آزادی ۱۳۷ زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان در اصفهان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان با بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال هدیه شهروندان در جشن‌های گلریزان، ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان اصفهان آزاد شدند.

محمود ضیایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار آزادی زندانیان غیرعمد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان جمع‌آوری شده که زمینه‌ساز آزادی ۱۳۷ نفر از زندانیان استان اصفهان شده است که از این تعداد ۱۳۱ نفر مرد و شش نفر زن هستند.

وی در خصوص کل میزان بدهی زندانیان گفت: جمع کل مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در استان اصفهان بیش از ۲۹۹ میلیارد ریال است و از این میزان بدهی، بیش از ۱۲۹ میلیارد ریال از محل گذشت شاکیان، ۴۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از اِعسار و سایر منابع و ۱۲۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به پرونده ۸۵۹ زندانی جرایم غیرعمد مربوط به ستاد دیه در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۲۹ نفر مرد و ۳۰ نفر زن هستند و جمع کل بدهی زندانیان غیرعمد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است.

ضیایی‌فرد در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل بعد از آزادی زندانیان موضوع اشتغال آن‌ها است چرا که باید معاش خانواده خود را تأمین کنند از همه صاحبان کار و صنایع و خیران می‌خواهیم به اشتغال زندانیان کمک کنند تا به دنبال آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شود.

کد خبر 493514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.