کاهش موارد بستری و فوتی به علت کرونا در هفته گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد موارد بستری به علت کرونا در کشور نسبت به هفته قبل‌تر کاهش ۲۵ درصدی داشته و همچنین شاهد کاهش ۲۴.۲ درصدی در موارد مرگ و میر و کاهش ۲۶ درصدی در بیماران مثبت سرپایی نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد تداوم روند کاهشی در تعداد موارد مثبت بستری به علت کرونا، تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری و موارد سرپایی مثبت کووید ۱۹ در سطح کشور بودیم.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت، استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان و کهگیلویه و بویر احمد دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت و استان‌های البرز، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ را داشته‌اند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آخرین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۶۷ درصد گزارش شده است. استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند و میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در استان‌های یزد، سمنان و زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری دارد.

لاری خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش شده که این موضوع می‌تواند زنگ خطری جدی در جهت توقف روند کاهشی بیماری و شروع پیک جدید و سهمگین‌تر از قبلی در کشور باشد. پای بندی و تقویت عمل به توصیه‌های بهداشتی همچنان به عنوان مهم‌ترین اصل مبارزه با بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

کد خبر 495369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.