نجات کودک ۸ ساله از چنگال گروگانگیران

دستگیری اعضای باند اخاذی، گروگانگیری، درگیری مرزبانان با اشرار مسلح، به دام افتادن ضاربان فراری و پاتک پلیس به دخمه زورگیران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی دزفول گفت: مأموران انتظامی ۶ متهم که ۶۰۰ میلیون ریال را از یک نیکوکار دزفولی اخاذی کرده بودند در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جرم دستگیر کردند.

روح الله گراوندی افزود: در پی وقوع یک فقره اخاذی از یک نیکوکار در دزفول، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد چند نفر جوان به بهانه کمک به فقرا و یتیمان، این فرد نیکوکار را با برنامه‌ای از پیش تعیین شده به محلی دعوت کردند که پس از مراجعه این فرد، کارت‌های بانکی و تلفن همراه او را با توسل به زور به سرقت بردند.

وی با بیان اینکه این افراد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از فرد نیکوکار اخاذی کردند، افزود: مالباخته در نخستین فرصت پس از این اقدام، به کلانتری ۱۴ دزفول مراجعه کرد که اقدام پلیس برای شناسایی متهمان آغاز شد.

وی افزود: مأموران این کلانتری در کمتر از ۲۴ ساعت پنج مرد جوان و یک زن را که در این اخاذی نقش داشتند، در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

گراوندی تصریح کرد: این افراد به بزه انتسابی اعتراف کردند ضمن اینکه مبلغ اخاذی شده و گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی سرقت شده به فرد مالباخته بازگردانده شدند.

نجات کودک ۸ ساله از چنگال گروگان‌گیران

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آزادی دختربچه ۸ ساله اهل شهرستان هرسین تنها حدود دو ساعت پس از آنکه گروگان گرفته شده بود، با تلاش نیروهای پلیس خبر داد.

علی‌اکبر جاویدان گفت: حادثه گروگانگیری هرسین به دنبال اختلافات مالی میان دو خانواده رخ داد که مأموران پلیس به سرعت وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی هرسین پس از دریافت اطلاعات لازم اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده خود را برای ردیابی افراد آدم ربا آغاز و دریافتند آن‌ها دختر بچه ۸ ساله را به شهر کرمانشاه منتقل کرده‌اند.

جاویدان تصریح کرد: مأموران در گام بعدی موفق به شناسایی محل نگهداری دختر بچه ربوده شده شدند و به سرعت نسبت به آزادسازی وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: افراد آدم ربا که متوجه عملیات گسترده پلیس برای نجات جان دختر بچه شده بودند پیش از رسیدن پلیس محل اختفای گروگان خود را ترک و متواری شده بودند.

درگیری مرزبانان با اشرار مسلح

فرمانده مرزبانی استان کردستان از وقوع درگیری مرزبانان هنگ مرزی مریوان با اشرار مسلح در منطقه دره نخی مریوان خبر داد.

علیرضا مرزبانی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی مریوان در حین پایش و مراقبت از نوار مرز، در منطقه مرزی "دره نخی" مریوان با اشرار مسلح درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست‌ها از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری به عمل آمد و متجاوزان که عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه به سمت خاک کشور مقابل فرار کردند.

مرزبانی تصریح کرد: در این درگیری ستوان سوم "حسین نامور" با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و مجروح شد که با انتقال وی به بیمارستان، تلاش کادر درمانی و پزشکی برای این مرزبان غیور مؤثر واقع نشد و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده مرزبانی کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطر نشان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می‌کنند و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

به دام افتادن ضاربان فراری جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع یک فقره درگیری و متواری شدن عاملان این درگیری به مرکز فوریت‌های پلیسی، تیمی از مأموران پایگاه هفتم این پلیس به نشانی اعزام شده و دریافتند دو نفر از عاملان اصلی این درگیری با کری‌خوانی در فضای مجازی به همراه نوچه‌هایشان به محل قرار مراجعه و پس از درگیری گریخته است و افراد مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

علی ذوالقدری با بیان اینکه مصدومان این نزاع به بیمارستان منتقل شدند، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم اصلی پرونده در حوالی خیابان مولوی مخفیگاه ۱۰ تن از عاملان این درگیری نیز شناسایی و متهمان که در شرارت سابقه‌دار بودند، طی چند عملیات دستگیر و روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶ قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

پاتک پلیس به دخمه زورگیران

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره زورگیری و سرقت تلفن همراه، وجه نقد و طلاجات توسط دو راکب با موتور سیکلت هوندا در محله خلیج فارس، مأموران این کلانتری با رصد دوربین‌های مدار بسته موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه‌دار شدند.

حبیب آقایی خاطرنشان کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی متهم و همدستش در مخفیگاهشان دستگیر شدند، همچنین چهار دستگاه تلفن همراه و مقادیری طلاجات سرقتی کشف و اموال مکشوفه با دعوت از شاکیان به آن‌ها تحویل شد.

وی گفت: سارقان پس از اعتراف به ۱۵ فقره سرقت به عنف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 491233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.