از مدل‌های قبلی و با صفحه نمایش با کیفیت طراحی شده است؛ این تبلت ۷ اینچی آمازون (Amazon Fire۷ Tablet) دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱٫۳ گیگاهرتزی است. همچنین حافظه رم آن ۱ گیگابایت است و قابلیت پخش صدا به صورت دالبی دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در کاتالوگ جامع این محصول با یک بار شارژ باتری می‌توان به مدت ۷ ساعت از تبلت استفاده کرد و البته این زمان بسته به نوع استفاده متفاوت است.

ظرفیت حافظه داخلی به کار رفته در تبلت ۷ اینچی آمازون ۱۶ گیگابایت است و حافظه microSD آن تا ۵۱۲ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. همچنین می‌توان از هندزفری الکسا برای توقف پخش ویدئو، پخش موسیقی، باز کردن اپلیکیشن‌ها، نمایش نتایج ورزشی، نمایش آب و هوا و دیگر موارد استفاده کرد.

با استفاده از مد Show می‌توان تبلت را به یک الکسا full-screen تبدیل کرد تا قابلیت مشاهده از هر نقطه اتاق را فراهم کند. صفحه نمایش تبلت آمازون دارای رزولوشن ۶۰۰*۱۰۲۴ با بیش از یک میلیون پیکسل (۱۷۱ ppi ) است که تصویر روشن و واضحی را ارائه می‌کند.

قیمت تبلت آمازون مدل Fire ۷ ظرفیت ۱۶ گیگابایت

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت قیمت تبلت آمازون مدل Fire ۷ با حافظه ۱۶ گیگابایت قیمتی در حدود دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بهترین تبلت‌های اندروید از ۲ تا ۳ میلیون امروز (۱۲ خرداد ۱۴۰۰)+ جزئیات

مشخصات تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵i ظرفیت ۱۶ گیگابایت

تبلت TAB M۷ با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل سوم (۳G) و با صفحه‌نمایش هفت اینچی راهی بازار شده و نمایشگر آن از نوع LCD است که با فناوری IPS ساخته شده و وضوح تصویر ۱۰۲۴ × ۶۰۰ پیکسل را به تصویر می‌کشد و برای تماشای فیلم و عکس مناسب به‌نظر می‌رسد.

۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ظاهراً نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد؛ با توجه به این مسئله، شرکت لنوو امکانی را فراهم آورده است تا کاربر بتواند با استفاده از یک کارت حافظه جانبی از نوع microSD این فضا را افزایش دهد.

لنوو برای TAB M۷ تراشه‌ی Mediatek MT۸۳۲۱ را در نظر گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور دو مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. همچنین یک سنسور دو مگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود.

قیمت تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵i ظرفیت ۱۶ گیگابایت

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت قیمت تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵i با حافظه ۱۶ گیگابایت قیمتی در حدود دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

کد خبر 497822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.