سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

ماشین کوییک اس سایپا، یکی از انواع کوییک و نسخه پایه کوییک فیس لیفت است؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل و بدنه، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب، شرایط فروش و قیمت کوییک S و تفاوت اندک آن با کوییک G باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شد.

به گزارش ایمنا، کوییک S محصول نسبتاً جدید گروه خودروسازی سایپاست که بر پایه خودروی تیبا ۲ و در اصل پروژه x۲۰۰ سایپا ساخته شده است.

ماشین کوییک اس

کوییک اس در واقع نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی است و لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار می‌گیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهم‌ترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزئیات دیگری مثل چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، تغییری نکرده‌اند.

گروه خودروسازی سایپا در زمستان ۱۳۹۹ تولید اولیه کوییک S را آغاز و اعلام کرد که به خاطر مشکلات پیش آمده در تأمین قالب‌های این خودروی فیس لیفت، تحویل این محصول با چند ماه تأخیر انجام می‌شود. در دومین ماه سال ۱۴۰۰، تولید کوییک S وارد فاز گسترده‌تری شده و گویا قرار است بزودی دعوتنامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت آغاز شود.

طراحی بدنه کوییک S

نکته‌ای که در کابین کوییک اس به چشم می‌خورد، صفحه کیلومتر است که دقیقاً مثل ساینا اس طراحی شده و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … در آن وجود دارد.

سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

مشخصات فنی کوییک اس

گفته می‌شود سری اول کوییک اس با همان موتور M۱۵ کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال ۱۴۰۰، قرار است موتور M۱۵GSI هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب شود. موتور M۱۵GSI استاندارد آلایندگی یور و ۵ (قابل ارتقا به یور و ۶) دارد و چندین ارتقای مهم در آن انجام شده است مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقه‌زنی جدید. این تغییرات باعث شده قدرت این موتور به محدوده ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار و گشتاور تولیدی‌اش نیز به محدوده ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر برسد.

پیشرانه M۱۵ که با حجم ۱٫۵ لیتر، ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توان خود را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی کوییک S می‌رساند.

پیشرانه M۱۵GSI با همان حجم و چیدمان ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی مجهز است و تغییراتی در ساختار پاشش سوخت، جرقه زنی، سرسیلندر و… آن رخ داده است. همچنین ساختار خروجی دود M۱۵GSI از نوع هدرز و مجموع این تغییرات باعث می‌شود تا پیشرانه جدید کوییک S در اواسط سال جاری، ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.

سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

امکانات کوییک اس

سایپا کوییک S در بخش امکانات به دو کیسه هوا، جلو آمپر جدید، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، ترمز ABS، EBD، فرمان طرح D، پنل جدید تنظیم ارتفاع چراغ و برف پاککن عقب، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، دما سنج محیط، بلوتوث، ریموت جدید، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت و داشبورد، سامانه مدیریت یک پارچه خودرو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و… مجهز است.

قیمت کوییک اس

در آخرین فروش فوری سایپا، کوییک S با قیمت مصوب ۱۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان ارائه شد. این خودرو مانند سایپا شاهین و ساینا S با قوانینی مانند در رهن بودن سند خودرو، پیش فروش شد و قطعاً این هاچ بک کراس فیس لیفت با ورودش به بازار خودرو، امکان خرید و فروش رسمی را تا ۱۲ ماه نخواهد داشت. برای همین نمی‌توان برای کوییک S قیمتی در بازار آزاد را مدنظر گرفت.

کوییک G چیست؟

طبق اعلام سایپا در سال جدید همزمان با تحویل کوییک اس به مشتریان قراراست نسخه فول آپشن دنده‌ای این هاچبک با نام کوییک G وارد بازار شود؛ با توجه به برنامه‌های این شرکت برای نسخه فیس لیفت کوییک، احتمالاً در نیمه دوم سال جاری تولید انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دنده‌ای این هاچ بک کراس فیس لیفت آغاز می‌شود.

تفاوت‌های ظاهری کوییک اس و جی

کوییک اس و کوییک در نمای بیرونی با هم تفاوتی ندارند، اما در نمای جلو به نمونه‌های معمولی متفاوتند. در واقع کوییک اس و کوییک جی داریا مجموعه سپر و جلوپنجره جدیدی هستند که آن‌ها را از نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند.

سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

جلوپنجره این خودرو بزرگ‌تر از قبل است و دو نوار سیاه رنگ که با الهام از چهره یوزپلنگ ایرانی طراحی شده، چراغ‌های جلو را به مجموعه چراغ‌های روشنایی روز و مه شکن متصل می‌کند.

نمای داخلی کوییک اس و کوییک جی با هم متفاوت است. مجموعه داشبورد کوییک اس بدون تغییر باقی مانده، اما پنل میانی کوییک جی به کلی تغییر کرده است. این تغییرات که پیش تر با عنوان داشبورد جدید کوییک اس شناخته می‌شد، حالا تنها در نسخه G ارائه می‌شود. در این تغییرات شاهد استفاده از دریچه کولرهای گرد در کنسول میانی هستیم که کمی بالاتر از آن یک نمایشگر لمسی جا نمایی شده است.

سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

یک پنل تزئینی نیز دور دریچه‌ها و کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را پوشانده و تا اطراف اهرم تعویض دنده امتداد یافته است.

تجهیزات کوییک اس و کوییک جی

کوییک اس و کوییک جی در سطح تجهیزات متفاوت هستند؛ هر دو خودرو دارای تجهیزاتی مانند سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، دستگیره آسان باز شو، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، مه شکن جلو و عقب، چراغ همراه تا منزل، نمایش دمای هوای بیرون دو کیسه هوا، شیشه‌های و آینه‌های برقی، سیستم‌های کمکی ترمز ABS و EBD، شارژر موبایل، کامپیوتر سفر و سیستم ضد سرقت هستند.

سایپا کوییک S و G؛ قیمت، معایب و خط تولید کوییک اس و کوییک جی

سایپا کوییک G با آپشن‌های بیشتری مانند نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیستم کنترل فشار باد تایر، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم ناوبری (GPS)، شیشه دودی و رینگ آلیاژ آلومینیومی ارائه می‌شود.

کد خبر 492142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    22 9
    سایپا بیاد اول برادریشو ثابت بکنه بعد ارث بخواد خودروهایی که درسال99ثبت نام شده بود که قرار براین بهمن اسفند 99 تحویل مشتریان بدهند خیلی بدقولی کرد حالا دوبار داره ثبت نام می‌کنن پیش پرداخت اول میخواد خدا می دونه اینارو لابد ۱۴۰۱یا نیمه های دوم ۱۴۰۱ می‌خوام تحویل بدهند خدا بدادمون برسه
  • مینو IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    13 87
    تیبا 2 خیلی بهتراز کوئیک. هم شتاب و هم فرم رخ و عقب ماشین. چون کپی یکی از مدل‌های بنز
  • رضا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    36 8
    با کوچکترین تغییر ظاهری, شرکت سایپا چندین میلیون تومان افزایش قیمت محصول داشته! شورای رقابت باید به موضوع ورود کند.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    48 5
    متاسفام براخودم که به شرکت سایپا اعتماد کردم
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    32 5
    یه ساله که ثبت نام کردم واسه ساینا اس تکمیل وجهم کردم هنوز ماشینمو ندادن
    • محمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      9 3
      منم از برج۵ ۹۹ ثبت نام کردم قرار بود ۶ ماهه تحویل بدن هنوز که هنوزه رنگ ماشیون ندیدم زنگ زدم میگن هنوز فاکتور نشده .واین داستان ادامه دارد
  • زارعی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    23 2
    ببینیم سایپا چه خوابی برامون دیده موقع ثبت نامه اس می گفتند فوله حال امکانات اس کم کردن یک کوییک جدید بنام جی خواهند بدهند حال انهایی که ثبت نامه کرده تحویل بدهید بعد برای مردم فیلم بازی کنید خیلی خیلی روی دارید بخدا
  • ناشناس IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    11 2
    سایپا کمی هم به رقیب خودش نگاه کنه سر موقع ماشینها رو تحویل میده ماشا اله سایپا یک ساله
  • شجاعی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 6
    حوالی کوییک S بفروش میرسد
    • میلاد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      3 5
      سلام چقد
  • مهدی از مشهد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 9
    از لحاظ موتوری خیلی ضعیف است کند و شتاب نداره و کامپیوترش زود میسوزه که باید نظارت کنند تا بر طرف بشه و سانروف هم نیاز دارد
  • ناسناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 7
    کوییک و تیبا خر همانه فقط پالانش عوض شده سایپا خسته نباشه
  • عباس IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    9 10
    سلام دوستان چند نکته خیلی مهم 1-دریچه گاز برقی حرکت و راه افتادن ماشین را کند کرده مخصوصا موقع کولر گرفتن. 2-مصرف سوخت حدود 10 لیتره که فاجعه اس. 3-توان ماشین باید 87 اسب باشه که 67 اسب بخاره که معادل پرایده. 4-قیمت نسبت به امکانات اضافه شده در مقایسه با ساینا معمولی خیلی گرونه. تنها نکته مثبت ساینا اس تغییر صفحه کیلومتره که زیباتر شده. دوستان با توجه به نکات گفته شده اکیدا توصیه می کنم یا ساینا معمولی بگیرید یا اونو بدون سوار شدن بفروشید. یا حق
  • ناشناس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    16 6
    ماشا الله یک این سایپا یک پراید رو به پنج نوع پراید به مردم فروخت حال نوبت کوییک یک سپر جلو تغییر کرد شده اس
  • من IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    22 0
    اولش میان عکس رونمایی از کوئیک S رو میذارن که فول آپشنِ بعد موقع تحویل میگن فول آپشنِ کوئیک S تحت عنوان کوئیک G وارد بازار میشه ؟ پس ما مرض داشتیم بریم کوئیک S ثبت نام کنیم ؟؟ خب همون کوئیک معمولی رو ثبت نام میکردیم :/
  • بهروز US ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    15 3
    آیا میشه امکانات و داشبورد کوییک جی رو روی کوییک اس داشته باشیم؟
  • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    17 3
    آقا تو توضیحاتشون با کاتالوگی خود شرکت سایپا پخش کرده کوییک اس فول بوده کوییک جی دیگه چه بهونه ایه واسه پول بیشتر گرفتن آخه تاکی این کارا تو روقرآن به سر مردم نبارید بسه اون از بورس پتروشیمی سهم دولتی که پول مردمو نصف کردید ازهر سهم اینم ازاین کارتون با کوویک اس بسه تو رو خدا خجالت بکشید آخرش واسه همتون یه متر جاس اگه خدارو میشناسید دست ازاین دور زدن مردم بردارید
    • Sajad IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      6 4
      چرا نشه برادر من.سایپای مهربون مابه التفاوت قیمت رو باضافه سی درصد اضافه به اسم تیونینگ ازت میگیره یکسال هم لفتش میده بعد بهت تحویل میده