سنگاپور تست تنفسی کووید-۱۹ را تایید کرد

تست تنفسی کووید-۱۹ به منظور تشخیص دقیق و سریع بیماری کرونا، در سنگاپور مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت Breathonix موفق شد یک دستگاه تست تنفسی کووید -۱۹ تولید کند که قادر است در عرض یک دقیقه بیماری کرونا را به دقت بالایی تشخیص دهد. افراد باید به منظور استفاده از این محصول درون آن نفس بکشند، سپس نرم افزار یادگیری ماشین که در آن به کار رفته است ترکیبات موجود در تنفس فرد را با تنفس فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ مقایسه کرده و نتیجه آن را اعلام می‌کند.

دستگاه تست تنفسی کووید -۱۹ سه بار مورد آزمایش قرار گرفته است؛ دو آزمایش مربوط به آن در سنگاپور و دیگری در دبی صورت گرفته است. نتایج یکی از آزمایشات بالینی انجام شده در سنگاپور نشان می‌دهد که حساسیت این محصول ۹۳ درصد و صحت آن ۹۵ درصد است، این آزمایش روی ۱۸۰ نفر انجام شده است.

هر فردی که نتیجه تست تنفسی او مثبت اعلام شود باید تست سواب PCR را نیز انجام دهد تا نتیجه به دست آمده مورد تأیید قرار گیرد. در حال حاضر سنگاپور از تست‌های آنتی ژن برای تشخیص سریع بیماری کووید -۱۹ استفاده می‌کند و در آینده نزدیک قصد دارد از دستگاه تست تنفسی نیز استفاده کند.

انجام دادن آزمایشات دقیق و صحیح برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ به پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری کمک شایانی می‌کند. کشورهایی مانند سنگاپور می‌توانند با امکان انجام دادن تست‌های سریع کرونا مرزهای خود را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش محدودیت‌های کرونایی در سنگاپور

کد خبر 495793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.