استعفای بیل گیتس پس از طلاق و ماجرای رابطه با کارمندان مایکروسافت

بیل گیتس به دلیل تحقیقات درباره داشتن رابطه نامناسب با کارمندان زن از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا کرد.

به گزارش ایمنا، وب سایت خبری دیلی میلی از علت بحث برانگیز استعفای بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت پرده برداشت و گزارش داد: بیل گیتس به دلیل تحقیقات درباره داشتن رابطه نامناسب با کارمندان زن در سال ۲۰۲۰ از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا کرده است

ماجرای طلاق بیل گیتس

چندی پیش بیل گیتس و همسرش در دادخواست طلاق خود اعلام کردند که ازدواج‌شان شکست خورده اما برای نحوه تقسیم اموال مشترک‌شان به توافق رسیده‌اند.

این دو نفر طی بیانیه‌ای که هر کدام به صورت جداگانه در توئیتر منتشر کردند گفتند که پس از تلاش‌های بسیار و اقدامات در راستای حفظ این رابطه تصمیم گرفته‌اند که به ازدواج خود خاتمه دهند. بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، اوایل ماه میلادی جاری طلاق گرفتند.

ماجرای رابطه بیل گیتس با کارمندان بیل گیتس

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ پس از اینکه پی برد بیل گیتس، یکی از مؤسسان این غول نرم افزاری تلاش کرده رابطه عاطفی را با یک کارمند این شرکت آغاز کند که دو دهه پیش با وی آشنایی داشت، تحقیقاتی را درباره وی انجام داد. هیأت مدیره مایکروسافت این موضوع را مورد بررسی قرار داد و تحقیقاتی را با کمک یک شرکت حقوقی انجام داد. با این حال تحقیقات مذکور به نتیجه نرسید زیرا گیتس پیش از کامل شدن تحقیقات از مقام خود کناره‌گیری کرد.

استعفای بیل گیتس پس از طلاق و ماجرای رابطه با کارمندان مایکروسافت

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد مایکروسافت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ هشداری را درباره تلاش گیتس برای ایجاد ارتباط صمیمانه با یک کارمند این شرکت در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. کمیته هیأت مدیره این مسئله را به کمک یک شرکت حقوقی بررسی کرد و در این تحقیقات مایکروسافت حمایت گسترده‌ای را برای این کارمند فراهم کرد که نگرانی مذکور را مطرح کرده بود.

داوجونز پیش‌تر به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که مدیران مایکروسافت ارتباط گیتس با کارمند زن این شرکت را نامناسب تشخیص دادند و سال گذشته تصمیم گرفتند که وی باید از هیأت مدیره استعفا کند.

مایکروسافت درباره این تحقیقات جزئیات بیشتری ارائه نکرد. این میلیاردر مارس سال گذشته اعلام کرد برای اختصاص زمان بیشتر به فعالیت بشردوستانه، از هیأت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری می‌کند. مایکروسافت در آن زمان اعلام کرده بود گیتس از سال ۲۰۰۸ نقش روز به روز نداشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی بیل گیتس گفت: تصمیم وی برای خروج از هیأت مدیره هیچ ارتباطی با ارتباط رمانتیک با یک کارمند نداشته است. گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شرکت، سهام‌دار عمده مایکروسافت است.

استعفای بیل گیتس پس از طلاق و ماجرای رابطه با کارمندان مایکروسافت

ویلیام هنری گیتس سوم کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ به تأسیس مایکروسافت کمک کرد و تا سال ۲۰۰۰ که فعالیت بنیاد بشردوستانه اش آغاز شد، مدیرعامل این شرکت و تا فوریه سال ۲۰۱۴ رئیس هیأت مدیره بود.

بیوگرافی بیل گیتس

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری بیل گیتس سوم، از بزرگ‌ترین تاجرین و کارآفرینان دنیا، بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ زاده شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل، واشینگتن بزرگ شد. وی یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. او با تأسیس مایکروسافت و عرضه محصولات پرطرفدار، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.

گیتس در سال ۲۰۰۵ نشان افتخاری KBE یا Knight Commander of the Order of the British Empire را از دست ملکه‌ی انگلستان دریافت کرد. بسیاری از جوایز دیگری که گیتس دریافت کرده است، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه بوده و این جایزه‌ها را با همسرش ملیندا تقسیم کرده است.

کد خبر 494205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.