هیچ دستوری برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب صادر نشده است/ قرارداد پیمانکار خاطی لغو شد

شهردار تبریز گفت: هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه در مورد نحوه غیر مرسوم جمع آوری سگ‌های بلاصاحب صادر نشده و با افرادی که این کار را به شکل غلط پیش برده‌اند، برخورد می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر اظهار کرد: به عنوان فردی که حامی حیوانات بوده‌ام و اغلب تشکل‌های غیردولتی فعال در این زمینه نیز بنده را می‌شناسند، از اولین روز مسئولیت در شهرداری تبریز رویه‌های مرسوم نادرست را جمع آوری کرده‌ایم.

وی افزود: ما حتی زنده گیری با طناب را نیز جمع آوری کردیم و از آخرین روش جمع آوری در دنیا که بیهوشی است و هزینه بالایی دارد، استفاده می‌کنیم تا این حیوانات کمترین آسیب و اذیت را ببینند؛ دستور داده‌ایم با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع آوری سگ‌ها از طریق روش‌های غیر مرسوم داشت، شدیداً برخورد و قطع همکاری شود.

شهردار تبریز تاکید کرد: درباره حیوانات و مشخصاً سگ‌های بلا صاحب، چندین دیدگاه وجود دارد. بخشی از شهروندان معتقدند حیوانات بی آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند، اما بخش دیگری از مردم ترس از حضور حیوانات در سطح شهر دارند و طی تماس‌هایی با سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که شهرداری به ویژه اقدام به جمع آوری سگ‌های بلا صاحب کنند.

شهین باهر با اشاره به اینکه در کنار این موضوع برخی افراد نیز از احساسات مردم سو استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد: پیمانکار قبلی برای تمدید قراردادش درخواست مالی هشت برابری داشت که تأمین آن خارج از توان شهرداری است و برای قرارداد قبلی نیز در بازرسی پاسخگو بودیم. حتی شنیدم این افراد از خارج از کشور نیز کمک‌های مالی دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در هر حال ما نیز از این موضوع و نحوه برخورد ناراحت هستیم و قطعاً با افرادی که این موضوع را به شکل غلط پیش برده‌اند برخورد می‌شود، اما مطمئن باشید هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های آن در این مورد داده نشده است. در این خصوص نشستی که اخیراً با تشکل‌های غیردولتی داشتیم، مقرر شد مکانی برای نگهداری این حیوانات شهری احداث شود و از تجربیات این تشکل‌ها نیز استفاده کنیم.

کد خبر 493864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.