ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها

فیلمی با موضوع کشتار سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری، از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش تند شهروندان را درپی داشته و شورای شهر نیز در جلسه فردای خود آن را بررسی می‌کند. بعضی نیز امروز در اعتراض به این اقدام مقابل شهرداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز گذشته فیلمی با عنوان «دار زدن سگ‌ها توسط شهرداری تبریز» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که کاربران این شبکه‌ها نسبت به آن واکنش‌های تندی نشان دادند.

یکی از کاربران توییت زد: بعضی از آدمای این شهر خیلی ترسناکن.

ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها

شیما در صفحه توئیتر خود نوشت: سگ کشی از یک تفکر برتری طلب و فرهنگ خشن، جاهلانه و بی رحم میاد و مختص یک شهر نیست.

ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها

الناز نیز توییت زد: این همه قساوت و وحشیگری چطور تو قلب و ذهن آدمی نفوذ می‌کند.

ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها

مریم یکی از کاربران توئیتر در صفحه خود نوشت: این هیولاهایی که به جان شریف سگ‌ها تعرض کردند تو مدرسه نخواندند چرخه‌ی طبیعت را نباید بهم زد نخواندند ما حق نداریم موجودی رو از چرخه طبیعت حذف کنیم؟

ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها وحید در توئیتر خود نوشت: یکی از همین روزها سگ‌های مرده بیخ گلوی تو را خواهند گرفت و با دندان خونالود به تو خواهند گفت: با کشتن هر سگ یک ستاره قتل عام می‌شود. رفاقت سگ و انسان هزار ساله است. هیچ رفیق درستکاری رفیقش را نمی‌کشد مگر نارفیق آن‌هایی که سگ می‌کشند و از سگ‌ها متنفرند هیچگاه در زندگی معنای رفاقت را نفهمیده‌اند به آن‌ها اعتمادی نیست.

فیلم‌های منتشر شده از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری تبریز

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت نیز در واکنش به این اتفاق در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"برای سگ‌هایی که اسیر حیوانیت ما هستند تصاویر خفه کردن سگ‌ها در تبریز امروز آزار دهنده‌ترین لحظاتی بود که سپری کردم در طول عضویت در شورای رشت بارها برای ساماندهی سگ‌های رها تلاش کردم اما بارها با تحلیل نجس بودن و محکوم بودنشان به مرگ روبرو شدم سوال اینجاست که این حیوانات بی زبان چه جفایی در حق ما کرده اند که این چنین به خود حق می‌دهیم که حق حیاتی که خداوند به آنها داده بگیریم؟

کاش اینقدر سنگ دل نبودیم که برای امیال و خوی حیوانیمان در حقشان جفا کنیم دست تک تک حامیان حیوانات را که در این مدت برای زنده نگه داشتن واژه انسانیت تلاش کردند می‌بوسم و امیدوارم که روزی برسد که در آن شهری عاری از خشونت را نسبت به آنان تجربه کنیم."

تجمع معترضان به سگ‌کشی مقابل شهرداری تبریز

این واکنش‌ها به تجمع اعتراضی حامی حیوانات و اعضای کمپین نه به کشتار سگ‌ها مقابل ساختمان شهرداری تبریز منجر شد. آن‌ها خواستار استعفای معاون خدمات شهری شهرداری و و برخورد با عاملان کشتار روز گذشته سگ‌ها در تبریز شدند.

تجمع اعتراضی حامیان حیوانات مقابل ساختمان شهرداری تبریز

انتشار فیلم‌ها هدفدار و کار پیمانکار سابق است

در مقابل اعضای شورای شهر تبریز نظر متفاوتی دارند و از سوءاستفاده پیمانکار سابق جمع‌آوری سگ‌ها سخن می‌گویند.

محرم محمدزاده، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: در کمیسیون خدمات به تمام عوامل شهرداری ابلاغ کردیم که سگ‌ها را زنده‌گیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت بستن گلوی سگ‌های جمع‌آوری شده با طناب، گفت: در پرس و جو با شهردار متوجه شدیم بعضی از خودروهای حمل سگ‌های ولگرد سقف ندارند و پس از بیهوش کردن سگ‌ها، آنها را به دیوار خودرو می‌بندند.

محمدزاده افزود: شهرداری قرارداد خود با پیمانکاران سابق ساماندهی سگ‌ها را امسال تمدید نکرد زیرا این پیمانکاران سگ‌ها را به کشورهای خارجی برده وآنجا می‌فروختند که با مشخص شدن این مسئله و قرار داد نبستن با این پیمانکاران، این کلیپ‌ها در فضای مجازی منتشر شد.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: در تبریز سگ ولگرد زیاد است و از سویی مردم تقاضای جمع‌آوری سگ‌ها را دارند و از سوی دیگر پیمانکارانی که شهرداری با آنها قرار داد نبسته این جو را ایجاد می‌کنند اما مدیریت شهرداری حیوان دوست است و فکر نکنم در میان شورای شهر و مدیران شهری نظر مثبت برای کشتن آنها وجود داشته باشد زیرا کشتن سگ به هر دلیلی جرم است و هیچ کس حق ندارد یک جاندار بکشد و این اصلاً شرعی و انسانی درست نیست.

وی تاکید کرد: پیگیر موضوع هستیم و اجازه تکرار چنین کاری را نیز نمی‌دهیم؛ نمی‌خواهم جزئیات را بگویم و اسم کسی را بیاورم اما اگر نیاز باشد اطلاع رسانی خواهیم کرد که چه کسانی پشت این قضیه هستند.

عضو شورای شهر تبریز افزود: از دادستانی تقاضای پیگیری دارم تا اگر سگی کشته شده شهرداری و کسانی که این کار را کردند تاوان سخت بدهند اما اگر در حد شایعه است و پیمانکاران می‌خواهند سوءاستفاده کنند، برای حفظ آبروی شهر باید اقدام شود.

محمد زاده خاطرنشان کرد: در گذشته مدیریت شهری از متخصصان داخل و خارج از تبریز و حتی متخصصان خارج از کشور درخواست راهکار برای نگهداری از سگ‌ها را داشت که برخی راهکارها در تبریز قابل اجرا نبود مانند لانه سازی مقابل هر خانه چون شاید این اقدام در ترکیه عملی باشد اما در تبریز امکان ندارد.

وی گفت: راهکارهایی مانند اینکه قسمتی از شهر را به سگ‌ها اختصاص دهیم و شهرداری سگ‌ها را زنده گیری با روش علمی نگهداری کند مطرح و اجرا شد زیرا سگ‌ها هم حق زندگی دارند اما نباید موجب آسیب به شهروندان باشند.

شورای شهر موضوع سگ‌کشی را بررسی می‌کند

محمد باقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری با یک خانم برای نگهداری از سگ‌ها قرارداد داشت اما با روش نگهداری او موافق نبود و از آنجایی که میان شهرداری و این خانم اختلاف نظر به وجود آمد به همین علت این خانم با فضا سازی این فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری مدعی است که سگ‌ها را ابتدا بی هوش و سپس جا بجا می‌کند، البته این گفته‌های شهرداری است و برای شورای شهر همچنان این موضوع روشن نشده است.

بهشتی در ادامه گفت: اخبار متناقضی وجود دارد که شورای شهر نمی‌داند کدام خبر صحت دارد بنابراین در جلسه شورای شهر که فردا (یک شنبه) برگزار می‌شود، این اتفاق بررسی خواهد شد.

ماجرای کشتار سگ‌ها توسط شهرداری تبریز+ فیلم و واکنش‌ها

سابقه شهرداری تبریز در سگ‌کشی

اگرچه شهرداری‌ها مدام درخصوص کشتار سگ‌های ولگرد متهم می‌شوند اما اتفاقی عجیب اینکه این موضوع برای شهرداری تبریز در سال جاری برای دومین بار است که رخ می‌دهد. فرودین‌ماه سال جاری بود که فیلمی از جان دادن یک قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در آن صدای شیون دختری نیز به گوش می‌رسد.

در این فیلم چند ثانیه‌ای صدای گریان و لرزان این دختر حکایت از کشته شدن تعداد زیادی سگ در این منطقه از تبریز که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹ تبریز قرار دارد، می‌دهد و چندی بعد آن در دختر در مصاحبه‌ای گفته بود:

"حدود ۲۰ سگ در این منطقه از شهر زندگی می‌کردند که من با توجه به علاقه‌ای که نسبت به حیوانات دارم از یک سال پیش برایشان غذا آورده و به نوعی با آنها ارتباط برقرار کرده بودم… به حدی من با این سگ‌ها صمیمی شده بودم که به محض حضورم بر روی تپه‌های این منطقه به سمت من می آمدند… در طول این غذا دادن‌ها بارها با اعتراض کارگران فضای سبز آن منطقه نیز روبرو شده بودم که از من می‌خواستند به جای غذا دادن بر روی چمن‌های منطقه آن را روی تپه‌های بریزم که من هم ضمن عذرخواهی همین کار را می‌کردم.

... طبق روال برای غذا دادن به آنها آمدم که متوجه شدم خبری از سگ‌هایم نیست با خود فکر کردم که شاید سگ‌ها برای بازی رفته‌اند و حتماً باز می گردند… با صحنه‌ای مواجه شدم که به شدت دلم را به درد آورد، یکی از سگ‌هایم که از سال پیش آب و غذا می‌دادم در کنار درختی در حال جان دادن بود. این صحنه مرا بسیار آزاد داد از کارگران منطقه که جویا شدم متوجه شدم برخی افراد ناشناس که البته بنده می‌دانم چه کسانی هستند، گوشت‌های آلوده‌ای را در منطقه ریخته بودند که سگ‌های بینوا با خوردن آنها جان دادند."

بیشتر بخوانید:

کد خبر 493527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 40
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    28 13
    لعنت به شما که حیوانات زبون بسته را میکشید
  • Arman GB ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    13 8
    دشمنی گرگها باسگ این دوست باوفای نگهبان انسان وگله ها داستان تازه ای نیست
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    21 7
    مگه خودتون جون ندارید خدا ازتون نگذره همین که کرونا هست چون به هم رحم ندارید این مریضیا میاد
  • ایزدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    12 8
    اگه شهرداری اینقدر بی دست وپاست که پیمانکار با نبستن قرداد بفته به جون حیوانات فردا سرخصومت شخصی ادم هم میکشد وقتی یک زن اینقدر خوی حیوان صفت درنده دارد که جات جانداری بگیرد او برای اجتماع خطرناک است یا باید جلوگیری ومحاکمه شود یا در قفس نگهداری
  • مرجان واحدی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    16 9
    ان احمقهایی که سگها و موجودات خداوند را میکشند و قتل عام میکنند برای خود و خانواده شان زجر وفلاکت ابدی میخرند.....خود و فرزندان و فرزندان ایشان دچار عقوبت الهی و بیماری میشوند.....کی این موجودات پلید میخواهند درس بگیرند
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      26 53
      اتفاقا نخیر خانم سگ یک حیوان کاملا وحشیه و کشتنش تازه ثواب هم داره سگ رو باید کشت سگ یک حیوان نجس وذات پلید شیطانی است و کسانی که در خانه محل کار یا هرجایی دیگری نگه می دارن از نظر روحی روانی مشگل دارن و باید به پزشگ روانپزشک مراجعه کنن کسایی جک و جانور حیوانات وحشی نگه می دارن و از اونا دفاع می کنند خوی کاملا وحشی گری میگیرن اون طوری باشه باید بگی موش و مارمولک هم نباید کشت گناه داره حیوانی که باعث آزار اذیت ساکنین روستا و شهر میشه باید کشت و کلی هم ثواب داره سگ برادر گرگه باید کشت من خودم اسلحه شکاری دارم هرچی سگه اطراف روستا مونو می کشم که امنیت برقرار بشه نه ناامنی
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    13 10
    اینا قاتل این زبون بسته ها هستن باید باهاشون برخورد سخت بشه
  • GB ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    26 39
    اقا یعنی باید حتما مثل این اقایی که تو شاهین شهر چند روز پیش طعمه سگها شد بشین تا از این حمایت بازی هاتون دست بردارین خوب جمع اوری یعنی همین دیگه لابد منتظر بودین سگا رو ببرن محافظت کنن و براشون لباس بدوزن و براشون غذا از دبی سفارش بدن بزرگتر بشن
    • ارمان US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      28 22
      تو لیاقت زندگی کردن و نداری در ضمن سگ با انسان به هیچ وجه کار نداره کمک نمیکنی از کشتن حیوانات حمایت نکن آدم پستی مثل تو حتی به آدم هم کمک نمیکنه نه آدمی نه مسلمون
    • حامی حیوانات IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      20 12
      میتونستن ببرنشون پناهگاه خوبه یه‌نفر بیاد طناب بندازه گردن خودت زجر‌کش بشی؟!
  • Ashkan IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    20 6
    خدااا ازتون‌ نگذره
  • حسن IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 13
    این خانم به خاطر پول همه کار میکنه
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    25 10
    شهرداری نمیکشه مردم اعتراض میکنن اینجا پره سگه شبا سر وصدا میکنن شهرداری میکشه مردم اعتراض میکنه،
  • هیچکس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    26 12
    بکشه میگن بیرحم ، نکشه میگن بی عرضه هیچ کاری نکرد، مشکل از مردمه این سگها از جنگل نمیان که مردم پرورششون میدن اونایی که به درد نخوره ول میکنن تو خیابون اینا هم جفت گیری میکنن زیاد میشن
  • No1 IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    35 20
    هرکی میگه من حیوانات رو دوست دارم ،بیاد یه قلاده ببنده به سگش ببرتش خونه ازش محافظت کنه شهرداری دیگه با اون سگ کاری نداره
    • ارمان US ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      43 24
      هر کی میگه این آقا کنار الاغ خر زندگی می‌کنه لایک کنه از این به بعد اگر مثل خودت پیدا کردیم برات میاریم
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    28 17
    اون دختر خانومی که میگه من هر روز بهشون غذا میدادم ، اره یه قلاده بندازه دور گردن سگش ببرتش خونه
  • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    28 13
    فردا اگه یه شخروند رو گاز بگیرن مردم بازم اعتراض میکنن ،
  • شهروند معترض IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    24 30
    روز های تاریکی برای تبریز فرا خواهد رسید...! منتظر باشید این جنایت را طبیعت و خداوند بی پاسخ نخواهد گذاشت
    • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      11 10
      روز های تاریکی برا تهران فرا خواهد رسید، ای تهرانی انصاف کن
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      6 15
      خفه شو الدنگ.خطای چند نفر چه ربطی به شهر با فرهنگ تبریز داره؟ اینجور وحشیگری ها در نقاط دیگر ایران خیلی پر رنگتره
  • حامی حیوانات IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    28 24
    به‌خدا این سگا گاز نمیگیرن من خودم بهشون غذا میدم صد تاام باهاشون عکس دارم پس چرا منو نخوردن؟؛؟!؟! باور کنین این سگا بی‌آزارن خب میبردینشون پناهگاه اونجا نگهشون میداشتن
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      23 27
      اخه مردتیکه احمق سگ برات بیارم زنده زنده بگیرتت تیکه تیکه کنه بازم میای این حرف مزخرف رو بزنی خجالت بکشید شرم کنید سگ یه حیوان کاملا نجس نشانه ذات پلید و شیطانی است و کسانی که چه در خانه چه در محل کار و هرجایی دیگری نگه میدارن از نظر روحی و روانی مشگل دارن و باید به پزشگ معالج خودشان را نشان بدهند و درمان کنند و کسایی سگ در خانه و هرجای دیگری نگه میدارن انسانیت و وجود این آدم ها شیطانی و پلید انسانیت این آدم ها ازبین میرود چون این آدم از نظر روحی و روانی منزوی شدند و تنهایی خودشان می خواهند با حیوانات وحشی از جمله سگ پرکنند که کار کاملا غلط چه در داخل ایران چه در خارج ایران متاسفانه این مشگل هست این من نمی گم این و یک روانشناس امریکایی میگه تو کشور خودش
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    31 8
    شهرداری تبریز سابقه سگ کشی داره غذا مسموم میده که بمیرن شما دیگه چه ادمای هستین یهنی واقعا ادمین
  • مهدی IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 7
    کشتن درست نیست میشه یه بودجه در نظر گرفت و در جایی مخصوص نگهداری کرد ولی واقعا شبها صدای سگها در منطقه نصر و باغمیشه باعث آزار و اذیت هست و از شهرداری تقاضا دارم یه فکری کنه دو ماه خانه ما به این منطقه نقل مکان کرده . واقعا خیلی زندگی با این شرایط مشکله و حامیان عزیز حقوق حیوانات هم میتونن به نگهداری در محل مناسب کمک مالی کنند و همینطور به اونجا یه سری بزنن و حتی غذا براشون تهیه کنن
    • هاله IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      23 18
      سگا نیومدن تو محل زندگی ما شما رفتین تو محل زندگی اونا خونه ساختیم
  • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    20 16
    سلام اینایی که مخالف کشتار سگ های ولگرد هستید .آیا خودتون سرپرستی یک سگ ولگرد رو قبول میکنید ؟تو گلستان شهر نوکنده بالغ بر پنج شیش نفر بخاطر این که این سگ های ولگرد دنبال موتورشون کردن مردن و حتی چند بار خودمو با موتور بودم الکی دنبالم کردن داشتم زمین می‌خوردم فکرم بکنید...شعر بگید