اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت

ارسال پیام، پیامک، مسیج، شعر، عکس نوشته، اس ام اس، استوری، شعر، تبریک رسمی و متن های زیبا تبریک روز شیراز در ۱۵ اردیبهشت متداول است.

به گزارش ایمنا، شیراز یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است، شهری تماشایی با باغ‌ها و آثار تاریخی فراوان که نه فقط گردشگران داخلی بلکه گردشگران زیادی هم از خارج کشور دارد. اهمیت این شهر در حدی است که حتی روزی در تقویم هم برای آن در نظر گرفته شده و ۱۵ اردیبهشت به نام روز شیراز نامگذاری شده است.

کرونا و روز شیراز

شیوع کرونا در برگزاری مراسم روز شیراز بی‌تاثیر نبوده است؛ سال گذشته (۱۳۹۹) برنامه‌های روز شیراز برای مدت یک هفته در فضای مجازی برگزار شد.

با توجه به ممنوعیت تردد و تعطیلی مراکز گردشگری و هنری و تاریخی، فضای مجازی این امکان را به شیرازی‌ها و علاقه‌مندان داد تا در جشن روز شیراز شرکت کنند.

عروسک‌گردانی عروسک‌های تاریخی شیراز در خانه‌های تاریخی، اجرای جشنواره تئاتر خانگی، برگزاری مسابقه‌های ورزش در خانه، ساخت استیکر اماکن گردشگری، ارائه کلیپ‌های یک تا دو دقیقه‌ای معرفی شیراز و نقاط کمتر دیده شده شهر و برگزاری کنسرت‌های آنلاین با اجرای خوانندگان مطرح شیرازی از جمله برنامه‌های مجازی سال ۱۳۹۹ بود.

اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت

پیام تبریک روز شیراز

نسیم صبح دلبر می‌شنیدم / دلم دیوانگی آغاز می‌کرد / خیال آب رکناباد می پخت / هوای خطه شیراز می کرد… روز شیراز گرامی باد.


شیرازِ تو، چه سان بر این ناحیه‌های مه آلود شمال کوچ کرده است؟ …گوته.... روز شیراز گرامی باد.


نرگسم سوی چمن خواند و سروم سوی باغ / من مردد که دهم دل به کدام ای شیراز / به قیام از بر هر گنبد سبزی سروی / چون عروسان خرامان به خیام ای شیراز … ۱۵ اردیبهشت روز جهانی شیراز گرامی باد.


آخر آغوش خیال از خویش خالی کردنست / شیشه ئی داری دو روزی گرم کن جای پری / تا کجا گردد غبار وحشت اسباب جمع / بگذر از شیراز بندی‌های اجزای پری.... روز شیراز گرامی باد


مژده‌ای شیراز من، بوی بهار آورده ام / پیک گلزار دلم، پیغام یار آورده‌ام / گر بهار آورده با خود نرگس و نسرین و گل / صد بهار جانفزا، من در کنار آورده ام.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.

اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت


خاک شیراز همیشه گل خوشبوی دهد / لاجرم بلبل خوشگوی دگر باز آمد / میلش از شام به شیراز به خسرو مانست / که به اندیشه شیرین ز شکر باز آمد.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


توسن بخت نه رام است خدا می‌داند / ورنه دانی که مرا چیست مرام ای شیراز / نکهت باغ گل و نزهت نارنجستان / از نسیمم بنوازند مشام ای شیراز … ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


در اقصای عالم بگشتم بسی / به سر بردم ایام با هر کسی / تمتع به هر گوشه‌ای یافتم / زهر خرمنی خوشه‌ای یافتم / چو پاکان شیراز خاکی نهاد / ندیدم که رحمت برین خاک باد..... روز شیراز گرامی باد.


افق طالع من طلعت باباکوهی است / کو فروتابد از آن کوه سرافراز به من / بانی کلک فریدون به قطار از شیراز / بار زد قافله شکر اهواز به من.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


خوشا شیراز و وضع بی مثالش / خداوندا نگهدار از زوالش.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


اگر پارس این سان پر آوازه است / ورا شهر شیراز شیرازه است / بهشت برین است شیراز من / چو خفته است آنجا بسی راز منش.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


خاک شیراز همیشه گل خوشبوی دهد / لاجرم بلبل خوشگوی دگر باز آمد / میلش از شام به شیراز به خسرو مانست / که به اندیشه شیرین ز شکر باز آمد.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


دیدمت دورنمای در و بام ای شیراز / سرم آمد به بر سینه، سلام ای شیراز / وامداریم سرافکنده ز خجلت در پیش / که پس انداخته ایم اینهمه وام ای شیراز.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.

اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت


روی خوش و آواز خوش دارند هر یک لذتی / بنگر که لذت چون بود محبوب خوش آواز را / چشمان ترک و ابروان جان را به ناوک می‌زنند / یا رب که دادست این کمان آن ترک تیرانداز را / شور غم عشقش چنین حیفست پنهان داشتن / در گوش نی رمزی بگو تا برکشد آواز را / شیراز پرغوغا شدست از فتنه چشم خوشت / ترسم که آشوب خوشت برهم زند شیراز را

۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


توئی آن کشور افسانه که خشت و گل تست / با من از عهد کهن پیک و پیام ای شیراز / سرورانت مگر از سرو روانت زادند / که در آفاق بلندند و به نام ای شیراز.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


قرن‌ها می‌رود و ذکر جمیل سعدی / همچنان مانده در افواه انام ای شیراز / خواجه بفشرد سخن را و فکندش همه پوست / تا به لب راند همه جان کلام ای شیراز.... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


زان می لعل که خمخانه به حافظ دادی / جرعه‌ای نیز مرا ریز به جام ای شیراز / زان خرابات که بر مسند آن خواجه مقیم / گوشه‌ای نیز مرا بخش مقام ای شیراز … ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


جبهه واکرده مفتاح زبان بسته است / صفحه آئینه طوطی را سخن پرداز کرد / هر که صائب معنی رنگین به لفظ تازه بست / باده شیراز را در شیشه شیراز کرد..... ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


لفظ نازک، حسن معنی را دو بالا می‌کند
شیشه شیراز می باید می شیراز را
از خود آرایی سبک پروازی از طاوس رفت
گشت رنگینی حنای بال و پر پرواز را

۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد


خاک شیراز همیشه گل خوشبوی دهد
لاجرم بلبل خوشگوی دگر باز آمد
میلش از شام به شیراز به خسرو مانست
که به اندیشه شیرین ز شکر باز آمد

۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد

اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت


ترک جوشی زده ام نیم پز و نامطبوع / تب عشقی که بتابیم تمام ای شیراز
شهسوار سخنم لیک نه با آن شمشیر / که به روی تو برآید ز نیام ای شیراز
شاید از گرد و غبار سفرم نشناسی / شهریارم به در خواجه غلام ای شیراز … ۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد.


خاطرم می‌کشد سوی شیراز
مرغ جان می‌کند روان پرواز
رند مستم به دست جام می است
کرده ام باز بیخودی آغاز
جام و می لب نهاده اند به لب
نی و نائی به همدگر دمساز
در گلستان عشق سرمستان
بلبلانند جمله خوش آواز
سر ساقی و حال میخانه
بشنو از من ز دل به سوز و نیاز
عارفانه درآ به خلوت عشق
عاشقانه به عشق او می ناز
نور سید ز نعمت الله جو
راز محمود باز جو ز ایاز

۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد

اس ام اس روز شیراز ۱۴۰۰ + پیامک، شعر، متن و عکس ۱۵ اردیبهشت


کاروانی شکر از مصر به شیراز آید
اگر آن یار سفرکرده ما بازآید
گو تو بازآی که گر خون منت درخوردست
پیشت آیم چو کبوتر که به پرواز آید

۱۵ اردیبهشت روز شیراز گرامی باد

کد خبر 490729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.