مصوبات جلسه یکصد و هشتاد و چهارم شورای اسلامی شهر شیراز

یکصد و هشتاد و چهارم جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه‌ای که ظهر چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد، اعضای این شورا لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز را درباره کاهش عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ بررسی کردند.

شوراییان با یک ماده‌واحده این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۱۴۰۰ به نسبت میزان پرداختی بدین شرح محاسبه می‌شود:

درصورتی‌که عوارض و بهای خدمات شهری صددرصد پرداخت شود از ابتدای خردادماه تا ۵ تیرماه مشمول ۴۰ درصد، از ۶ تیرماه تا ۵ شهریورماه مشمول ۳۵ درصد، از ۶ شهریور ماه تا ۵ آبانماه مشمول ۳۰ درصد، از ۶ آبانماه تا ۵ دی ماه مشمول ۲۵ درصد، از ۶ دیماه تا ۵ اسفندماه مشمول ۲۰ درصد و از ۵ اسفندماه تا پایان سال مشمول ۱۵ درصد کاهش قیمت خواهد شد.

در صورتی‌که عوارض و بهای خدمات شهری حداقل به میزان ۷۰ درصد پرداخت شود از ابتدای خردادماه تا ۵ تیرماه مشمول ۲۸ درصد، از ۶ تیرماه تا ۵ شهریورماه مشمول ۲۵ درصد، از ۶ شهریور ماه تا ۵ آبانماه مشمول ۲۱ درصد، از ۶ آبانماه تا ۵ دی ماه مشمول ۱۸ درصد، از ۶ دیماه تا ۵ اسفندماه مشمول ۱۴ درصد و از ۵ اسفندماه تا پایان سال مشمول ۱۰ درصد کاهش قیمت خواهد شد.

در صورتی‌که عوارض و بهای خدمات شهری حداقل به میزان ۵۰ درصد پرداخت شود از ابتدای خردادماه تا ۵ تیرماه مشمول ۲۰ درصد، از ۶ تیرماه تا ۵ شهریورماه مشمول ۱۸ درصد، از ۶ شهریور ماه تا ۵ آبانماه مشمول ۱۵ درصد، از ۶ آبانماه تا ۵ دی ماه مشمول ۱۳ درصد، از ۶ دیماه تا ۵ اسفندماه مشمول ۱۰ درصد و از ۵ اسفندماه تا پایان سال مشمول ۸ درصد کاهش قیمت خواهد شد.

در صورتی‌که عوارض و بهای خدمات شهری حداقل به میزان ۳۰ درصد پرداخت شود از ابتدای خردادماه تا ۵ تیرماه مشمول ۱۲ درصد، از ۶ تیرماه تا ۵ شهریورماه مشمول ۵. ۱۰ درصد، از ۶ شهریور ماه تا ۵ آبانماه مشمول ۹ درصد، از ۶ آبانماه تا ۵ دی ماه مشمول ۵. ۷ درصد، از ۶ دیماه تا ۵ اسفندماه مشمول ۶ درصد و از ۵ اسفندماه تا پایان سال مشمول ۵. ۴ درصد کاهش قیمت خواهد شد.
در تبصره یک این ماده واحده تخفیف در پرداختی ۳۰ درصد مربوط به زمانی است که کل مبلغ عوارض بیش از ۵ میلیارد ریال نباشد.

همچنین در تبصره دوم عنوان شده است که برای مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آن‌ها مازاد بر مبلغ ۴۰ میلیارد ریال
باشد، درصدهای کاهش عوارض و بهای خدمات به‌صورت پلکانی محاسبه شود؛ بدین‌ترتیب که شرح بدهی عوارض و بهای خدمات مازاد مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تا مبلغ ۸۰ میلیارد ریال ۳ درصد، مازاد مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تا ۲۰۰ میلیارد ریال ۵ درصد، مازاد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تا ۵۰۰ میلیارد ریال ۷ درصد و مازاد مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال ۹ درصد خواهد بود.

در تبصره سوم قید شده است که عوارض ملی مانند عوارض سالیانه نوسازی و عوارض سالیانه خودرو، جرایم کمیسیون ماده صد، قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری و قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها، قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت، بهای خدمات هزینه‌های ناشی از تغییر کاربری املاک توسط مراجع قانونی، دستورالعمل اجرایی ضوابط و مقررات ایجاد پارکینگ و آرای کمیسیون ماده ۷۷ سال‌های قبل از ۱۴۰۰ که مبلغ در آن ذکر شده است، مشمول این مصوبه نمی‌شود.

در تبصره چهارم اعلام شده است که عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی، مشمول کاهش عنوان‌شده در این مصوبه خواهد شد.
همچنین در تبصره پنجم بیان شده است که املاک واقع در بافت فرسوده که مشمول مصوبات بیستم آذرماه ۱۳۹۷ و بیست‌ونهم آبانماه ۱۳۹۷ و اصلاحات بعدی آن می‌شوند، در این مصوبه لحاظ نخواهند شد.

در تبصره ششم آمده است که هرگونه تقسیط عوارض و بهای خدمات صرفاً بر اساس مصوبه مورخ بیست‌وهشتم آذرماه ۱۳۹۶ و اصلاحات بعدی آن صورت می‌پذیرد.

تبصره هفتم درباره دارندگان کارت اوراق بستانکاری است که موضوع مصوبات سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ و دوم آبانماه ۱۳۹۸ هستند و مشمول کاهش مندرج در این مصوبه خواهند شد.

در تبصره هشتم بیان شده است که دارندگان سایر کارت‌های اوراق بستانکاری مشمول کاهش مندرج در این مصوبه نمی‌شوند.

تبصره نهم عنوان می‌دارد که مودیانی که به‌منظور پرداخت عوارض و بهای خدمات به شهرداری مراجعه کرده‌اند و بدهی آنان با مطالبات قطعی‌شده آنها از شهرداری، صرفاً به‌منظور پرداخت بدهی و مطالبات شخص مودی تهاتر شده است، مشمول کاهش بها می‌شوند.

همچنین تبصره دهم مبالغ عوارض و بهای خدمات موضوع این مصوبه را که از ابتدای خرداد ماه تا زمان ابلاغ آن توسط مودیان پرداخت شده باشد، در بستانکاری ملک لحاظ می‌کنند.
دستور کار دوم این جلسه به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره اصلاح مصوبه‌ای با موضوع «تهاتر و واگذاری سهم شهرداری حاصل از پروژه‌های اوراق مشارکت» اختصاص یافت.
این مصوبه نیز با حداکثر آرا به تصویب رسید و بر اساس آن، طی ماده‌واحده‌ای عنوان شد که عبارت «و سایر املاک شهرداری» به بعد از عبارت «و یا مجوز فروش و پیش فروش آن از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ گردیده است» اضافه شود.

کد خبر 494783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.