شرایط ثبت نام مدارس استان اصفهان و دریافت شهریه

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دستورالعمل ثبت‌نام تا چند روز آینده به مدارس استان ابلاغ می‌شود، در مدارس غیر دولتی شهریه مصوب در زمان ثبت نام اخذ می‌شود که تا زمان ابلاغ مبلغ شهریه سال تحصیلی جدید در زمان پیش ثبت نام، میزان شهریه با تفاهم بین مؤسسان و اولیا تعیین می‌شود.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نام در سطح اداره کل تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: در مدارس غیر دولتی شهریه مصوب در زمان ثبت نام اخذ می‌شود که مبلغ علی الحساب آن بستگی به تفاهم بین مؤسسان و اولیا دارد اما ملاک ما شهریه مصوب است، شهریه مصوب تا این ساعت ابلاغ نشده است، اما ابلاغی شده که خانواده‌ها می‌توانند مبلغ شهریه مدارس را در زمان پیش ثبت نام بین خود و مؤسسان مدارس به صورت علی الحساب توافق و تعیین کنند و قرار مالی را بعد از ابلاغ به مدارس بر اساس شهریه ابلاغی سال تحصیلی بگذارند.

وی افزود: پارامترهای تعیین شهریه در مدارس غیردولتی متفاوت است ممکن است در برخی ۳۰ درصد یا برخی ۲۰ درصد افزایش یابد و شهریه همه مدارس به یک اندازه افزایش نمی‌یابد. آیتم‌های تعیین شهریه بر اساس قیمت اجاره بهای ملک و محل مدرسه و تعداد کارکنان مدارس تعیین می‌شود و این موارد پارامترهای اصلی تعیین شهریه است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بحث جابه‌جایی معنای قانونی ندارد، امسال که کارنامه را مدرسه صادر کرد، تغییر در پایه تحصیلی به صورت سیستمی است و بعد از اینکه کارنامه صادر شد سامانه‌ای داریم که به صورت اتوماتیک دانش آموز به پایه بالاتر می‌رود برای اینکه بتواند کتب سال بعد را ثبت نام کند.

وی در خصوص نحوه برگشت شهریه در صورت تغییر در محل مدرسه فرزند افزود: ثبت نام قانون دارد، زمان ثبت نام، تا اول مهر یعنی تا قبل از شروع سال تحصیلی به طور مثال برای اولین بار تا ۱۵ شهریور پارسال، تا قبل از شروع سال تحصیلی پنج درصد شهریه مصوب را باید پرداخت کند. اگر یکم مهر شد تا امتحانات نیم سال اول، ۵۰ درصد ولی اگر نیم سال اول امتحانات را داد، خواست ثبت نام باید صددرصد شهریه را پرداخت کند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص پیش بینی حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: تکلیف این موضوع را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند و ما نمی‌توانیم در این خصوص پیش بینی کنیم. البته همه نگاه آموزش و پرورش بر حضوری بودن کلاس‌ها است یعنی ما به دنبال حضوری شدن هستیم به همین دلیل امتحانات پایه نهم، دوازدهم با مصوبه ستاد ملی کرونا به صورت حضوری برگزار شد و مشکل خاصی ایجاد نشده است.

وی در خصوص تغییر شیوه‌های آموزش در پساکرونا افزود: قطعاً بروز و ظهور کرونا فرصت‌هایی برایمان ایجاد کرد و لازم است در قوانین بالادستی یعنی شورای آموزش و پرورش در بعضی موارد بازبینی‌هایی انجام شود. به نظر این فرصت ایجاد می‌شود که بتوان از ظرفیتی که کرونا ایجاد کرده به عنوان یک فرصت استفاده کرده و در قوانین و رویکردها یک بازبینی انجام شود.

کد خبر 494511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.