ابلاغ شهریه ‌جدید مدارس غیر دولتی در آخر خردادماه/ تخلف‌ها رصد ‌می‌شود

رئیس مدارس ‌و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: پیش ‌بینی می‌شود ابلاغ شهریه جدید مدارس غیر دولتی آخر خرداد ماه باشد ‌و این مدارس موظف هستند پوستر این ابلاغیه را در مدرسه برای اطلاع کامل والدین نصب ‌کنند.

وحید محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستورالعمل ثبت نام مدارس غیر دولتی در استان اصفهان، اظهار کرد: دستور العمل ثبت نام دانش آموزان در همین هفته از اداره کل آموزش و پرورش به همه مناطق و نواحی استان ابلاغ شده است، در مورد میزان شهریه مدارس غیر دولتی برای ثبت نام دانش آموزان با توجه به این که هنوز از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها شیوه نامه جدید اعلام نشده است، بنابراین به همه مدارس در استان بخشنامه شده است مبنای شهریه ثبت نام دانش آموزان همان میزان شهریه سال تحصیلی گذشته باشد.

تا اعلام شهریه جدید همان مبلغ مصوب پارسال اخذ می‌شود

وی افزود: از والدین برای ثبت نام فرزندان در مدارس غیر دولتی میزان شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اخذ می‌شود و این مبلغ به صورت علی الحساب است تا شهریه امسال و مصوبه جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شود و سپس بخشنامه جدید در اختیار مدارس غیر دولتی برای اطلاع رسانی به والدین قرار می‌گیرد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: سامانه وزارتی مشارکت مردمی برای هر مدرسه غیر دولتی یک کارتابل تعیین کرده و اطلاعات در آن وارد شده و تفکیک منطقه صورت می‌گیرد، بعد از تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها این موارد سپس مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و شهریه مصوب جدید این مدارس ابلاغ می‌شود.

محمودی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود ابلاغ شهریه جدید مدارس غیر دولتی آخر خرداد ماه باشد و همه مدارس غیر دولتی در سطح استان موظف هستند پوستر این ابلاغیه را بعد از تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان در مدرسه نصب کنند تا والدین از میزان شهریه جدید اطلاع کامل پیدا کنند.

حضور فعال تیم‌های نظارتی در مناطق برای رصد تخلف‌ها

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی در سامانه پادا به نشانی http://pada.medu.ir به صورت غیر حضوری انجام می‌شود، اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس پیش دبستانی غیر دولتی هم تابع سامانه مشارکت‌های مردمی است، اکنون مبنا بر اساس میزان شهریه سال گذشته است و این مبلغ به صورت علی الحساب از والدین گرفته می‌شود تا شهریه مصوب امسال ابلاغ شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: تیم‌های نظارتی برای رصد فعالیت مدارس غیر دولتی در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان تشکیل شده است و در هر منطقه و ناحیه‌ای این رصدها را انجام می‌دهند در صورت بروز تخلف باید اطلاع رسانی کنند و کارشناسان آمادگی دریافت شکایت‌ها و انتقادات را دارند.

محمودی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از طریق سامانه مشارکت‌ها امکان ثبت شکایت مردمی وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش این موارد را دریافت کرده و به استان‌ها ابلاغ می‌کند تا در سطح استان‌ها موارد تخلف رصد و پیگیری شود.

کد خبر 496277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.