آخرین اخبار از روز پنجم ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز -شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه- آغاز شد.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از اولین نفراتی بود که با حضور در سالن وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «باید از درایت مناسب، شفافیت مناسب رانت زدایی و مبارزه با تبعیض را در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه متعادل و متوازن جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم.انشاالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین‌المللی ایران را ارتقا چشمگیری بدهیم.»

علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «برای گذر از صفت ملک بی‌سیاست اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار بگیرد. ملت و افراد رأی می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسائل پیچیده بین‌المللی را حل کند. نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه اینکه با طرح مسائل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.»

سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند. من آمده‌ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.»

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی همراه با دخترش وارد محل وزارت کشور شد و برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد. فقط اتکا به مردم می‌تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود.»

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خامومشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. هم‌چنان‌که هرروز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه تمدنی ایران هستیم.»

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد نقدینگی یکی از مشکلات کشور است، گفت که «من برای حل این مشکل اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم.»

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد، مدعی شد که «یکی از اقدامات اشتباه دولت روحانی تبدیل همه موضوعات کشور به موضوعات دوقطبی از دوقطبی مذاکره و ضد مذاکره و دیگری فضای مجازی و فیلترینگ است.»

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در سالن وزارت کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «به طور عام هیچوقت از فیلترینگ دفاع نکردم، معتقدم باید در فضای مجازی همانند فضای فیزیکی حدود و قلمرو ایران و ایرانیت و انقلاب اسلامی مشخص باشد. اعتقادی ندارم که در کشور پلتفرم‌هایی داشته باشیم که نسبت به ما تعهدی نداشته و سایت‌ها و عکس‌هایی را حذف می‌کنند، اما در عین حال کشور نمی‌تواند بدون پلتفرم خارجی باشد و نظرم نسبت به اینستاگرام هم همین است.»

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در سالن وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت. باید به خدا توکل کرد و به مردم اعتماد و تکیه نمود، اهل قلم و شایستگان را محول تحول قرار داد و از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.»

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «برخی ناامیدی‌ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.»

عباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مسعود زریبافان، معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «ایران کشوری کاملاً ثروتمند است و با این ثروت خدادادی همه مشکلات کشور قابل حل است. مسئول خوب کسی است که این سرمایه را بشناسد و اگر مشکلی وجود دارد به دلیل بی عدالتی در استفاده از منابع سرشار الهی است. من با حمایت هیچکس وارد انتخابات نشدم و دوستی من با افراد به دلبستگی آنها به مردم، نظام و ولایت است. به هیچ فردی وابستگی ندارم. من از کسی که انتخابات را بخاطر خودش تحریم کند، برائت میجویم چه بسا که قبلاً هم اعلام برائت کرده‌ام.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات، برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزش‌ها و هویت اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند، دریغ نمی‌کنم.»

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در ستاد انتخابت برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «من به عنوان فرزند کوچک آمده‌ام برای اعتلا و پیشرفت ایران. آمده‌ام برای آنکه حاصل دسترنج کشاورزان توسط خود آنان برداشت شود و نه دلالان. آمده‌ام برای آنکه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور خویش مستقل باشند. آمده‌ام برای آنکه بازنشستگان بعد از عمری تلاش صادقانه و خدمت به میهن، ایام بازنشستگی را با عزت طی نمایند. آمده‌ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی. آمده‌ام برای آنکه نخبگان کشور آسیب نبینند نه در کوی دانشگاه نه در هواپیمای اوکراینی و نه در هیچ کجای دیگر. آمده‌ام برای چاره اندیشی در مورد یکی از اصلی‌ترین بحران‌های آینده ایران؛ بحران محیط زیست، مدیریت نادرست منابع آبی، آلودگی هوا و خاک.»

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «در انتخابات حاضر شدم نه به این دلیل که خودپسندانه توانمندی‌های دیگران را منکر شوم. در انتخابات حاضر شده‌ام نه به این دلیل که بخواهم با سراب قدرت آرامش و آسایش مردم را سلب کنم و نه به این دلیل که نسبت به مشکلات و چالش‌های کشور بیگانه هستم، بلکه می‌آیم چون تنگ نظری در اداره کشور را شایسته ایران متکثر، متنوع و بزرگ نمی‌دانم، می‌آیم تا حاکمیت قانون را پاس بدارم، سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم و دولت رفاه فراگیر تشکیل دهم.»

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «قدرت و آینده ایران در گرو اصلاح حکمرانی اقتصادی، تغییر مناسبات اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال مولد است و ایران امروز ما چاره‌ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد. فسادهای گسترده و زمین‌گیر شدن رشد اقتصادی، ضمن تأثیرپذیری شدید از تحریم‌های ظالمانه، بخشی معلول ساختار حکمرانی اشتباه اقتصادی است. امروز اصلاحات گسترده و عمیق اقتصادی مهمترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور است. بحث‌های بی‌سرانجام سیاسی راه به جایی نمی‌برد. هر صحبت دیگر، در این شرایط جز بیراهه رفتن ثمری ندارد. گذر زمان به نفع ما نیست. آنچه شما مردم مطالبه می‌کنید، رشد، رفاه و آرامش اقتصادی است، و این تنها در سایه بینش اقتصادی و بهره‌گیری از تجربه اجرایی و اتکای بی‌چون و چرا به دانسته‌های علم اقتصاد در کنار تعامل جدی بین‌المللی است.»

زهرا شجاعی رئیس مرکز مشارکت امور زنان دولت اصلاحات و دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می‌کردند من هیچ گاه به صحنه نمی‌آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می‌کنیم. ایالت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می‌دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و اجتماعی برقرار می‌کنیم. در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده است و با قدرت ادامه می‌دهد. رأی مردم برای ما مهم است. من اخلاق و برادری‌ها را رعایت کرده ولی مثل دوره‌های گذشته پرده پوشی نمی‌کنم و صادقانه همه مسائل را به مردم خواهیم گفت.»

رسول منتجب نیا فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «بدون نقشه کار و برنامه نمی‌توان مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. کسی که می‌خواهد سکان مدیریت کشور را طی ۴ سال آتی بر عهده بگیرد باید نقشه راه او کاملاً معین باشد. امیدوارم انتخابات پیش رو یک تحول مثبت در فرهنگ سیاسی کشور باشد. ما در ۸ سال قبل سعی کردیم بیکار نباشیم و امیدواریم تجربه تلخ ۸ سال قبل و ناکامی‌های آن و راه حل‌های غلط ارائه شده، دیگر تکرار نشود. آنچه امروز اهمیت دارد این است که نباید تجربیات تلخ ۸ سال قبل تکرار شود و کشور باید نه تنها اداره شود بلکه باید با قدرت جهش پیدا کند و ان‌شاءالله مشکلات کشور بر طرف شود. امروز مردم در زندگی و نظرسنجی‌ها، ۴ موضوع اصلی اشتغال، گرانی، مسکن و بی اثر شدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنند. حتماً باید برنامه‌ای که دارند بگونه‌ای باشد که این ۴ مسأله اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.»

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

از ساعت ۸ امروز -۲۵ اردیبهشت ماه- دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شده است. داوطلبان تا ساعت ۱۸ فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

شورای نگهبان در فاصله روزهای ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند و از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کند و پنجم خرداد هم لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، وهاب عزیزی دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی، سردار سعید محمد، حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای، رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد، محمد عباسی وزیر اسبق وزیر اسبق ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد، محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم، حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مدرس دانشگاه تهران، محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین و قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم، محمود صادقی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی، علی مطهری نایب رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رامین مهمانپرست دیپلمات و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان ورزش و امور جوانان دولت اصلاحات، سردار افشار از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب و شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از چهره‌های سیاسی بودند که روزهای گذشته در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 493457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.