آخرین اخبار از روز اول ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز -سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه- با دستور کتبی وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی نخستین چهره شاخصی بود که با حضور در سالن وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات محمود احمدی نژاد نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود.

نامی هنگام ثبت نام، در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید بنده متعلق به جامعه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و علاوه بر این مسئله احساس می‌کنم، از پایگاه مردمی زیادی برخوردار هستم.

سردار سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با حضور در ستاد انتخابات، برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: مردم نسبت به کارگزاران نظام گلایه مند هستند نه نظام چون از سو تدبیرها بی و عملی‌ها ناراحت هستند و سفره آنان هر روز کوچک‌تر شده است در حالی که منابع غنی خداوند به کشور عطا کرده که با آن می‌توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم. ما در پی تحول همه جانبه هستیم و با مشارکت جوانان سعی می‌کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در همه عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم و خود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند.

سید وحید کریمی، سفیر پیشین ایران در نامبیا و و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک با حضور وزارت کشور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد. وی برنامه خود را بر چهار اصل مسکن، بهداشت، آموزش و حمل نقل استوار دانست و گفت: مردم ما خسته هستند و باید دولت عملی و با خرد جمعی و نزدیک به اجماع داشته باشیم. هیچکس نباید احساس کند که در دولت من مشارکت داده نشده است.

حسین دهقان، وزیر دفاع دولت یازدهم به همراه همسرش با حضور در وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «دوره سلبریتی‌های سیاسی تمام شده است.»

دهقان در مورد برنامه‌های خود در زمینه سیاست خارجه گفت که «به دنبال ایجاد رابطه با کشورهای دوست و مسلمان است.»

محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با حضور در سالن وزارت کشور، برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

کد خبر 492626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.