جزئیات برگزاری آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در استان اصفهان

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، گفت: با توجه به اهمیت دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

حسین نادیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی دارد، به طور یقین بحث برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه مطرح است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز به این موضوع تاکید زیادی داشتند و روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه هم ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز پروتکل‌های بهداشتی برگزاری حضوری امتحانات را ارائه می‌دهد.

در همه حوزه‌های امتحانی مراقبان بهداشت حضور دارند

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌های یک و نیم تا دو متر باشد و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط مدرسه، برگزاری امتحانات در سالن‌ها و کلاس‌های با تهویه هوا و بهداشت کامل و جلوگیری از تجمع انجام شود، سال گذشته نیز برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به همین شرایط انجام شد.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: با اداره بهداشت استان نیز هماهنگ شده که در همه حوزه‌ها امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا کنند و ورود دانش آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.

نادیان تاکید کرد: مسئولان مدرسه هم موظف هستند که در حیاط مدرسه دانش آموزان تجمع نکنند، بعد از برگزاری امتحان و خروج دانش آموز از مدرسه باید والدین تمهیدات لازم را برای مراقبت از فرزند خود داشته باشند، ساعتی که دانش آموز برای دادن امتحان به مدرسه مراجعه می‌کند آموزش و پرورش تلاش می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

افزایش ۲۷۰۰ حوزه امتحان نهایی در کشور

وی با تاکید بر اینکه فاصله صندلی دانش آموزان با اعلام وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات نهایی رعایت می‌شود، گفت: امسال در کل کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانات نهایی اضافه شده است و افزایش حوزه‌های امتحان نهایی برای فاصله گذاری بیشتر دانش آموزان و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کرونا است.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان هم فضاهای امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تهویه مرتب هوا، حضور مداوم مراقبان سلامت و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضاهای باز در دستور کار قرار دارد.

نادیان به خانواده‌ها توصیه کرد: نباید والدین نگران باشند، زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس فراهم شده است، علاوه بر رعایت ضدعفونی مدارس با برگزاری هر امتحان و آماده کردن محیط برای امتحان بعدی، حضور مراقب بهداشت با لباس بهداشت، چک کردن فاصله دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد.

کد خبر 491625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    8 0
    اقای نادیان اگر پافشاری کنید و بخوایین امتحانات رو به صورت حضوری برگزار کنید و هریک از دانش آموزان به کرونا مبتلا بشن مسئولیت و عواقبش مستقیم برعهده شماست لطفا وقتی نمیتونید مسئولیتشو برعهده بگیرین به نظرم موافق امتحانات حضوری نباشین خیلی بهتره
  • مهسا محمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 1
    مگ ما حضوری درس خوندیم ک حضوری امتحان بدیم شما اگه خودت بچه تو خونه داشتی ک باید میرفت مدرسه امتحان میداد میزاشتی؟ خانواده قبول نمیکنن بچه هاشون برن مدرسه اگ کرونا هست برا همه جا هست نه اینک فقط برا مدرسه ها نباشه تو اموزش انلاین ما هیچ متوجه نشدیم یکم درک داشته باشید کسی برا امتحان حضوری نمیره پس غیر حضوریش کنید #نه.به.امتحانات.حضوری